היקף ההכנסות משיחות טלפון באינטרנט יגיע ב-2015 ל-40 מיליארד דולרים

מדובר בזינוק של יותר מפי שניים לעומת ההכנסות משוק זה ב-2010, שעמדו על 17.3 מיליארד דולרים ● מחברת המחקר Point Topic, שפרסמה את הדו"ח, מוסרים שניכרים סימני האצה בשוק, אולם מזהירים שהתחזית עלולה שלא להתממש - משום שמימושה כרוך במשתנים רבים

היקף השוק של שיחות הטלפון באינטרנט יגדל תוך חמש שנים יותר מפי שניים, ויגיע ב-2015 ל-40 מיליארד דולרים – כך צופה חברת המחקר Point Topic.

מדו"ח שפרסמה החברה אתמול (ד') עולה, כי קצב הגידול בהיקף השירותים של שיחות טלפון בפרוטוקול אינטרנט (VoIp) ברחבי העולם עמד ב-2010 על 12.6% והיקף ההכנסות ברחבי העולם הסתכם אשתקד ב-17.3 מיליארד דולרים. זאת על אף שבחלק מהמקרים – למשל כששני הצדדים לשיחה משתמשים בתוכנת סקייפ (Skype) – מוצע השירות בחינם.

"הצמיחה של שוק השיחות באינטרנט הייתה כרוכה בלא מעט קשיים, אולם ניכרים סימני האצה", אמר ג'ון בוזנל, אנליסט בכיר ב-Point Topic. "בשוק ניכרים כל הסימנים שמאפיינים סחורה קלאסית".

במרס דיווחה רשות התקשורת הפדרלית של ארצות הברית (FCC), כי בשנה שהסתיימה ביוני 2010 עלה היקף השימוש של צרכנים פרטיים וחברות עסקיות בשיחות VoIP ב-21%. זאת בהשוואה לירידה של 8% בהיקף של שיחות הטלפון בקווים רגילים.

"אנחנו צופים שבסוף 2015 יגיע מספרם של החיבורים הקבועים לאינטרנט בפס רחב ל-750 מיליון, ובתיאוריה – כולם הם משתמשים פוטנציאליים בשיחות טלפון באינטרנט", הוסיף בוזנל.

עם זאת, חברת המחקר הזהירה שמספרם של המשתנים כה רב עד שייתכן שהתוצאה בפועל תהיה שונה באופן משמעותי מהתחזיות. כך, למשל, יש לקחת בחשבון שלרבים ממנויי האינטרנט אין בכלל קו טלפון רגיל, והם משתמשים רק בטלפון סלולרי.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. טריום טל.קום

    במענה למשפט האחרון:..." יש לקחת בחשבון שלרבים ממנויי האינטרנט אין בכלל קו טלפון רגיל, והם משתמשים רק בטלפון סלולרי"... איפה הבעיה? אי אפשר להשתמש בסלולר ועדין לחסוך שיחות באמצעות VOIP? מה שעלול להפריע באמת זו הפרת נטרליות הרשת ושום דבר אחר מלבדו. הרשת להזכיר לכולם היא לא של המפעילים הסלולרים או אפילו ספקי התקשורת...

אירועים קרובים