נקסטקום וגילתק יקימו תשתיות תקשורת פסיביות בצה"ל בהיקף 150 מיליון שקלים

המכרז שבו זכו שתי החברות נועד להבטיח כיסוי תקשורתי בכ-95% מתשתיות התקשורת בכל בסיסי צה"ל על כל זרועותיו ● העבודות שיבוצעו במסגרתו כוללות רישות קווי תקשורת בין הבסיסים ובתוך הבסיסים והתקנת נקודות תקשורת, מחשבים, טלפוניה וחשמל בבסיסים עצמם, לצד רישום ומיפוי הנקודות שהותקנו ● זוהי זכייתה השלישית של נקסטקום במכרז של משרד הביטחון

נקסטקום וגילתק תקשורת, המתמחות בתכנון, הקמה ותחזוקה של תשתיות ופתרונות בתחומי התקשורת, זכו במשותף במכרז של משרד הביטחון להקמת תשתית תקשורת פסיבית בבסיסי צה"ל. החלוקה בפעילות של שתי החברות שזכו תהיה באופן שווה. עלות ההסכם עומדת על כ-150 מיליון שקלים למשך שנה, עם אופציה לשנה נוספת.

מכרז תקנ"מ (ר"ת תקשורת נתונים) של משרד הביטחון מטפל באספקה, הנחה ותחזוקת עשרות ק"מ של כבלי תקשורת וסיבים אופטיים ועשרות אלפי נקודות תקשורת בבסיסי צה"ל בכל הארץ. המכרז נועד להבטיח כיסוי תקשורתי בכ-95% מתשתיות התקשורת בכל בסיסי צה"ל על כל זרועותיו – ביבשה, באוויר ובים. העבודות כוללות רישות קווי תקשורת בין הבסיסים ובתוך הבסיסים והתקנת נקודות תקשורת, מחשבים, טלפוניה וחשמל בבסיסים עצמם, לצד רישום ומיפוי הנקודות שהותקנו. במקרים מסוימים, החברות מספקות גם ציוד נילווה.

נקסטקום זכתה במכרז זה ב-2004 וב-2007 והיקף העבודה בפרויקטים אלה הגיע למאות מיליוני שקלים.

שלומי אשכנזי, מנכ"ל נקסטקום, אמר לאנשים ומחשבים, כי עשרות מתוך 600 עובדי החברה יוקצו לטובת הפרויקטים בצה"ל. "בשנה האחרונה הרחבנו את פעילותינו בתחום האנרגיה המתחדשת, בפרויקטים בהיקף עשרות מיליוני שקלים", הוסיף. לדבריו, "פעילות הליבה בתחום התקשורת לצד הפעילות הצומחת בתחום האנרגיה המתחדשת מחזקות משמעותית את מעמדה התחרותי והעסקי של הקבוצה".

אשכנזי ציין, כי הזכייה בפרויקט מסייעת לנקסטקום לטובת זכייה בפרויקטים אחרים, במגזר הביטחוני ומחוצה לו. "זכייה זו מצטרפת גם להתמודדותה של נקסטקום במכרז עיר הבה"דים היוקרתי", אמר. "במסגרת זו, חתמנו באחרונה על הסכם לשיתוף פעולה אסטרטגי עם חברת IT מובילה, למתן שירותי קבלנות משנה להקמת קריית ההדרכה של צה"ל בנגב".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אבי

    איזה טובה יוצאת לכם מההשווצה הזו? מה עם ביטחון שדה? היכן הצנזורה העצמית. הכל הפקרות?

אירועים קרובים