תוכן שיווקי

סימנטק מפרסמת את סקר וירטואליזציה והתפתחות לענן לשנת 2011: למעלה מ-75% מהארגונים שוקלים להעביר את עסקיהם הקריטיים לסביבת ענן

23/06/2011 15:52

סימנטק פרסמה את ממצאי סקר וירטואליזציה והתפתחות לענן לשנת 2011, שבחן את הדרך בה ארגונים מתכננים להעביר יוזמות עסקיות קריטיות לסביבות מיחשוב וירטואליות ולענן היברידי. הסקר מדגיש נושאים כולל וירטואליזציית שרתים, תחנות קצה ואחסון, אחסון כשירות, ועננים היברידיים/פרטיים.

התוצאות חושפות פערים בין ציפיות ומציאות בפריסת פתרונות אלה. מנכ"לים וסמנכ"לי כספים מוטרדים מהעברת יישומים עסקיים קריטיים אל סביבות וירטואליות או ענן בגלל אתגרים הכוללים אמינות, אבטחה, זמינות וביצועים. הסקר מבוסס על יותר 3,700 משיבים
מ- 35 מדינות ברחבי העולם.

"מיחשוב ענן מייצג תפנית מהותית מאספקת IT מסורתית למודל ספק שירות. מעבר לענן הנו התפתחות מורכבת עבור חברות רבות, וחיוני שמערך ה-IT והנהלות יהיו מתואמות ביוזמות", אומר שמוליק אנג'ל, מנכ"ל סימנטק ישראל. "וירטואליזציה הנה גורם מאפשר עבור עננים פרטיים והיברידיים, והסקר מראה כי תכנון מעבר חלק הנו קריטי להשגת כל הפשטות, זמינות ויעילות שסביבות אלה מציעות".

סימנטקממצאי הסקר עולה כי אימוץ של וירטואליזציית שרתים הנו נרחב, ויותר מ-75% מהארגונים דנים בפריסות עננים פרטיים והיברידיים. מבין הטכנולוגיות שהוערכו בסקר, וירטואליזציית שרתים ואחסון הנן הבשלות ביותר עם 45% ו-43% (בהתאמה) מהארגונים שמטמיעים אותה. אחסון – כשירות פרטי הנו הפחות בשל, עם שיעור אימוץ של 36%. השקעות מוקדמות גילו פערים בין ציפיות ומציאות, מה שמדגים כי ארגונים עדיין לומדים מה טכנולוגיות אלה מסוגלות לספק וכיצד להתגבר על אתגרים חדשים שהן מביאות איתן.

סימנטק שאלה משיבים על יעדים ראשוניים בוירטואליזציית שרתים, אחסון, ונקודות קצה; אחסון – כשירות פרטי; וענן היברידי/פרטי. בהמשך נשאלו אלה שכבר הטמיעו, איזה מטרות הם השיגו בפעול. ההבדלים בין שתי התשובות גילו פער ציפיות:

•    פרויקטי וירטואליזציית שרתים היו המוצלחים ביותר, עם רק 4% פער ממוצע בין יעדים צפויים וממומשים. הפערים הגדולים ביותר היו במדרגיות, הפחתת הוצאות הוניות והפחתת הוצאות תפעול.

•    הפער הממוצע בוירטואליזציית אחסון היה 33%, עם אכזבות בתחומי agility (זריזות), מדרגיות והפחתת הוצאות תפעול.

•    משיבים דיווחו על פער ממוצע של 26% בין מטרות צפויות וממומשות עם וירטואליזציית נקודות קצה/דסקטופים. הם ציינו אכזבה בפריסת נקודות קצה חדשות, אספקת יישומים ותאימות יישומים.

•    77% מהארגונים שוקלים אחסון – כשירות פרטי, אך פרויקטים אלה מאתגרים בהיבט ההטמעה ולא עומדים בציפיות בשיעור של 37%. לדוגמה, הפחתת מורכבות הייתה יעד של 84% מהמשיבים, אך רק 44% הצליחו בכך.

שמוליק אנג'ל מציין כי פערים אלה הם ביטוי לשוק המצוי בשלב מוקדם, בו הציפיות עולות על המציאות ככל ששווקי הוירטואליזציה והענן ימשיכו להבשיל, ההערכה היא כי פערים אלה ייסגרו.

מרבית הארגונים מטמיעים וירטואליזציה ועוברים לעתיד של מיחשוב ענן. לארגונים אלה מציעה סימנטק מספר המלצות שיעזרו לעשות את המעבר לחלק ככל הניתן:

•    הבטיחו תיאום בין IT להנהלות ביוזמות וירטואליזציה וענן: חשוב להראות שאתם יכולים לתת מענה לדאגות הדרג הניהולי, כמו אבטחה וזמינות.

•    אל תפעלו בשיטה של איים נפרדים כאשר מדובר במיחשוב ענן: יוזמות וירטואליזציה וענן מצליחות ביותר כאשר הן מוטמעות כיוזמות IT מקיפות, בזרם המרכזי.

•    מנפו וחדשו את התשתיות הקיימות: לפני שתהיו מוכנים לענן היברידי/פרטי, הבטיחו כי אתם ממנפים את התשתית הקיימת להשגת אותן יעילויות, ואז חדשו אותה כנדרש.

•    קבעו ציפיות מציאותיות ועקבו אחרי תוצאותיכם: זכרו כי למרות הרעש, ענן הנו שוק חדש ועדיין בהבשלה. עשו את שעורי הבית שלכם לקביעת ציפיות שהנן ריאליות; ואז עקבו אחרי תוצאות לזיהוי דרכים לשיפור יעילות פרויקט בהתקדמותו.

אירועים קרובים