אילן שפיגלמן, אורקל ישראל: "ארגונים שלא יהיו להם מערכות BI לא ישרדו את התחרות העזה"

"תחום ה-BI נמצא בעלייה מתמדת בכל מגזרי התעשייה, בגלל ההבנה של התועלות הנובעות ממנו", אמר שפיגלמן, סמנכ"ל שיווק בחברה ● לדבריו, "הכוח האמיתי עובר לצרכנים, ראו מקרה תנובה והקוטג'"

"ארגונים בלי מערכות BI לא ישרדו את התחרות העזה הקיימת כיום", אמר אילן שפיגלמן, סמנכ"ל שיווק באורקל (Oracle) ישראל.

שפיגלמן דיבר בפאנל שנושאו בינה עסקית צופה פני עתיד. הפאנל התקיים במסגרת המפגש החצי שנתי של המנמ"רים, שנערך זו הפעם השמינית. למפגש, בהפקת אנשים ומחשבים, הגיעו כ-500 משתתפים, והוא נערך אתמול (א') במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה. מנחה המפגש היה פלי הנמר, יזם ונשיא אנשים ומחשבים, ומנחה הפאנל – יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

בדבריו תיאר שפיגלמן כיצד לקוח ארגוני גדול של אורקל ישראל "מנתח בזמן אמת מסות של מידע, על מנת לדעת מה קרה ב-45 הדקות שלפני כן, לעדכן את בסיס הנתונים הראשי ולהחליט איזה מבצע לערוך בעוד חצי שעה. אלה הן פעולות שלא ניתן היה לעשותן בעבר".

אמיר רסקין, שותף מנהל ב-BI-PRO. צילום: קובי קנטור"הדרישה לעוד ניתוח באה מהחלקים העסקיים בארגון, כי ה-BI הופך ליותר ויותר קריטי", הוסיף.

לדבריו, "תחום ה-BI נמצא בעלייה מתמדת בכל מגזרי התעשייה, בגלל ההבנה של התועלות הנובעות ממנו. הכוח האמיתי עובר לצרכנים, ראו מקרה תנובה והקוטג'".

"תנועת מלקחיים בקרב הלקוחות"

אמיר רסקין, שותף מנהל ב-BI-PRO, אמר שהחברה מבחינה בקרב הלקוחות במעין תנועת מלקחיים: "מצד אחד, יש המון תוצרים מבשילים, ומנגד – יש המון היקשרות לתשתיות סטנדרטיות. כך, מערכות הבינה העסקית הפכו לבית חרושת מפלצתי, שנדרש לנהל אותו ביעילות".

הוא הוסיף, כי "חסרים מנהלים מקצועיים לתחום הבינה העסקית".

יחיאל גפנר, מנמ"ר שירותי בריאות כללית. צילום: קובי קנטוררסקין סיים באמרו, כי "פעם הייתה קיימת התפיסה שניתן להסתמך על נתונים סיכומיים. כיום מנהלים רוצים ממערכות ה-BI יותר נתונים בעלי ערך, עם מבט עסקי".

מערכות BI כמוקד קליני רפואי

יחיאל גפנר, מנמ"ר שירותי בריאות כללית, אמר, כי "כמות המשתמשים על בסיס קבוע במערכות הבינה העסקית בכללית עומדת על 6,000, זה מספר ענק". לדבריו, נתון זה נובע מהשדרה הניהולית המאוד רחבה שקיימת בקופה.

גפנר ציין, כי לצד השימוש הקלאסי במערכות ה-BI, אלה משמשות בשירותי בריאות כללית גם מוקד קליני רפואי, לטובת מערכות לחיזוי תהליכים קליניים רפואיים עתידיים, דוגמת חיזוי הידרדרות במצב הקשישים. "הדבר נעשה בעזרת כלי כריית מידע, תוך המלצה על פרוטוקול טיפולי", אמר.

יאיר פרנק, מנמ"ר משרד המשפטים. צילום: קובי קנטורהוא מסר, כי בכוונת הקופה להרחיב את השימוש במערכות ה-BI לטובת תחומים נוספים, תוך ביצוע פרסונליזציה של המידע.

משרד המשפטים כ-"חברת אחזקות"

יאיר פרנק, מנמ"ר משרד המשפטים, ציין שהמשרד מצוי "בעיצומו של תהליך מאוד כבד: הסבת המנהלים מחשיבה של דיווח לחשיבה של BI, כדי להרחיב את המידע המופק מהמערכות ולטייב את קבלת ההחלטות בתחום".

"משרד המשפטים הוא מעין 'חברת אחזקות', גוף בעל 4,000 עובדים משתמשים, בעשרות יחידות שאין ביניהן קשר", אמר פרנק. לכן, ציין, "האתגר שלי כמנמ"ר הוא לספק לכלל המשתמשים את מירב הכלים שיסייעו להם בעבודותיהם, שהן בעלות אופי שונה".

"בעזרת ה-BI – אין יותר סיפורים וגרסאות שונות"

שלמה שמאי, סמנכ"ל טכנולוגיות בחברת הפניקס. צילום: קובי קנטורשלמה שמאי, סמנכ"ל טכנולוגיות בחברת הפניקס, אמר ש-"בעזרת מערכות ה-BI הצלחנו ליצור אמת ארגונית אחת, אין יותר סיפורים וגרסאות שונות. המערכות נמצאות במקומות רבים בארגון, לרבות במוקד מנהלי מכירות, ולא רק אצל ההנהלה למעלה. כך היא משיגה את יעדיה ופועלת לסיוע בהיבטים העסקיים בארגון".

הוא סיים בציינו, כי "במסגרת המערך שעשינו בחברה, יצרנו לוחות לשימוש הצרכנים הפנימיים. אין כיום ישיבת הנהלה או ישיבה אזורית בלי מערכת BI".

"ה-BI תורם לצמיחה של פתח תקווה"

"ה-BI התפעולי משרת את לקוחות העיר – התושבים ומי שבא אליה, או עובד בה – בצורה טובה יותר. בעזרת מערכות ה-BI, הדרג הניהולי בעירייה מקבל החלטות טובות יותר, והן מאפשרות לעירייה לתת ללקוחות שירות טוב יותר, כמו גם להגדיל את הכנסותיה", אמר רן שלום, מנמ"ר עיריית פתח תקווה.

רן שלום, מנמ"ר עיריית פתח תקווה. צילום: קובי קנטורלדבריו, מערכות אלה תורמות לצמיחה של פתח תקווה, כיוון שהאוכלוסייה החזקה שגרה בה מעלה את דרישותיה לשירות טוב יותר ו-"מערכות ה-BI מאפשרות לעירייה כל הזמן להשתפר, ובכך למשוך עוד אוכלוסייה חזקה לעיר".

שלום סיים בכמה דוגמאות ל-BI תפעולי שנעשה בפתח תקווה והתועלות הנובעות ממנו, בין היתר מערכות לתכנון תקציב, מערכות המביאות להגדלת הגבייה, אלה המנתחות את אזורי הרישום לבתי ספר, ניתוח פניות הלקוח וניתוח איכות האוויר בעמדות הניטור הממוקמות בעיר. הוא ציין, כי פתח תקווה תרחיב את פתרונות ה-BI לתחומים נוספים, ביניהם חיזוי עתידי של כמות הלקוחות בעיר בשנים הבאות, מאפייניהם וצרכיהם, לצד ניתוח תמהיל העסקים והנכסים בעיר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים