גוגל תסגור את השירותים Google Health ו-Google PowerMeter

ההחלטה על סגירת השירותים הללו נבעה, על פי גוגל, ממספר המשתמשים הנמוך מדי בהם ● "אף על פי שהשירותים לא צמחו להיקף שאליו קיווינו שיגיעו, אנחנו מאמינים שהם הדגישו את חשיבות הגישה למידע בתחומים שעד כה היה קשה למצוא מידע לגביהם", טוענת החברה

גוגל (Google) הודיעה בסוף השבוע על סגירת השירותים Google Health ו-Google PowerMeter. השירות Google Health ייסגר ב-1 בינואר ונתוני המשתמשים יישמרו שנה לאחר מכן. לעומת זאת, השירות Google PowerMeter ייסגר כבר ב-16 בספטמבר.

"שני השירותים היו מבוססים על הרעיון שבעזרת מידע רב יותר וטוב יותר יוכלו המשתמשים לקבל החלטות מושכלות יותר – בין אם ביחס לבריאות האישית שלהם ובין אם ביחס לצריכת האנרגיה הביתית", כתבו מנהל המוצר הבכיר אהרון בראון והממונה על האנרגיה הירוקה ביל ווייל בהודעה שפרסמו בבלוג של גוגל. "אף על פי שהשירותים לא צמחו להיקף שאליו קיווינו שיגיעו, אנחנו מאמינים שהם הדגישו את חשיבות הגישה למידע בתחומים שעד כה היה קשה למצוא מידע לגביהם".

משתמשים שמבקשים לשמור את הנתונים שלהם לפני שיימחקו יכולים להוריד אותם בתצורות הנתמכות. מגוגל נמסר, כי בחודשים הקרובים תתוסף לשירות Google Health תמיכה בפרוטוקול Direct Project, תקן פתוח ומתפתח להעברה של מידע רפואי.

השירותים שלא זכו לפופולריות מספקת מצטרפים להחמצות קודמות של גוגל, ובכלל זה Google Wave ,Lively ו-Google Video.

שירות Google Health הושק ב-2008 וגוגל הדגישה שנתוני המשתמשים בו לא יימכרו או ישותפו ללא אישור מפורש מצידם. לדברי החברה, החששות באשר לאבטחה ולפרטיות לא היו הגורמים העיקריים שהרתיעו את המשתמשים. השמירה על הפרטיות "לא הייתה חשש משמעותי בקרב המשתמשים ולא הייתה גורם משמעותי בהחלטה שלנו לסגור את השירות", מסר דובר גוגל.

היקף שוק הבריאות בארצות הברית מוערך ב-2.47 טריליון דולרים, ואילו היה Google Health זוכה להצלחה המקווה, הוא היה יכול לשמש כמכרה זהב פרסומי מבחינתה של גוגל. הפרישה של החברה מתחום המידע הרפואי מותירה את השוק למיקרוסופט (Microsoft), שרכשה ב-2007 את חברת Medstory לחיפוש מידע רפואי והשיקה את אתר HealthVault.

הסגירה של Google PowerMeter הוסברה על ידי ווייל ובראון בכך ש-"הפעילות לא התרחבה בקצב שקיווינו, ומשום כך – אנחנו נאלצים לסגור את השירות". Google PowerMeter היה אמור לסייע למשקי בית לחסוך באנרגיה ולנטר את השימוש באנרגיה בבית בצורה יעילה יותר. עם זאת, לא היה קל להתקין את ציוד הניטור מצד שלישי ומספרן של חברות החשמל שהצטרפו לפרויקט היה מועט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים