איך להיכנס לבוס ולצאת עם חיוך?

צרור עצות למנמ"ר המתחיל בדרכו להיכנס ללשכת המנכ"ל, על מנת להצליח במשימתו ולהשיג את היעד שהציב לעצמו

דיונים אצל המנכ"ל, הבוס, הם מציאות בלתי ניתנת לשינוי, בין אם אנו אוהבים זאת או לא. אלו הם אירועים בהם דנים בדרך כלל על תקציבים, או מקבלים החלטות בדבר פרויקטים חשובים. היכולת של המנמ"ר לשכנע את המנכ"ל תלויה לא מעט בדרך שבה הדובר מציג את הדברים בפניו, משמע – ביכולת השכנוע שלו. בסופו של דבר, המדובר במלחמה על משאבים: מה שהמנכ"ל ייתן למנמ"ר, יבוא, מן הסתם, על חשבון אחרים. אז איך באמת ניגשים למנכ"ל ומצליחים לצאת עם חיוך? המגזין CIO מעניק צרור עצות למנמ"ר המתחיל.

ישנם מנמ"רים שלא מודעים לעובדה שהדבר השנוא ביותר על המנכ"ל שלהם הוא לשמוע אנשים אומרים "יס, מיניסטר". כך, רבים מהם מעודדים את הוויכוח, ויוצרים עימות מכוון, בניסיון להשתכנע באמת. "אתה לא שם (בלשכת המנכ"ל) כדי לקחת וללכת, אתה שם כדי לשכנע ולקבל בדין את מה שמגיע לך", קובע פטר קרצמן, יועץ ולשעבר מנכ"ל ומנהל טכנולוגי. "ככל שהמנכ"ל מצליח לראות שיש דעות שונות על כל סוגיה והוא אמור להכריע ביניהן – כך יש סיכוי להצלחה טובה יותר לתקשורת בין המנמ"ר למנכ"ל".

טיפ נוסף שמצייד העיתון את המנמ"רים: עליהם להתיישר עם קו המנהיגות של המנכ"ל שלהם. על המנמ"ר להקפיד לדבר עם המנכ"ל בשפה העסקית, במושגים שהוא מבין בהם ולא במינוחים טכנולוגיים. עוד נכתב כי יש מנכ"לים שאוהבים לקחת סיכונים ויש כאלו שזהירים יותר, ולכן "כמנמ"ר רצוי שתלמד את האופי של הבוס בטרם אתה נכנס אליו".

עצות נוספות: למד היטב את התרבות הארגונית של החברה שאתה עובד בה, ובמיוחד את התרבות של אגף ה-IT. מנמ"רים שהצטרפו לארגון צריכים לצפות שבפגישות הראשונות עם המנכ"ל הם יספגו חבטות ויהיה עליהם להגיב בהתאם. מנמ"רים שיש לארגון שלהם רקורד של כישלון, מן הראוי שיעברו היטב על תיק העבודות של ה-IT בטרם הם נכנסים למנכ"ל. רק כך הם יצליחו לצבור נקודות אשראי אצל ההנהלה ולקבל אור ירוק לפרויקטים עתידיים.

חשוב מאוד, נכתב, להיות מאוד ממוקד וקצר בפגישה עם המנכ"ל. הימנעות מכך היא מהטעויות היותר נפוצות במערכת היחסים בין מנמ"ר למנכ"ל. "מנמ"רים נוהגים שלא להיות ממוקדים, הם מדברים הרבה ולא מגיעים לנקודה", אומרים מנכ"לים, כשהם מתבקשים להביע את דעתם על מנמ"רים. ועוד משהו בהקשר זה: מנכ"לים טוענים שיש אנשי IT שמחברים בדיון אחד כמה נושאים שאין קשר ביניהם, דוגמת נושאים כמו עלויות, או לוחות זמנים שהארגון מחוייב להם.

רצוי מאוד שמנמ"רים יעשו שיעורי בית ולא יבזבזו זמן יקר. במסגרת זו עליהם להיות מוכנים לענות על כל שאלה שתישאל, במיוחד שתי אלו: "כמה זה עולה" ו-"מה יוצא לנו מזה". רצוי שתהיינה לך, המנמ"ר, תשובה משכנעת והגיונית.

ועוד כמה טיפים קטנים: אל תיקח לעולם ללב הערה של המנכ"ל, גם אם היא נראית לך אישית. גם המנכ"לים הם בני אדם, ולעיתים הם אינם שולטים בעצמם. כמנמ"ר, כבד זאת וקח זאת בחשבון: אתה לא הראשון ולא האחרון שנכנס ללשכה של הבוס ומבקש משהו.

בהיכנסך אל הבוס, נכתב במגזין, אל תשכח את המשפט של חוקר התקשורת מרשל מקלוהן, "המדיום הוא המסר" – משפט שקובע כי המדיום הוא הדומיננטי, הוא זה שקובע, ולא תוכן המסר. מצגת פאואר פוינט לא תמיד עושה את העבודה. לפעמים על המנמ"ר להיות יצירתי מעט יותר.

ולסיום, ממליץ המגזין: בטרם הדיון אצל המנכ"ל, ודא מראש שיש לך גיבוי מצד חברי הנהלה אחרים, הקפד לא להישאר לבד לעולם. ההשפעה של אלה על המנכ"ל לפעמים חשובה ביותר ומשכנעת יותר. ולבסוף, חותם המאמר, עשה הכל שהבוס יהיה מרוצה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים