יישום חדש ל-iPad מאפשר ללקויי דיבור לתקשר באמצעות מקלדת ייעודית

באמצעות היישום החדש יכולים לקויי דיבור להקליד מילים שהם רוצים לאמר או לבחור מתוך 50 מילים שהוטמעו בה מראש, והמקלדת מבטאת אותם ● הרעיון ליישום נהגה על ידי יזם לאחר שאמו שנפטרה איבדה את קולה בשנה האחרונה לחייה ● מחירו עומד על פחות מ-200 דולרים, לעומת פתרונות דומים ויקרים הרבה יותר

חברת סטארט-אפ אמריקנית פיתחה באחרונה יישום ראשון ל-iPad עבור לקויי דיבור, שמסוגל לתרגם טקסטים בתצורות שונות לשפת דיבור.

היישום, שנקרא "ורבאלי", מבוסס על טכנולוגיית אוגמנטיב ריאליטי ועל טכנולוגיה של תקשורת חלופית (AAC). הוא נועד לשרת אנשים שסובלים מבעיות דיבור ותקשורת, שמספרם עומד בארצות הברית על כשישה מיליון. היישום מאפשר להם להקיש למקלדת ייעודית מילה או ביטוי שהם רוצים לאמר, וזו מייצרת עבורם את המילה המבוקשת. לחילופין, הם בוחרים מתוך 50 מילים בסיסיות שהוטמעו ביישום מראש, ואלה מתורגמות לקול ברור.

הרעיון פותח על ידי אניל גאוטם גודוואני ודודתו, אג'אי. גודוואני פיתח את היישום לאחר שאמו נפטרה בחודש פברואר השנה. היא הייתה מורה למוזיקה ולשירה במשך 40 שנים ובשנה האחרונה לחייה איבדה את קולה. עובדה זו אתגרה את בני משפחתה לחפש פתרונות שיוכלו להקל עליה את הדיבור.

אמנם, קיימים בשוק פתרונות זיהוי דיבור באמצעות מחשבי PC, אולם מחירם יקר מאוד וזמן ההמתנה להם ארוך מאוד. לעומת זאת, היישום החדש עולה פחות מ-200 דולרים – עובדה שהופכת אותו לאטרקטיבי. מאז שהועלה ל-iTunes, מספר ההורדות של היישום חצה את ה-20 אלף.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים