תוכן שיווקי

בעקבות אירוע | שיחה עם אסף בר, מנכ"ל ובעלים, איטרניטי

27/06/2011 17:12

אסף בר (34) פועל בשוק ה-BI כבר למעלה מעשור בתפקידים מגוונים. הוא מנכ"ל ובעלים של חברת איטרניטי, המובילה את יישומי ה-BI בישראל ומונה כ-95 מומחים. יחד עם איטרניטי, מוביל בר חדשנות, יצירתיות ורמת שירות אחרת.

איטרניטי הקימה את מעבדת ה-BI הגדולה בישראל המאפשרת חשיפת לקוחותיה לפתרונות, לכלים ול-Best Practices בשוק. איטרניטי הינה חברת פרויקטים, המספקת פתרונות מגוונים לעולם ה-BI, תוך דגש על תוצרים ומחיר ידועים מראש. בין לקוחותינו: בנק הפועלים, בנק לאומי, הבנק הבינלאומי, בזק, צים, משרד הרווחה, אמדוקס, ורינט, צה"ל, חברת חשמל ועוד.

מהי חשיבות ניתוח המידע בעיני הלקוחות כפי שאתם רואים אותה כיום?
"חשיבות הניתוח מוסיפה להיות קריטית ואליה מצטרפת הדרישה להתראות והצפת בעיות. לא רק גישה לנתונים באופן ייזום לצורך ניתוח אלה מתן יכולת למשתמש העסקי להגדיר לוגיקה להצפת מידעים בתרחישים מסוימים".

איטרניטיאילו כלים חדשים קיימים היום בשוק ומה צפוי לצאת בשנה הבאה?
"הספקים שיפרו את הכלים הקיימים והוסיפו יכולות המאפיינות את התקופה. אם ניקח את בסיסי הנתונים וה-DWH, אזי נראה כי הספקיות עובדות קשה על appliance, בכדי לתת מענה לקריאה ולכתיבה של מיליארדי רשומות, יכולת שמירת המידע בזיכרון וכונני SSD. כל זאת בכדי לשפר משמעותית את ביצועי התחקור ולקצר חלונות לילה.

תחום אחר הוא כלי התחקור וה-Front End. לדוגמה: פנורמה, עם הגרסה של נקטו, אשר משלבת את הרשת החברתית בתהליך הניתוח ומיקרוסופט, עם הפתרונות לסלולר, או עם יכולות החיבור לפורטל הארגוני שגם הוא חידוש בפני עצמו".

איך הייתם מגדירים את שוק ה-BI בארץ? רדום? מתעורר? בשיאו?
אפשר לומר בוודאות כי השוק כעת בהתעוררות רבה – לא בשל העובדה שהוא התגלה כעת, אלא מתוקף היותו מתפתח באופן טבעי ומהיר, תוך מתן ROI להנהלת הארגון ומתן הצדקה לקיומו. בעבר נדרשו מנהלי מערכות המידע לשכנע את הגורמים העסקיים בארגון בצורך ב-BI. היום זה כבר מגיע מהם. יותר ויותר משתמשים עסקיים דורשים לנתח מידע ולהציף אותו בדשבורד או בדרך אחרת".

כיצד אתם מסייעים למנמ"רים לממש את הציפיות מצד ההנהלה (Show Me The Money)?
"בראש ובראשונה, באופן שבו צריכה לתת חברה מחויבות שירות מקצועיות לפני הכל. לאחר מכן מאוד חשוב בעולם ה-BI למנמ"ר לדעת מהם התוצרים שהוא מקבל מהתהליך. איטרניטי פיתחה מספר שיטות להצגת הפתרונות למנמ"ר וללקוחותיו באופן שיאפשר תיאום ציפיות מקסימלי. אנו גם מסייעים בהטמעה ובשכנוע של הגורמים העסקיים בארגון כמו בכדי להציג את הערך. לאחר שהעברנו את המסר באופן ברור, איטרניטי מוכנה לתת את הוודאות למנמ"ר ולקחת על עצמה את יישום הפתרון במחיר FIX. יש לנו את הדרך לתמחר את הפתרון באופן שלא נפסיד ושהלקוח יקבל וודאות לתקציב".

האם יש או צפויים פתרונות BI בתחומי הענן והמובייל?
"בהחלט. זהו התחום החם הבא בעולם ה-BI. איטרניטי כבר מיישמת בימים אלו פתרונות מבוססי ענן ומובייל. בכנס החצי שנתי שנערך אתמול (א'), הצגנו פתרון מבוסס מובייל שפותח בימים אלה עבור אחד הבנקים הגדולים".

אירועים קרובים