תוכן שיווקי

לקראת אירוע | טיפ: שימוש נכון ביכולות ניהול מחיצות דיסק של F5

21/06/2011 13:36

מאת אלכס סלוץ, ה-CTO של NewAge

גרסה 10.x של פלטפורמת BIG-IP של F5 הציגה יכולת הפרדת מחיצות (partitioning) חדשה לדיסקים קשיחים: Logical Volume Management (ר"ת LVM). השימוש ב-volumes מספק יכולות שימושיות במיוחד, אך נתקלתי במקרים בהם במהלך שדרוג מגרסת 9.X לגרסת 10.X של ה- BIG-IP המחיצות חזרו לניהול הפיזי במקום ללוגי.

כדי לפתור בעיה זו ולבצע מעבר ל-LVM יש להריץ את כלי ה-image2disk (בו משתמשים תמיד להתקנות גרסת 10 על גבי מערכות העושות שימוש בגרסה 9.X) ולבחור באופציה –format=volumes.

מהם היתרונות בשימוש בגרסה 10.X של ה-BIG-IP עם volumes? ראשית, מתקבלים by default ארבעה volumes ואין כלל בעיה להוסיף עוד, בשונה מחלוקה פיזית ישנה בה אנו מוגבלים לשתי מחיצות מערכת הפעלה בלבד). בנוסף, ה- logical volumes עמידים בעומס גבוה הרבה יותר מאילו הפיזיים. יתרונות נוספים הם גמישות; יציבות; יכולת מהירה להפצת גרסאות חדשות, חזרות לגרסאות ישנות והתאוששות מקריסה; וניהול אימא'גים של תוכנה ותיקונים (hotfixes) ב-GUI נוח לתפעול.

העצה שלי לשימוש מינימאלי ב-volumes: תמיד יש לשמור על ה- volumes העמידים ביותר, עם מערכות הפעלה מותקנות-מראש וגיבוי ב-offline, על מנת שבשעת תקלה, לא נבזבז זמן יקר.

התוכנית המינימאלית שאני מציע ללקוחות הינה:

1.    שימוש ב-volume אחד פעיל ל-production
2.    שימוש ב-volume אחד כגיבוי, המריץ את אותה הגרסה כמו ה-production
3.    שימוש ב-volume נוסף כ-rollback ("גלגול לאחור") עליו יש את גרסת ה-production הישנה
4.    שימוש ב-volume אחרון כמעין QA לשדרוגים

ניתן תמיד לעבור במהירות בין ה-volumes על ידי שימוש הן בתוכנת ניהול בעלת ממשק רשת והן על ידי שימוש בקונסולה (פקודת switchboot).

אירועים קרובים