פבריציו צ'רברו, יוניפלייר: "מנמ"ר שלא יטפל ביעילות האנרגטית שלו – לא ישרוד"

"מנמ"רים שלא יטפלו בסוגיה כבדה וקריטית זו לא יצליחו למלא את תפקידם ולא ישרדו במילוי יותר משימות בפחות תקציבים", אמר צ'רברו, מנהל מכירות לאזור EMEA בחברת יוני פלייר ● לדבריו, "זו הסיבה שהיעילות האנרגטית הולכת ותופסת יותר ויותר מקום בסדר העדיפות של המנמ"ר"

"מבין כל המצוקות שמולן מתמודדים המנמ"רים, עלויות האנרגיה הן המשמעותיות ביותר. מנמ"רים שלא יטפלו בסוגיה כבדה וקריטית זו לא יצליחו למלא את תפקידם ולא ישרדו במילוי יותר משימות בפחות תקציבים. זו הסיבה שהיעילות האנרגטית הולכת ותופסת יותר ויותר מקום בסדר העדיפות של המנמ"ר", כך אמר פבריציו צ'רברו, מנהל מכירות לאזור EMEA בחברת יוניפלייר (Uniflair), שנרכשה באחרונה על ידי שניידר אלקטריק (Schneider Electric).

צ'רברו היה דובר המפתח בכנס שערכה APC ישראל מקבוצת שניידר אלקטריק היום (ד') במלון ליאונרדו ברמת החי"ל בתל אביב, בהשתתפות עשרות מהנדסי מיזוג אוויר ויועצים בתחום.

לדבריו, "האנרגיה היא ה-בעיה בה"א הידיעה של המנמ"רים ומנהלי התשתיות בארגונים. חשבון החשמל של הדאטה סנטר הופך להיות רכיב קריטי בהוצאות התחזוקה שלהם". בעיית הצריכה ההולכת וגדלה של האנרגיה בדאטה סנטרים, אמר, מצטרפת לאתגרים נוספים שמולם ניצבים המנמ"רים: "הצורך בזמינות מערכות ה-IT; אבטחת המידע; העולם הנייד; הגידול ברגולציות; והטמעת הטכנולוגיות החדשות – וירטואליזציה, מיחשוב ענן ואירוח".

לצד אלה, ציין צ'רברו, "המנמ"רים נדרשים להוכיח יחס טוב יותר בין צריכת החשמל לנצילות שלו. הווירטואליזציה בחדרי המיחשוב מביאה למצב בו מספר גדול של שרתים יושבים על שרת אחד, מה שגורם לשינויים בהספקים. בנוסף, מעבדים רבים יושבים על ארון שרתים אחד – דבר היוצר מידה רבה של אנרגיה וחום על כל מטר מרובע ולצריכה של 25-20 קילוואט לארון".

שניידר אלקטריק, אמר צ'רברו, היא חברת ענק בינלאומית העוסקת בניהול אנרגיה. "היא לא מייצרת חשמל, אלא מטפלת בהיבטי ההולכה והניהול שלו, כמו גם ביצירת מקורות חשמל ומוצרים המפיקים חשמל ירוק", הסביר.

בשנת 2007 רכשה שניידר אלקטריק את חברת APC, שקיימת 30 שנים ונכנסה לתחום הדאטה סנטרים לפני כעשור. "APC מספקת את כל סוגי הקירור והמוצרים הנלווים לחדרי המחשב, לצד מערכות אל-פסק מודולריות", לדברי צ'רברו. "היא מובילה את השוק ביעילות בכל היבטי האנרגיה, תוך ניצולה באופן מושכל". כיום, הסביר, "APC מהווה את חטיבת ה-IT העסקי בתוך שניידר אלקטריק ושתי החברות מספקות יחדיו לחדרי המחשב פתרון מקצה לקצה – מתח גבוה ומתח נמוך לאתר, מערכות אל-פסק מודולריות, פסי צבירה, כל הארונות לשרתים ולציוד תקשורת מכל הסוגים, תוכנות ניהול, רצפה צפה וכל הטכנולוגיות ומוצרי הקירור לסוגיהם. מוצרינו עובדים באמצעות כל טכנולוגיות הקירור הקיימות: מים, נוזלי קירור וגז, כמו גם באמצעות כל שיטות הקירור – עילי, שדרתי 'בין השורות' וקירור חדר המחשב".

עוד הוא אמר, כי שניידר אלקטריק "רוכשת חברות באופן אגרסיבי, להגדלת ההיצע שלה בתחום. באחרונה היא רכשה את יוניפלייר, היצרנית השלישית בגודלה בעולם של מערכות קירור ממוקדות ופלטפורמות גישה מודולריות ליישומי דאטה סנטרים וטלקום". צ'רברו הסביר, כי החברה "מתמחה בקירור בעוצמה גבוהה של חדרי מחשב ומספקת, בין היתר, רצפה צפה. שניידר אלקטריק מספקת את פתרונות יוניפלייר כחלק אינטגרלי מההיצע לקירור חדרי מחשב". הוא אמר, כי "שניידר אלקטריק תרכוש חברות נוספות, כדי לספק יותר שירותים ומוצרים לניהול האנרגיה בחדרי המחשב".

"רכישת יוניפלייר", הסביר, "מייצרת לשניידר אלקטריק יתרונות: יכולות תכנון והנדסת פתרונות, כולל אפשרויות בניית יישומים חיוניים 'לפי הזמנה', שמחזקות את יכולותיה הקיימות של שניידר אלקטריק לאספקת פתרונות חסכוניים באנרגיה למתקני דאטה סנטר; חיזוק פעילויותיה האזוריות של שניידר אלקטריק. השני, אספקת קו מוצרים המשלים את טכנולוגיות שניידר אלקטריק לדאטה סנטרים, כולל אקו-בריז (EcoBreeze) – פתרון קירור מודולרי שהושק באחרונה על ידי החברה. הפתרון עונה על צורך דחוף במתקני דאטה סנטר להפחית את צריכת החשמל ההולכת וגוברת, וזאת על מנת לעמוד בהגבלות חברות החשמל על צריכת החשמל של מתקנים אלה".

שמעון אברבנאל, מנכ"ל APC ישראל . צילום: ניב קנטורצ'רברו סיכם באמרו, כי "רכישת יוניפלייר מהווה חלק ממחויבותה של שניידר אלקטריק לחדשנות בקירור IT עם קו מוצרים מורחב, ופתרון העונה לכל צרכי הקירור במתקני דאטה סנטר מקצה לקצה".

פרויקט בחברת IT גלובלית-ישראלית

שמעון אברבנאל, מנכ"ל APC ישראל מקבוצת שניידר אלקטריק, אמר ש-"פעילות APC בישראל החלה לפני חמש שנים. באחרונה ביצענו פרויקט גדול בחברת IT גלובלית-ישראלית, הפועלת בעולם האיחסון. בנינו עבורם חדר מחשב מהמשוכללים בעולם המהווה דוגמה חיה לחדר מחשב דינמי. בלקוח נוסף מהמגזר הביטחוני הקמנו חדרי מחשב הכוללים, בין היתר, יחידות קירור ומערכות אל-פסק מתקדמות. הפרויקט הביא לחיסכון של 40%-30% בצריכת החשמל שלהם. ללקוח אחר 'נגמר החשמל', והיה עליו להגדיל את נפח פעילות האנרגיה – דבר שהיה כרוך בהוצאות תפעוליות רבות. הלקוח עבר לשיטת קירור שהטמענו בחדר המחשב, ובשל החיסכון שהתקבל, הוא דחה את ההרחבה האמורה בכמה שנים".

"סיימנו את 2010 עם גידול במכירות של יותר מ-110%", סיכם אברבנאל. "על בסיס נתון מספרי כזה בשנה קשה אנחנו צופים צמיחה של עשרות אחוזים במכירות מוצרי APC השנה, ונגדיל את כמות כוח האדם של הסניף". לדבריו, "החיבור בין APC לשניידר אלקטריק מביא ניסיון רב בכל תחומי הדאטה סנטר. מנהל חדר מיחשוב מקבל מאיתנו פתרון מקיר לקיר, עם אפשרויות מודולריות לתחום האנרגיה, כשבסוף הכול מתחבר לפאזל אחד גדול ומשולב. הוא מקבל יעילות אנרגטית עם תכנון מובנה מראש, ואני מתחייב בפניו על חיסכון של 30% לפחות בצריכת החשמל של הדאטה סנטר הארגוני, בעקבות הטמעת הפתרונות שלנו".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ריש

    מנמר"ים שרדו דברים גדולים יותר מעלות חשבונות החשמל של חדרי המחשב שלהם.

אירועים קרובים