אריק שמידט: צפויה גאות בתשלומים בחנויות קמעוניות באמצעות הטלפון הסלולרי

שליש מכלל המסעדות והחנויות הקמעוניות יאפשרו כבר בשנה הקרובה לשלם בטלפון הסלולרי, אמר המנכ"ל לשעבר של גוגל ● לדבריו, "המסופים כבר זמינים, התוכנה זמינה כבר עכשיו או תהיה זמינה בקיץ ושחקניות התשתית יצליחו לשדרג חלק משמעותי מהתשתיות שלהן בתוך כשנה" ● הוא כינה את ההערכה שלו "ניחוש מושכל"

אריק שמידט, יושב ראש מועצת המנהלים של גוגל (Google), אופטימי ביחס להיקף הצמיחה של התשלומים בטלפון הסלולרי בשנה הקרובה.

בדברו בפני באי פסטיבל היצירתיות הבינלאומי של קאן ליון אמר שמידט, כי להערכתו, שליש מכלל המסעדות והחנויות הקמעוניות יאפשרו כבר בשנה הקרובה לשלם בטלפון הסלולרי – דיווח הפייננשל טיימס (Financial Times). היקף זה של חנויות מספיק, לדבריו, לאימוץ נרחב של טכנולוגיית התשלומים באמצעות הטלפון הנייד.

"המסופים כבר זמינים, התוכנה זמינה כבר עכשיו או תהיה זמינה בקיץ", אמר שמידט. "עד ששחקניות התשתית יצליחו לשדרג חלק משמעותי מהתשתיות שלהן – מדובר בסדר גודל של שנה, לא שבוע ולא חודש, אבל גם לא חמש שנים. זהו ניחוש מושכל".

שמידט, שפרש ממשרת מנכ"ל גוגל באפריל, קרא לגופים רבים יותר לאמץ את טכנולוגיית התשלומים בטלפון הסלולרי.

בסוף החודש שעבר הציגה גוגל את שירות Google Wallet, שמבוסס על טכנולוגיית NFC (ר"ת Near-Field Communication), שמאפשרת למשתמשים לרכוש באמצעות מכשירי אנדרואיד (Android). החברה הודיעה, כי בשלב ראשון היא תשתף פעולה ביישום השירות עם החברות ספרינט (Sprint), מסטרכארד (MasterCard), סיטי (Citi) ו-FirstData.

שירות Google Wallet יוצע במכשירי Nexus S ויפעל במסופי PayPass של Citi MasterCard וכן באמצעות כרטיסים וירטואליים מסוג Google Prepaid. בארצות הברית פועלים כיום מסופי PayPass ב-124 אלף חנויות וברחבי העולם – ביותר מ-311 אלף חנויות. גוגל הבטיחה שבעתיד יתמכו כל מכשירי האנדרואיד בטכנולוגיית NFC, ועל פי ההערכות, גם מכשירי ה-iPhone מהדור הבא יתמכו בטכנולוגיה זו.

עם זאת, שמידט הבהיר, כי מכשירים שתומכים בטכנולוגיית NFC הם רק חלק אחד מפאזל התשלומים בטלפון הסלולרי. לדבריו, גם הגופים שמעבדים את התשלומים צריכים לאמץ את הטכנולוגיה. על פי שמידט, יש לגופים אלה תמריץ חשוב לעשות זאת – שיעור ההונאות בה נמוך בהרבה.

"איש אינו יודע באיזה קצב" יעדכנו חברות כרטיסי האשראי את מסופי התשלומים כך שיתמכו בתשלומים בטלפון הסלולרי, "אבל האינטרס שלהן הוא לעשות זאת מהר ככל האפשר", אמר שמידט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים