בזק השיקה מנוע לחיפוש עסקים בפייסבוק בעלות של שלושה מיליון שקלים

המנוע מאתר עסקים התואמים מאפיינים אישיים של הגולש בפייסבוק ● כמו כן, ביכולתו להציג בפני הגולש איזה בית עסק זכה להכי הרבה לייקים ואילו בתי עסק מובילים בחיפושים

בזק השיקה באחרונה מנוע חיפוש המאפשר לגולשים לאתר עסקים בפייסבוק (Facebook), באמצעות אתר b144. הגולש יכול לבחור עסקים התואמים את העדפותיו האישיות וכאלה המומלצים על ידי חברים שלו. כמו כן, באפשרותו לאתר עמודים של עסקים ברשת החברתית על פי קטגוריות. החברה השקיעה במהלך כשלושה מיליון שקלים.

במסגרת מנוע החיפוש החדש יכולים הגולשים לראות איזה עסק זכה להכי הרבה לייקים ואילו בתי עסק מובילים בחיפושים. כמו כן, המנוע יודע להשתמש במידע שהגולש בחר להעלות לפייסבוק שלו, כגון: מיקום גיאוגרפי, היסטוריית החיפושים של הגולש או עסקים הנמצאים בתחומי העניין שלו. נתונים אלה ישמשו למיקוד החיפוש.

במקביל, החלה בזק בתהליך מיפוי כל העסקים המופיעים במאגר החיפוש של b144, כ-300 אלף במספר, על גבי פייסבוק, במטרה להציג את עמודי הפייסבוק שלהם כחלק מתוצאות החיפוש של הגולשים. החברה תעצב עמודי פייסבוק ללקוחות מפרסמים באתר b144 שאין להם עמודים שכאלה וירצו בכך.

מסקר שערך מכון טלסקר עבור בזק עולה, כי יותר מ-65% מהגולשים נוהגים לחפש מידע על עסקים באמצעות הרשת. בנוסף, 57% מהם ציינו, כי בבואם לבחור בית עסק הם מסתמכים בעיקר על המלצות של חברים או בני משפחה.

מחקרים שבוצעו בעולם מראים שגולשים עדיין מחפשים מידע ועסקים באתרי החיפוש והאינדקסים הגדולים. מחקר שנעשה על ידי eMarkter העלה, כי 59% ממשתמשי האינטרנט מחפשים לפחות פעם בחודש עסק מקומי.

רן גוראון, משנה למנכ"ל וסמנכ"ל השיווק של בזק, אמר ש-"בשנתיים האחרונות חלו שינויים דרמטיים באופן שבו אנחנו צורכים תוכן באינטרנט. מסקרים שערכנו עולה שצרכנים רבים מחפשים מידע לגבי עסקים ברשת, אך מרביתם מדווחים שהמלצות של חברים הן הגורם המשפיע ביותר על בחירת עסק. כלומר: הצרכן מעדיף לקבל מידע מאנשים שהוא סומך עליהם וכאן בזק נכנסת לתמונה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים