ג'ון פון טצ'נר, מייסד אופרה, פורש מהחברה

הפרישה - על רקע חילוקי דעות שנתגלעו בצמרת אופרה ● "התברר שמועצת המנהלים והנהלת החברה אינם חולקים עמי באותם ערכים ושאיננו רואים עין בעין את התפתחות אופרה", כתב לעובדי החברה ● אוופרה, שהוקמה ב-1995, מציעה דפדפן שמהווה אלטרנטיבה לדפדפנים הבולטים בשוק, דוגמת אינטרנט אקספלורר

ג'ון פון טצ'נר, אחד ממייסדי אופרה (Opera) והמנכ"ל לשעבר של החברה, פורש ממנה השבוע – כך הודיעה אופרה בסוף השבוע. לארס בוילסן, שהחליף בשנה שעברה את פון טצ'נר בתפקיד המנכ"ל, יוסיף לכהן בתפקידו. מאז שנכנס בוילסן לתפקיד שימש פון טצ'נר יועץ אסטרטגי לחברה.

בהודעה הרשמית שפורסמה לא הסבירה אופרה את המניעים לפרישה, אך במכתב ששלח פון טצ'נר לעובדי החברה ניתן למצוא רמזים לחילוקי הדעות שנתגלעו בצמרת.

"התברר שמועצת המנהלים והנהלת החברה אינם חולקים עמי באותם ערכים ושאיננו רואים עין בעין את התפתחות אופרה", כתב. "הם מגלים עניין רב יותר ממני בתוצאות הרבעוניות. מאז ומתמיד פעלתי לפתח את החברה בטווח הארוך".

פון טצ'נר הקים את אופרה ב-1995, לאחר שפיתח את דפדפן האינטרנט במהלך עבודתו בחברת הטלקום הנורבגית Telenor. אופרה הציעה חלופה לדפדפני האינטרנט, דוגמת אינטרנט אקספלורר (Internet Explorer) של מיקרוסופט (Microsoft), והתבלטה במיוחד בשוק הסלולרי.

דפדפן Opera Mini פועל בשילוב עם שרתי עורף שדוחסים את התכנים של אתרי האינטרנט כדי להאיץ את קצב הטעינה. הדפדפן זוכה להצלחה בעיקר באזורים שבהם אין אינטרנט מהיר ובקרב מי שאינם משתמשים בטלפונים חכמים. מספר המשתמשים בכלל הדפדפנים של אופרה מוערך ביותר מ-200 מיליון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים