אינטל מחייה את פרויקט Larrabee

החברה מתכוונת להשיק בשנה הבאה מעבד שיכיל 50 ליבות ויתבסס על טכנולוגיית ה-Larrabee ● הטכנולוגיה הזו תהפוך לארכיטקטורה חדשה שמכונה MIC ומיועדת לשוק מחשבי העל ● המוצר הראשון שיהיה מבוסס עליה מכונה "פינת האבירים" והוא יתבסס על טכנולוגיית הייצור ב-22 ננו-מטר שאותה הציגה החברה באחרונה

אינטל (Intel), יצרנית מעבדי המחשב הגדולה בעולם, מתכוונת להשיק בשנה הבאה מעבד שיכיל 50 ליבות. הוא יהיה מיועד למחשבי על ויתבסס על טכנולוגיית ה-Larrabee – פרויקט שאותו ניסתה אינטל לקדם לפני כשנתיים במטרה ליצור מתחרה לשבבים הגרפיים של Nvidia ו-AMD כדי להיכנס כשחקנית בכירה לשוק כרטיסי התצוגה הגבוה שבו שולטות שתי החברות הללו.

כעת תהפוך הטכנולוגיה הזו לארכיטקטורה חדשה שמכונה MIC (ר"ת Many Integrated Cores – הרבה ליבות משולבות) ומיועדת לשוק מחשבי העל. המוצר הראשון שיהיה מבוסס עליה מכונה Knights Corner (פינת האבירים) והוא יתבסס על טכנולוגיית הייצור ב-22 ננו-מטר שאותה הציגה החברה באחרונה. בליבה של טכנולוגיה זו יש טרנזיסטורים תלת-שעריים תלת-ממדיים.

לפי אינטל, ב-100 מחשבי העל המהירים ביותר בעולם ישתמשו ב-2013 ב-100 מיליון מעבדים וב-2015 אמור המספר הזה להכפיל את עצמו. כמו כן מעריכה החברה שהמחשב שיוביל את רשמית מחשבי העל יגיע לעוצמת מיחשוב של 100 פטה-פלופ לשנייה, וגבול ה-1 אקסה-פלופ לשנייה ייפרץ כבר ב-2018. עד סוף העשור, על פי אינטל, יהיו מחשבים שיציעו עוצמה של 4 אקסה-פלופ לשנייה.

"מעבדי ה-Xeon הנוכחיים הם הארכיטקטורה הברורה הנבחרת עבור מחשבי העל שנמצאים ברשימת 500 המחשבים המובילים הנוכחית, אבל אנחנו רוצים לעזור לתעשייה בעזרת ארכיטקטורת ה-MIC שלנו לפרוץ את הגבול הבא", אמר קירק סקאוגן, סגן נשיא תאגידי באינטל ומנכ"ל קבוצת מרכזי הנתונים.

החברה כבר החלה לשלוח את פלטפורמת פיתוח התוכנה עבור מעבדי ה-MIC, שמכונה Knights Ferry (מעבורת האבירים), למספר שותפים. פלטפורמה זו אמורה לסייע למפתחים לשנות בקלות את היישומים המיועדים לפעול כיום על מעבדי ה-Xeon שלה ליישומים שיפעלו עם מעבדי ה-MIC החדשים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים