הצעת חוק בארצות הברית: על יצרניות הטלפונים לקבל את אישור המשתמשים למעקב אחר המיקום

ההצעה מחייבת חברות לקבל את אישור הלקוחות גם במקרה שבו הן מעוניינות לשתף את המידע עליהם עם גורמים מצד שלישי ● "הטכנולוגיה מעניקה יתרונות משמעותיים, אך המידע שנחוץ להצלת חיים במקרי חירום אינו נחוץ בהכרח לשאר תושבי העולם", הסביר אחד הסנטורים שהגישו את ההצעה

הסנטורים אל פרנקן (דמוקרט ממינסוטה) וריצ'רד בלומנטל (דמוקרט מקונטיקט) הגישו אתמול (ד') הצעת חוק שעל פיה יהיו חייבות חברות דוגמת אפל (Apple) וגוגל (Google) לקבל את אישור המשתמשים בטלפונים חכמים לביצוע מעקב אחר המיקום שלהם, או לשיתוף המידע עם גורמים מצד שלישי.

הצעת החוק אמורה "לסתום פרצות בחוק הפדרלי" ולחייב את החברות לקבל "הסכמה מפורשת" של הלקוחות לפני שנתוני המיקום נאספים ו/או מועברים לגורמים מצד שלישי.

"כיום, מאפשר החוק הפדרלי לחברות רבות לאסוף נתוני מיקום מהטלפונים הסלולריים של לקוחותיהן ולמסור את המידע לכל גורם שיהיה מעוניין בכך, כמעט – מבלי לקבל את הסכמת הלקוחות. הטכנולוגיה מעניקה יתרונות משמעותיים, אך המידע שנחוץ להצלת חיים במקרי חירום אינו נחוץ בהכרח לשאר תושבי העולם", הסביר פרנקן, על פי ידיעה שהופיעה באתר The Hill.

בתום דיון שנערך בסנאט האמריקני בחודש שעבר, שבו שימש פרנקן כיושב ראש ושהשתתפו בו נציגים של אפל וגוגל, שלח פרנקן מכתב לשתי החברות וביקש לקבל את מסמכי המדיניות שלהן ביחס לאיסוף מידע אישי מהמשתמשים ולשימוש שנעשה בו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים