מזל טוכלר, שירותי בריאות כללית: "ה-BI העמיק ונוגע יותר ויותר בליבה העסקית של הארגון"

"אלפי עובדים בשירותי בריאות כללית, ביניהם אנליסטים, מנהלים בשטח וצרכני מידע בקהילה משתמשים בכלי ה-BI, ומספר רב של תהליכי חוצי ארגון מתנהלים תוך הישענות עליהם", אמרה טוכלר, מנהלת ה-BI של הקופה ● לדבריה, "מאז ההטמעה של מערכת ביזנס אובג'קטס ועד היום, עברנו כברת דרך משמעותית בתחום הבינה העסקית"

"הבינה העסקית בשירותי בריאות כללית קיימת כבר שנים רבות, והיא מעמיקה יותר ויותר, עם אלפי צרכנים ונגיעה הולכת וגדלה בליבתו העסקית של הארגון", כך אמרה מזל טוכלר, מנהלת ה-BI של הקופה.

טוכלר דיברה בפאנל שנערך במסגרת כנס SAP's new generation of business analytics and technology. הכנס נערך בסוף השבוע במרכז הכנסים אבניו בקריית שדה התעופה, בהפקת אנשים ומחשבים ובהשתתפות יותר מאלף לקוחות סאפ (SAP) וביזנס אובג'קטס (Business Objects) בישראל. במסגרת האירוע הושקה גרסה של SAP Business Objects 4.0. קבוצת פיתוח ממעבדת סאפ בארץ הייתה שותפה לבניית הגרסה החדשה. מנחה הפאנל היה אמיר הראל, סגן מנהל חטיבת מוצרי התוכנה במטריקס.

לדברי טוכלר, הכללית הטמיעה את מערכת ביזנס אובג'קטס כבר ב-1995 והייתה אחד משני הארגונים הראשונים בארץ שעשו זאת. "אלפי עובדים, ביניהם אנליסטים, מנהלים בשטח, צרכני מידע בקהילה ועוד משתמשים בכלי ה-BI, שהפכו לתפיסה בארגון, ומספר רב של תהליכי חוצי ארגון מתנהלים תוך הישענות עליהם", אמרה.

אמיר הראל, סגן מנהל חטיבת מוצרי התוכנה במטריקס ומנחה הפאנל. צילום: קובי קנטור"מאז ההטמעה של מערכת ביזנס אובג'קטס ועד היום, עברנו בשירותי בריאות כללית כברת דרך משמעותית בתחום הבינה העסקית", הוסיפה. "הכנסנו בנוסף כלים לכריית מידע, לחיזוי ולמעקב אחר ביצועים ויעדים. כל הכלים עובדים בצורה אינטגרטיבית ומדברים בשפה אחת".

היא ציינה, כי בימים אלה עולה בקופה פורטל מנהלים אקטיביים. "ארגון ככללית מתמודד עם כמות מידע גדולה ועלינו להקל על העומס של המנהלים התפעוליים בשטח". לדבריה, "הפורטל מהווה שער הכניסה למנהל. מדי בוקר הוא נכנס למערכת ומקבל את סדרת פריטי המידע הרלוונטיים לתחומו. המערכת כוללת הרבה 'שכל עסקי' ומכוונת אותו לפעולה".

"מערכת הבינה העסקית בכללית היא פורצת דרך טכנולוגית וממנפת את כל המידע הקיים בארגון לטובת אלפי הצרכנים שלו. המידע בכללית כיום אמין וזמין יותר, ומתעדכן לפחות פעם ביום. יותר ויותר תהליכים ליבתיים נכנסים למערכות ה-BI", סיכמה טוכלר.

עופר אבנרי, מנכ"ל משותף של HighView. צילום: קובי קנטור"ה-BI כמנוע הידע בארגון"

עופר אבנרי, מנכ"ל משותף של HighView, אמר ש-"בשנה האחרונה אנחנו מבחינים שעולם לוחות המחוונים (Dashboard) מתחיל להתפצל ולהתרחב. בעבר, לוחות המחוונים אספו למנהלים מידע אגרגטיבי למערכות השונות. כיום הם 'התבגרו' ויודעים לשלב מידע תפעולי עם מידע מה-BI, וכן מידע לא מובנה". שילוב זה, אמר אבנרי, "נותן לצרכנים, המנהלים בדרגים השונים, את שולחן העבודה המודרני. הוא מספק מידע שתוחקר ומביא ערך עסקי, והמידע מחלחל לדרגי ההנהלה הנמוכים יותר".

"לשמחתנו, אנחנו רואים יותר ויותר את מערכות ה-BI כיום לא רק אצל המנהלים הבכירים אלא ככלי ההופך למנוע הידע בארגון", ציין.

"השימוש ב-BI – כלי ב-'מלחמת הרייטינג'"

עופר זיינפלד, סגן מנהל מחלקת הנדסת תהליכים וניתוח במכבי שירותי בריאות, אמר, כי "השנה התחלנו וסיימנו ליישם שולחן עבודה למנהלים מבוסס סאפ. לוח המחוונים היה אצלנו כבר קודם". הוא ציין, כי תחום הבקרה התקציבית ותחומים נוספים "עוברים דרך הפורטל. יותר מאלף מנהלים נכנסים אליו בחודש וכמה מאות מהם עושים זאת על בסיס יומי".

עופר זיינפלד, סגן מנהל מחלקת הנדסת תהליכים וניתוח במכבי שירותי בריאות. צילום: קובי קנטורהשימוש בפורטל ובכלי ה-BI, אמר זיינפלד, "מהווה כלי ב-'מלחמת הרייטינג', במאבק על זמן המנהלים, ולכן אנו מכניסים לשם יותר ויותר תחומים. כך, המנהלים יכולים לעבוד בסביבת מידע משופרת ומעודכנת".

הוא ציין, כי מכבי שירותי בריאות הייתה הראשונה בארץ שהטמיעה פתרונות ביזנס אובג'קטס לסמנכ"לי הכספים. "בבסיס הרעיון לעשות זאת היה הרצון לדעת לתמחר כל פעילות רפואית, ובשל כך – האם לבצע פעילות זו ברכישה מבחוץ או באופן פנימי".

זיינפלד סיכם בציינו, כי "מערכת ה-BI התפעולי מביאה לכך שהמנהל בלחיצת כפתור יקבל מידע עדכני על הזמנת רכש ומצב התקציב. מערכת ה-BI אצלנו מתוחזקת כחלק מהעסק".

"יש חשיבות לתכנון ולתצורה"

יריב שפירא, אחראי לשיתופי פעולה בין HP וסאפ ב-HP המזרח התיכון ואפריקה, ציין שהחברה הייתה שותפה לתכנון וליישום של ההתקן SAP HANA (ר"ת High-Performance Analytic Appliance), שלדבריו, מאפשר למשתמשי הקצה לקבל מידע מהיר באופן משמעותי ובזמן אמת. הוא הוסיף, כי טכנולוגיה זו מקטינה את זמני התגובה ומגבירה את יכולת הביצועים, וכך ניתן לשנע ליותר משתמשים יותר מידע מנותח ומפולח "ולספק לכל המשתמשים בזמן אמת את כלי הבינה העסקית החיוניים".

יריב שפירא, אחראי לשיתופי פעולה בין HP וסאפ ב-HP המזרח התיכון ואפריקה. צילום: קובי קנטורההחלטה ללכת על התקן, אמר שפירא, משמעה חומרה ותוכנה מותקנות מראש, "ובשל העובדה שהיא מיועדת ל-BI אנליטי, יש חשיבות לכוונון ולתצורה. HANA מוצע בחמש תצורות לארגונים בגדלים שונים, על פי כמות המשתמשים והנתונים שניתן להריץ".

שפירא סיים בציינו, כי HP היא לקוח גדול של מערכות סאפ, עם אלפים מעובדי החברה שמשתמשים בהן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים