יבמ פתחה את ההרשמה לתחרות SmartCamp לחברות סטארט-אפ ישראליות

ההשתתפות בתחרות, שתיערך בספטמבר הקרוב, נועדה לחשוף את היזמים וחברות ההזנק ולאפשר להם להציג עצמם בפני חברות השקעה, מוסדות אקדמיה, גופי שיווק ותקשורת - על מנת לבנות רשת המסייעת בהמשך התפתחותם ● התחרות הישראלית היא אחת מתשע תחרויות אותן מקיימת יבמ מסביב לעולם, כאשר הזוכה בכל מדינה עולה לשלב הגמר של התחרות העולמית, שתיערך בתחילת 2012

יבמ (IBM) הכריזה הבוקר (א') על פתיחת ההרשמה של חברות סטארט-אפ ישראליות לתחרות SmartCamp, המיועדת לזהות ולקדם טכנולוגיות חדשות במסגרת מיזם "העולם החכם" של החברה.

ההשתתפות בתחרות, שתיערך בספטמבר הקרוב, נועדה לחשוף את היזמים וחברות ההזנק ולאפשר להם להציג עצמם בפני חברות השקעה, מוסדות אקדמיה, גופי שיווק ותקשורת – על מנת לבנות רשת המסייעת בהמשך התפתחותם. ההרשמה לתחרות פתוחה לחברות בנות פחות מחמש שנים, שמחזור ההכנסות שלהן בשנה האחרונה עמד על פחות ממיליון דולרים. על תחומי העיסוק של החברות לחפוף לרעיון העולם החכם של יבמ – המשלב מכשור, קישור ותבונה חדשה הנולדת כתוצאה מתהליכים של איסוף נתונים ממקורות שונים, קישורם ושילובם.

תחרות SmartCamp הישראלית היא אחת מתשע תחרויות כאלה אותן מקיימת יבמ סביב העולם – כאשר הזוכה בכל מדינה עולה לשלב הגמר של התחרות העולמית, שתיערך בתחילת 2012. עד כה נערכו תחרויות דומות בבנגלור שבהודו, באוסטין שבטקסס – ארה"ב , בברצלונה שבספרד ובחודשים הקרובים צפויות תחרויות, בנוסף לתל אביב, גם בניו-יורק, איסטנבול, לונדון , בייגין וריו דה-ז'נרו.

מיכאל אורן, מנהל היחידה לטכנולוגיות גלובליות של יבמ (GTU), המנהלת את התחרות בישראל, ציין, כי המומנטום אותו צבר מיזם העולם החכם של יבמ, מוביל להידוק שיתוף הפעולה עם קהילת המפתחים וחברות הסטארט-אפ. במסגרת זאת, מפעילה יבמ גם את "תוכנית היזם הגלובלי" המספקת למיזמים טכנולוגיים צעירים תמיכה ומשאבים בתחום המוצרים, כוח האדם והמיומנות המקצועית, וקידום המכירות. בשנה שעברה השתתפו בתחרות חברות הזנק העוסקות בניהול חכם של צריכת הזרם בבתי מגורים ומשרדים, תחנות חשמל וירטואליות, ייעוץ בזמן אמת בעמידה מול המדף בסופרמרקט בקניית מזון בריא יותר באמצעות מכשירי דור רביעי, מערכת לניהול אתרעות להמונים בשעת חירום וניהול חכם של תחבורה ציבורית.

הזוכה בתחרות הישראלית ב-2010, חברת פנורמיק פאואר (Panoramic Power), ייצגה את ישראל בשלב הגמר שנערך אשתקד באירלנד. החברה משלבת חיישנים אלחוטיים זולים ותוכנה המוצעת כשירות (SaaS), על מנת לנטר בזמן אמת את צריכת החשמל בבתי מגורים ומשרדים – בדרך לחיסכון של 15% עד 20% בצריכת האנרגיה. המערכת יכולה גם לחזות מראש ולמנוע תקלות, עומסי יתר ושריפה בארונות החשמל. מיפוי מדויק של מערכות החשמל ברמת הבניין המתאפשר עם הפעלת המערכת מוביל לאופטימיזציה של ניהול המבנה תוך שילוב עלויות האנרגיה במערכות ERP.

התחרות, כאמור, מאורגנת על עדי היחידה לטכנולוגיות גלובליות של יבמ בישראל, העומדת בקשר עם חברות טכנולוגיות ישראליות על מנת שיתופי פעולה, אשר יניבו פתרונות בעלי ערך מוסף המשותף לשני הצדדים. היחידה מהווה צומת קשר מרכזי בין יבמ ובין גופי היי-טק ומפתחים בישראל המעוניינים לעשות עסקים ולשתף פעולה עם יבמ העולמית. כיום מקיימת היחידה פעילות משותפת עם כ-150 חברות ישראליות ומניבה כ-1.2 מיליארד דולרים בשנה של עסקאות משותפות עימן.

ההרשמה לתחרות באתר smartcamp.co.il

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים