טכנולוגיה 2011: עסקאות, חדשנות ויחסים בינלאומיים

28 אלף מבקרים הגיעו השנה אל טכנולוגיה 2011 – התערוכה הבינלאומית ה-21 לחידושים והישגי טכנולוגיה בתעשייה. התערוכה, שננעלה ביום ה' בערב, נערכה במשך שלושה ימים בגני התערוכה בתל-אביב. התערוכה התפרסה על פני שישה ביתנים מקורים ובשטחים חיצוניים בשטח כולל של כ-20 אלף מ"ר. למעלה מ-350 חברות הציגו בתערוכה, ביניהן תצוגות בביתנים בינלאומיים וחברות מגרמניה, רומניה, טאיוון, תורכיה ומדינות הוספות.

מהנהלת מרכז הירידים והקונגרסים בישראל, מארגני תערוכת טכנולוגיה 2011, נמסר כי מציגים בתערוכה, כולל חברות מחו"ל, דווחו על עסקאות במיליוני שקלים שנסגרו בשלושת ימי התערוכה, המתקיימת אחת לשנתיים. השנה הושם בתערוכה דגש על תחום הטכנולוגיה בתעשיית המתכת, עם הצגת חדשנות טכנולוגית, רובוטיקה מתקדמת ועוד.

שרת החינוך והמדע של גרמניה, ד"ר אנט שאוואן, הגיעה אף היא לתערוכה כאורחת כבוד של אמיר תמרי – מנכ"ל מרכז הירידים והקונגרסים, במסגרת ביקור רשמי שערכה בישראל. השרה אמרה, כי שיתוף הפעולה המדעי והמחקרי בין גרמניה וישראל הוא עמוד התווך של היחסים בין שתי המדינות, והגברת העניין של דורות צעירים של מדענים בשיתוף פעולה זה יביא להמשך פיתוחה של חדשנות. עוד הוסיפה השרה בקבלת פנים מיוחדת שנערכה לכבודה, כי "המשך הדיאלוג הוא המפתח לקשרים בין תרבויות ואנשים. בחברה הישראלית יש יצירתיות מיוחדת, ותערוכת טכנולוגיה 2011 המרשימה היא דוגמה של יצירתיות ותשוקה לפיתוח וקידום פרויקטים".

לדברי אמיר תמרי, מנכ"ל מרכז הירידים והקונגרסים, "תערוכת טכנולוגיה 2011 שימשה כסייסמוגרף שנתן ביטוי להתאוששות הכלכלית במשק הישראלי. ראינו זאת בגידול הניכר במספר הנרשמים להציג מהארץ ומחו"ל, וכן מההתעניינות הגדולה של אנשי מקצוע במגוון תחומים, שהגיעו לתערוכה כמבקרים. מדובר בתערוכה היחידה בתחומה בארץ, המאגדת בתוכה את החברות הגדולות והמובילות בתעשייה הישראלית וחברות בינלאומית רבות. אנו עדים לאמון גובר בכלכלה הישראלית ובשינוי תפיסת הספקים מחו"ל מבחינת תמיכה בנציגים הישראלים. אני מקווה, כמובן, שמגמה חיובית זו תימשך גם בשנים הבאות".

במקביל לתערוכה התקיים כנס של לשכת המסחר אפריקה-ישראל, שעסק בנושא "הזדמנויות עסקיות במדינות אפריקה"; סמינר מיוחד של שגרירות פולין לחברות היי-טק ישראליות על הזדמנויות לעסקים ומו"פ בפולין; קוקטייל של לשכת המסחר ישראל-גרמניה; יום עיון בנושא "צבע, ציפויים וקורוזיה – טכנולוגיות חדישות ואתגרי איכות סביבה", של איגוד תעשיות המתכת, החשמל והתשתית בהתאחדות התעשיינים; יום עיון בנושא "טכנולוגיות ייצור של חומרים" של האגודה הישראלית לחומרים ותהליכים; ויום עיון פרטי של זוקו שילובים.

התערוכה מלמעלה. צילום יח"צ: כפיר סיון

מבקרת בתערוכה מתפעלת את אחת המכונות. צילום יח"צ: כפיר סיון

ראש עיריית תל-אביב-יפו, רון חולדאי, עם מנכ"ל מרכז הירידים והקונגרסים אמיר תמרי (מימין) ומנהלת תערוכות במרכז הירידים והקונגרסים אורית מרום (מאחור), מקבלים הסבר על אחת המקדחות החדשות שהוצגו בתערוכה. צילום יח"צ: כפיר סיון

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים