גוגל השיקה את הרשת החברתית +Google

כדי לתת מענה לפייסבוק המצליחה מציעה גוגל ברשת החברתית החדשה שלה אינטימיות במקום היקף נרחב, לפחות בשלב הראשון ● כעת נותר לראות אם המשתמשים יעדיפו את הפרטיות היחסית שמציעה גוגל

גוגל (Google) השיקה אתמול (ג') את הרשת החברתית +Google. לפחות כלפי חוץ, מציגה גוגל את הרשת החדשה כפרויקט שנועד להוכיח שהפלטפורמה שלה יכולה לתמוך בקשרים חברתיים – ולא כתחרות ישירה מול הרשת של פייסבוק (Facebook). ללא יכולות חברתיות עלולה גוגל למצוא את עצמה משתרכת מאחור, דבר שעלול לפגוע גם בהכנסות החברה מפרסום.

לפחות בשלב ראשון פתוחה רשת +Google רק בפני מי שמצוידים בהזמנה. הרשת החדשה של גוגל כוללת מנגנון של "חוגים חברתיים" (Circles), שמשמש תחליף לפנקס הכתובות המסורתי, וידיאו צ'ט בשם Hangout לשיחות עם החברים בחוגים החברתיים ומנגנון בשם Sparks לחיפוש לפי מילות מפתח ושיתוף תכנים.

בתחום הסלולרי מציעה הרשת החברתית החדשה את שירות Huddle למשלוח הודעות טקסט לקבוצות, שירות לשיתוף תמונות שצולמו בטלפון הסלולרי בשם Instant Upload ואפשרות לכלול נתוני מיקום בכל הודעה שמתפרסמת ברשת החברתית.

"+Google מתמקדת במשתמשים"

ההבדלים בחזון החברתי בין גוגל לבין פייסבוק מומחשים על ידי מנגנון Circles: בגוגל לא רואים את הקשרים החברתיים כגוף אחד אלא כמספר חוגים נפרדים. בהודעה שפרסם בבלוג כתב ויק גודורטה, סגן נשיא בכיר להנדסה בגוגל, כי "ברשתות החברתיות של ימינו הופכים החברים למזון מהיר. כל אחד זוכה לתואר 'חבר' וחוסר האבחנה פוגע, בסופו של דבר, ביכולת לשתף".

שירות +Google מציג גישה אחרת. "מדובר בפרויקט מסוג אחר, שמתמקד במשתמשים", על פי גונדורטה. "אנחנו מציעים יותר אמצעים לשמירה על פרטיות או פרסום לציבור, אפשרויות רבות יותר לבחור חברים ונתונים ודרכים רבות יותר לשלוט בנעשה".

התשובה של גוגל לרשימות החברים האינסופיות מגיעה בדמות שיתוף סלקטיבי לחוגים חברתיים – שהם, למעשה, קבוצות קטנות של חברים שמאורגנות לפי תחומי עניין או סוגי קשרים. עם זאת, יש לציין כי בגוגל ניסו כבר בעבר לתת מענה לסוגיה זו באמצעות פתרונות דוגמת Friend Lists או Facebook Groups.

הרשת החברתית החדשה מעלה שאלות באשר לגורלם של רכיבים חברתיים קודמים שהציעה החברה, דוגמת Google Buzz או Google Latitude, שנראה, כי אינם מקושרים לשירותים החדשים של +Google. לא ברור גם אם לחצן 1+ של גוגל יקושר לרשת החדשה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים