החברים בקבוצות ההאקרים LulzSec ואנונימוס – בראש רשימת המבוקשים של ה-FBI

החוקרים הפדרליים פועלים במסווה ברשתות חברתיות כדי לגלות את עברייני הרשת ● מומחה אבטחה טען ש-"הם לא יכולים לחמוק מרשויות החוק; כשאחד נעצר - הוא מסגיר את האחרים" ● ואמנם, הסקוטלנד יארד עצר צעיר בריטי בחשד לעבירות מחשב שקשורות למתקפות המקוונות שנערכו באחרונה על סוכנויות ממשל וחברות רב לאומיות

צעיר בריטי נעצר בחשד לעבירות מחשב שקשורות למתקפות המקוונות שנערכו באחרונה על סוכנויות ממשל וחברות רב לאומיות – כך הודיע הסקוטלנד יארד. המעצר בוצע שעות ספורות לאחר שקבוצת האקרים איימה בהודעה שהפיצה בטוויטר (Twitter) "להצית אש ביעדים מרובים", ועל פי הסקוטלנד יארד – בתום חקירה משותפת עם ה-FBI.

ה-BBC דיווח, על סמך מקורות בבריטניה, כי הצעיר שנעצר הוא ריאן קלירי, בן 19. בפרסומים אחרים הוצג קלירי כמנהיג ארגון ההאקרים Lulzsec ונטען, כי ההודעה האמורה הופצה בטוויטר על ידי הארגונים Lulzsec ואנונימוס (Anonymous). החברים בקבוצות ההאקרים הללו נמצאים בראש רשימת המבוקשים של ה-FBI. עוד נטען, כי קלירי מנהל רשת של מספר אתרי האקרים ומפעיל רשת IRC שמשמשת להם כנקודת מפגש. ב-Lulzsec הכחישו, כי קלירי הוא מנהיג הארגון והגדירו את הקשר שלו לארגון כ-"רופף בלבד".

רשויות האכיפה בארצות הברית סירבו למסור פרטים על החקירה. ב-FBI סירבו להגיב. מהמשרד לביטחון פנים של ארצות הברית נמסר, כי הוא לא היה מעורב במעצר. מהרשות לביטחון לאומי (NSA) לא ניתן היה לקבל תגובה. עם זאת, אין ספק שהשירותים החשאיים של ארצות הברית מנטרים כל העת את הערוצים שבהם פועלים ההאקרים ומשתמשים בכל האמצעים העומדים לרשותם כדי לחשוף את סודותיהם. בין היתר, הם פועלים במסווה ברשתות חברתיות כדי לגלות את עברייני הרשת.

"בסופו של דבר, הם לא יכולים לחמוק", אמר צ'סטר וישנייבסקי, יועץ אבטחה בכיר בחברת Sophos. "התפיסה שלפיה הם פועלים תחת מעטה של אנונימיות שגויה, משום שהפרטים נחשפים, בסופו של דבר, וכשמישהו נעצר – הוא מסגיר את האחרים".

ייתכן שמעצרו של קלירי הוא תוצאה של סכסוך שפרץ בינו לבין אנשי אנונימוס. בחודש שעבר פורסמו ברשת הודעות שעל פיהן קלירי גנב סיסמאות של אנשי הארגון ופרסם ברשת פרטים שלהם, בין היתר שמות, כתובות דואר אלקטרוני, כתובות מגורים, מספרי טלפון ושמות של בני משפחה.

אתר אינטרנט בשם Lulzsec Exposed פרסם תמלילים של שיחות בצ'אט בין חברי הקבוצה ומהן עולות האשמות על שיתוף פעולה בין חברים מסוימים בקבוצה לחוקרי ה-FBI ורשויות חוק ברחבי העולם. וישנייבסקי הזכיר, כי בפשיטות שנערכו במסגרת מבצע Operation Sundown, לפני כ-20 שנים, נעצר מספר מועט של האקרים, אך ההודאות שלהם הובילו למעצר של רבים נוספים.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רועי

    כל הכבוד שאתה מספקים כתבות בנושאים הללו בעברית. חזק ואמץ!

אירועים קרובים