ג'ייקוב קליין, סאפ העולמית: "יש בארגונים 'גני חיות' של טכנולוגיות בסיסי נתונים"

"ארגונים נמצאים כיום במצוקה ולא יכולים להפיק מהנתונים מידע זמין ומהיר למקבלי ההחלטות", אמר קליין, סגן נשיא בכיר בזרוע המו"פ של החברה ● לדבריו, המענה לכך הוא טכנולוגיית ה-In Memory, שלדבריו, מאפשרת לארגונים להאיץ את השימוש במערכות הרבה יותר מהמהירות הנוכחית

"מערכי ה-IT בארגונים מסובכים ובנויים שכבות על גבי שכבות, מסיבות היסטוריות של רכישת טכנולוגיות שונות ומגוונות. לכן, הם מצויים כיום במצוקה. הם במצב של 'גני חיות', 'תיבות נוח' של טכנולוגיות בסיסי נתונים, ולא יכולים להפיק מהנתונים מידע זמין ומהיר למקבלי ההחלטות. המענה למצוקה הוא טכנולוגיית ה-In Memory", כך אמר ג'ייקוב קליין, סגן נשיא בכיר בזרוע המו"פ של סאפ (SAP) העולמית.

קליין היה דובר המפתח בכנס SAP's new generation of business analytics and technology, שנערך היום (ה') במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה. לכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, הגיעו יותר מאלף לקוחות סאפ וביזנס אובג'קטס (Business Objects) בישראל, ואת המליאה המרכזית שלו הנחתה רותם נוי, מנהלת תחום משרד ה-CFO, סאפ ישראל. במסגרת האירוע הושקה גרסה של SAP Business Objects 4.0, שפותחה בשיתופה של קבוצת פיתוח ממעבדת סאפ בארץ.

לדברי קליין, טכנולוגיית ה-In Memory שסאפ כללה במוצריה מאפשרת ללקוחות הארגוניים להאיץ את השימוש במערכות הרבה יותר מהמהירות הנוכחית.

הוא תיאר את המגמות העיקריות בעולם המיחשוב הארגוני כיום. האחת, אמר, היא התפוצצות המידע הארגוני, שגדל ביותר מ-50% מדי שנה. לדבריו, התהליך מועצם בשל "הצטרכנות ה-IT", משמע: התפשטות העולם הנייד, שמביא לכך שעובדי ארגונים עובדים מהבית או מחוץ למשרד, על גבי מחשבים ניידים, מחשבי לוח וטלפונים חכמים. במקביל, ציין, הם רוצים שכל המידע הארגוני המצוי על גבי היישומים הארגוניים במערכות השונות, דוגמת ERP ו-CRM, יהיה זמין עבורם בכל מקום ובכל עת. מגמה נוספת שקליין ציין היא דרישה ליותר מידע מצד דרגי ההנהלה השונים, לטובת טיוב הליכי קבלת ההחלטות בכל ההיבטים העסקיים והתפעוליים של הארגון. כך, אמר, בשל עומס הנתונים מחד והצורך בשינוע שלהם ליותר משתמשי קצה מאידך נוצר צוואר בקבוק ארגוני.


צילום ועריכת וידיאו: גיא רז

בהמשך תיאר קליין את ההתקן SAP HANA (ר"ת High-Performance Analytic Appliance), שלדבריו, מאפשר למשתמשי הקצה לקבל מידע מהיר באופן משמעותי ובזמן אמת. הוא ציין, כי טכנולוגיה זו מקטינה את זמני התגובה ומגבירה את יכולת הביצועים, וכך ניתן לשנע ליותר משתמשים יותר מידע מנותח ומפולח. "כיום, בעזרת טכנולוגיית In Memory, ניתן לצופף את המידע המצוי במחסני הנתונים ובבסיסי הנתונים ולרכז את כל הנתונים במקום אחד פיסי, עם יכולת הצגה לוגית שלו במקומות רבים", אמר קליין.

קליין הציג את פתרון הבינה עסקית בזמן אמת (BI Real Time) שסאפ פיתחה בשיתוף אינטל (Intel) וציין, כי "זהו מוצר טכנולוגי תשתיתי שגורם למידע להגיע בזמן אמת לכל תחנות הקצה ולמשתמשים. ההתקן, HANA, מהיר פי 600 מכל דיסק קשיח שקיים כיום ומסוגל להתחבר לכל מחסן נתונים, לעבד ולהעביר בזמן אמת כמויות עצומות של מידע, המנותח ומעובד מיידית. בכך ביכולתו לספק לכל המשתמשים את כלי הבינה העסקית החיוניים בזמן אמת".

לדברי קליין, השימוש בטכנולוגיה זו מביא לניצול יעיל יותר של יכולות המיחשוב הארגוניות, לצמצום העלויות, לחסכון בנפחי נתונים ולעלייה ברמת הביצועים. בנוסף, ציין, מערך ה-IT הופך לאג'ילי עם מהירויות תגובה גבוהות יותר לדרישות המשתמשים.

מיכל אבינתן, מנהלת פרויקט "מאור" ליישומי ERP של סאפ בחברת החשמל. צילום: קובי קנטורהוא סיכם בציינו, כי "סאפ סיימה שנתיים מאומצות של אינטגרציה של מוצרי ביזנס אובג'קטס לאלה שלה. כעת אנחנו מצויים במצב שבו יש לנו היכולת לקטוף את הפירות מההשקעה ברכישה ובאינטגרציה, תוך יצירת ממשקים בין שתי משפחות המוצרים".

סיפור לקוח – חברת החשמל

מיכל אבינתן, מנהלת פרויקט "מאור" ליישומי ERP של סאפ בחברת החשמל, הציגה במהלך הכנס סיפור לקוח. היא אמרה, כי חברת החשמל היא הארגון הראשון שיישם ביזנס אובג'קטס מעל סאפ והציגה כיצד היא יצרה מערכת דיווח וניתוח אחת, מעל כמה מערכות תפעוליות וכמה מחסני נתונים, ויצרה בכך "אמת ארגונית" אחת.

אבינתן ציינה, כי ההכנסות השנתיות של חברת החשמל מגיעות ל-19.5 מיליארד שקלים והתקציב שלה – לכ-20 מיליארד שקלים. החברה, שנוסדה ב-1923 על ידי פנחס רוטנברג, שהקים תחנת כוח בנהריים, מונה 13 אלף עובדים ומספר לקוחותיה עומד על 2.4 מיליון. כושר הייצור שלה עומד כיום, לדברי אבינתן, על 12.5 אלף מגה-וואט, ויש לה שש תחנות כוח, 5,000 ק"מ של קווי מתח על ומתח עליון ו-36 אלף ק"מ של קווי מתח גבוה ומתח נמוך. היא הוסיפה, כי הפעילות של חברת החשמל מגוונת: "אנחנו מייצרים חשמל, מוליכים אותו, משנעים אותו, מחלקים ללקוחות ומקימים תחנות כוח".

חברת החשמל, אמרה אבינתן, החלה ליישם את מערכת ה-ERP של סאפ בדצמבר 2007, עם העלאת מודול משאבי אנוש. באוקטובר 2008 הועלו מודולים של מערך כספי, רכש, ניהול מלאי והתקשרויות, לטובת 3,400 משתמשים. מודול PM עלה בפברואר 2009, ובינואר 2010 עלה מודול PS – ניהול פרויקטים, לטובת פרויקטי חירום. בתחילת 2011, הוסיפה, עלה לאוויר מודול אחזקה של תחנות כוח ותחנות משנה, עם 1,450 משתמשים. לדבריה, בסך הכול, עומדת כמות המשתמשים בארגון במערכת על 4,500. אבינתן ציינה, כי בימים אלה עוסקת החברה ביישום ארבעה פרויקטים מבוססי ERP של סאפ: ניהול עסקות מימון, ניהול משק דלקים, ניהול נדל"ן ובקרה תקציבית.

היא הוסיפה, כי "ה-BI הוא תחום מגוון, כי הוא צריך לשקף בחברת החשמל מגוון פעילויות. נדרש שיקוף של מידע, הנובע מתהליכים חוצי ארגון. היינו מצויים במצב של 'פנסים קטנים', משמע – מחסני מידע רבים, ואילו אנחנו רוצים מקור אור אחד, מחסן מידע אחד". אבינתן ציינה, כי "חלק מהמידע כבר עבר למערכות סאפ, וכיום, SAP BW בפרויקט 'מאור' משמש מחסן נתונים מרכזי".

עוד היא אמרה, כי ביזנס אובג'קטס קיימת בחברת חשמל מאז 1997, ובשלב זה משמשת מאות עובדים. אבינתן ציינה, כי החברה קיבלה החלטה שלפיה פרויקטי ה-BI שלה ייעשו מן הקל אל הכבד, וכי כבר כיום תומכות מערכות ה-BI בפעילות החברה בעולמות הלוגיסטיקה והאחזקה. כמו כן, הוסיפה, מחסן נתונים לעולם משאבי האנוש נמצא כיום בשלבי פיתוח. "יש עוד הרבה עבודה קדימה", סיכמה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים