יוזמה בכנסת: השקעה בהיערכות ל-BCP תוכר כהוצאה מוכרת לצרכי מס

ח"כ מאיר שטרית, יושב ראש ועדת המדע והטכנולוגיה, יוזם הצעה שלפיה ארגונים שיוכיחו שביצעו תהליכים שקשורים להיערכות לשעת חירום במטרה להמשיך ולתת שירות לאזרחים יזכו להטבות מס מסוימות ● "אני מוטרד מאוד מחוסר ההיערכות של המדינה לשעת חירום, בכל מה שקשור לתהליכי BCP", אמר לקראת כנס BCP של אנשים ומחשבים שיתקיים בשבוע הבא

ארגונים וחברות פרטיות וציבוריות במשק שייכנסו למהלך של היערכות לשעת חירום וישקיעו בתהליכי BCP יוכלו ליהנות מהקלות במס, לאחר שרשויות המס יכירו בהוצאות אלה כהוצאה מוכרת – כך עולה מיוזמה חדשה שמגבש בימים אלה ח"כ מאיר שטרית, יושב ראש ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת.

"אני מאוד מודאג מרמת ההיערכות לשעת חירום של המגזרים הפרטי והציבורי בארץ בכל מה שקשור להגנה על מערכות המידע המיחשוב ולהגנה מפני טרור קיברנטי", אמר ח"כ שטרית לאנשים ומחשבים. "המצב לא טוב ואנחנו בבעיה רצינית ביותר".

הוא סבור, כי לאור הקריטיות של מערכות המיחשוב והמידע כיום בכל הקשור להמשכיות החיים בעורף בזמן חירום, אי אפשר לסמוך רק על המניע הטבעי שקיים בכל חברה לדאוג לכך שהיא תמשיך לתת שירותים לציבור גם בעת מלחמה ממושכת. "עם זאת, מצד שני, אין מצב שבו המדינה או רשויות מטעמה יכולות להכתיב למגזר העסקי מה לעשות. זה לא ילך. אנחנו חיים במדינה דמוקרטית. לכן אני מנסה לגבש כרגע רעיונות להצעת חוק או לתקנות שיעודדו את המגזר העסקי להשקיע ב-DRP ובתהליכי BCP".

לדברי ח"כ שטרית, לא מספיק לבוא למגזרים או לגופים שונים בדרישה להיערך למצב חירום. "היערכות משמעה הוצאה תקציבית שבאופן טבעי לא מתועדפת על ידי גופים שונים, מסיבות כאלה ואחרות, ואנחנו לא יכולים להיכנס לכיס שלהם", אמר. "נניח שרשת מזון תחויב להשקיע בהגנה ובהיערכות לשעת חירום בכל מה שקשור למחשבים ולאינטרנט. אם היא תעשה את זה, סביר להניח שהיא תגלגל את העלות של המהלך על הצרכן הסופי, זה שצריך לקבל ממנה את השירותים בשעת חירום", הוסיף. לכן, השיטה הטובה ביותר היא, על פי ח"כ שטרית, לעודד כמה שיותר ארגונים להשקיע בהיערכות לשעת חירום באמצעות הכרה בהוצאות אלה כהוצאות מוכרות לצרכי מס – דבר שיקל על מקבלי ההחלטות להניע תהליכי הכנה ל-CBP. הוא אמר, כי טרם החליט האם להעלות את היוזמה שלו כהצעת חוק או במסגרת תקנות בחוק קיים וכי הנושא נמצא בימים אלה בבדיקה על ידי הגורמים המקצועיים.

ח"כ שטרית יהיה ראשון הדוברים בכנס ההיערכות לשעת חירום BCP 2011 שייערך בשבוע הבא בהשתתפות ראשי מערכת הביטחון, מנהלי מיחשוב בכירים במשק ומנהלי ספקיות מובילות שמספקות פתרונות לשעת חירום.

מתעניינים ב-BCP? הירשמו לכנס BCP 2011 של אנשים ומחשבים

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים