מיקרוסופט מזהירה מפני תרמיות טלפוניות

מסקר שערכה החברה בארצות הברית, קנדה, אירלנד ובריטניה עולה, כי 15% מקבלים שיחות מנוכלים שמתחזים למומחי אבטחה בניסיון לגנוב סיסמאות או כספים וכי 22% מהם מתפתים ונופלים קורבן לתרמיות ● 79% דיווחו על נזקים כספיים כתוצאה מהתרמיות הללו ● מיקרוסופט מזהירה את המשתמשים שלא לבצע פעולות שמבקש אדם שמתקשר אליהם

לכל העוסקים בתחום האבטחה ברור שהגורם האנושי הוא החוליה החלשה ביותר בשרשרת – וממצאים חדשים שמפרסמת מיקרוסופט (Microsoft) ביחס לתרמיות פישינג שמתבצעות דווקא באמצעות הטלפון מוכיחים זאת פעם נוספת. על פי החברה, משתמשים מקבלים שיחות טלפון מנוכלים שמתחזים למומחי אבטחה ומזהירים אותם מפני איומי אבטחה במחשב. הנוכלים טוענים באזני הקורבנות, כי הם מבצעים בדיקות אבטחה בחינם בשמן של חברות מוכרות. על פי הממצאים של מיקרוסופט, מתברר שהשיטה עובדת.

בסקר שנערך באפריל בקרב 7,000 משתמשים בארצות הברית, קנדה, אירלנד ובריטניה, התברר ש-15% מהמשיבים קיבלו שיחות כאלה ו-22% ממקבלי השיחות (3% מכלל המשיבים) אכן הולכו שולל ונפלו קורבן לתרמית. מדובר שיעור הצלחה גבוה מהמקובל בטלמרקטינג (2%) או בדואר זבל (עסקה אחת לכל 12.5 מיליון הודעות, על פי תוצאות מחקר מ-2008).

"תוכנות האבטחה משתפרות כל העת, אך במקביל מפתחים הנוכלים שיטות הונאה חדשות כדי לגנוב פרטים רגישים", אמר ריצ'רד סאונדרס, מנהל יחסי ציבור וקשרי משקיעים ביחידת Trustworthy Computing של מיקרוסופט. "הנוכלים הוכיחו פעם נוספת שיכולתם להמציא שיטות תרמית חדשות לא נופלת מתאוות הבצע שלהם".

עוד עולה מתוצאות הסקר, כי 79% מהקורבנות שהתפתו להתיר לנוכלים לגשת מרחוק למחשב שלהם או הורידו תוכנה זדונית סבלו מהפסדים כספיים. 17% מהמשיבים ציינו, כי נגנבו כספים מחשבון הבנק שלהם, 19% השיבו שהסיסמה שלהם נגנבה ו-17% סבלו מגניבת זהות. כ-53% התלוננו על בעיות בלתי פוסקות במחשב.

הסכום הממוצע שגנבו הנוכלים עמד על 875 דולרים בארצות הברית ועל 1,560 דולרים בקנדה. באירלנד עמד הסכום הממוצע על 82 דולרים בלבד. כשני שלישים מהקורבנות הצליחו לקבל בחזרה קרוב למחצית מהסכומים שנגנבו. מיקרוסופט מסרה, כי העלות הממוצעת של תיקון הנזק שנגרם למחשבים כתוצאה מהתרמית עמדה על 1,730 דולרים בכל ארבע המדינות, והגיעה ל-4,800 דולרים בארצות הברית.

בחברה מעריכים שההיקפים של התרמיות הטלפוניות, שהם גבוהים מאוד כבר היום, יגדלו עוד יותר, ושהן יתבצעו בשפות נוספות, מלבד אנגלית. העצה של מיקרוסופט למשתמשים היא: "אל תגלשו לאתרי אינטרנט, תקלידו משהו במחשב, תתקינו תוכנה או תבצעו כל פעולה אחרת שמבקש אדם שמתקשר אליכם פתאום בטלפון".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים