IDC: הוצאות הענן הציבורי יגיעו ב-2015 ל-73 מיליארד דולרים

סכום זה משקף עלייה שנתית ממוצעת של 27.6% לעומת 2010, אז הסתכמו ההוצאות על מיחשוב ענן ב-21.5 מיליארד - כך על פי חברת המחקר ● מדובר בגידול של יותר מפי 4 לעומת הגידול הכולל ב-IT באותן שנים ● הענן הפרטי יחלוש ב-2015 על 54% מהשוק לעומת 46% שיתפוס הענן הציבורי ● ככלל, IDC צופה שהענן יהיה זה שיקבע את פני תעשיית ה-IT לפחות ב-25 השנים הקרובות

הוצאות ה-IT על שירותי מיחשוב ענן צפויות להגיע ב-2015 ל-72.9 מיליארד דולרים, סכום שמשקף עלייה שנתית ממוצעת של 27.6% לעומת 2010, אז הן הסתכמו ב-21.5 מיליארד – כך עולה מתחזית שפרסמה IDC. חברת המחקר מציינת, כי היקף ההשקעה האמיתי בתחום יהיה גבוה יותר, אלא שבחלקו הוא יגולם בהשקעות בתחום המיחשוב שלא כלולות בקטגוריית הענן.

הצמיחה בתחום הענן תהיה, על פי התחזית, גדולה בשיעור של יותר מפי ארבעה לעומת הגידול הכולל של שוק ה-IT באותן שנים. ככלל, החברה צופה שמיחשוב הענן יהיה זה שיקבע את פני תעשיית ה-IT לפחות ב-25 השנים הקרובות. "שירותי מיחשוב ענן הם רכיב קריטי בשינוי הכולל אותם יחוו מערכי המיחשוב ב-25 שנים הקרובות, והם יניעו לצמיחה של כלל תעשיית ה-IT", כתבו החוקרים.

התחזית של IDC מתייחסת לשירותי ענן ציבוריים ולא כוללת את ההכנסות מהענן הפרטי, שמוקדש ללקוח זה או אחר, ורק לו.

על פי החברה, ההוצאות על שירותי מיחשוב ענן יהוו ב-2015 כמעט מחצית מהוצאות המיחשוב הארגוניות החדשות, משמע – לא אלה המועברות לתחזוקת מערכות קיימות. עוד עולה מהדו"ח, כי שירותי הענן הפרטיים יחלשו ב-2015 על כ-54% מהשוק לעומת 46% שיתפסו שירותי הענן הציבוריים. הצמיחה החברה חוזה, כי הצמיחה בענן הציבורי תהיה בחמש קטגוריות עיקריות: יישום, פיתוח ופריסת יישומים, תוכנות לתשתית מערכות, איחסון בסיסי ושרתים וירטואליים.

כן חוזה החברה, כי הגידול בתחומי האיחסון והשרתים (חומרה כשירות – HaaS) יונע על ידי חברות שמציעות תוכנה כשירות, מכיוון שהן תזדקקנה לתשתית עבור הרצת היישומים שלהן.

הערכה נוספת מצביעה על כך שב-2015 ישקיעו החברות כ-17% מההוצאות שלהן בגין תוכנה, איחסון ושרתים בהצעות שיגישו להן חברות שמספקות שירותי ענן.

המדינה הדומיננטית בצריכת שירותי מיחשוב ענן תהיה ארצות הברית, ו-IDC צופה, כי עד 2015 היא תשקיע בענן מחצית מההשקעה העולמית בו. למרות זאת, ההשקעה בתחום תגדל גם מחוץ לארצות הברית, ובעיקר באסיה-פסיפיק ובאירופה.

"שירותי מיחשוב ענן ימשיכו לשנות את מבנה המיחשוב הארגוני בחמש השנים הקרובות", כתבו החוקרים של IDC. "ההשפעה של צמיחת התחום תהיה משמעותית ותוצאותיה ייראו בכל ארגון וארגון".

פרנק גנס, סגן נשיא בכיר ואנליסט ראשי ב-IDC, אמר ש-"שירותי מיחשוב ענן מקושרים לטכנולוגיות מיחשוב אחרות – רכיבי מיחשוב נייד, רשתות אלחוט, ניתוחי כמויות ענק של מידע ורשתות חברתיות – ואלה יניעו את התחום כולו". הוא העריך, כי הטכנולוגיות הללו ימוזגו בדרכים שונות ובסוף התהליך תתקבל פלטפורמה אחת גדולה, שתהיה המקבילה של העשור הזה לפלטפורמות המיחשוב של המיינפריים והמחשב האישי במאה הקודמת.

השתתף בהכנת הידיעה: יוסי הטוני

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים