גוגל הציגה ממיר מפלאש ל-HTML5

מפתחים יכולים להיעזר בכלי שמציעה גוגל כדי להמיר קבצי Flash לשפת HTML5 באמצעות הכלי הניסוני המקוון Swifty ● הקבצים המומרים פועלים בכל דפדפן אינטרנט מודרני, ללא צורך בנגן פלאש ● משום כך, הם יכולים לפעול גם במכשירי iOS של אפל

בשנה שעברה, כשסטיב ג'ובס, מנכ"ל אפל (Apple), טען שטכנולוגיית פלאש (Flash) של אדובי (Adobe) איטית, לא בטוחה ועמוסה בבאגים, התייצבה גוגל (Google) להגנתה של פלאש ושילבה תמיכה בפלטפורמה של אדובי במערכת ההפעלה הסלולרית אנדרואיד (Android). אתמול (ג') הכריזה החברה על מהלך בכיוון הפוך – והציגה את Swifty, כלי ניסיוני מקוון שיכול להמיר קבצי פלאש (בתצורת SWF) לקבצי HTML5. הקבצים המומרים פועלים בכל דפדפן אינטרנט מודרני, ללא צורך בנגן פלאש. משום כך, הם יכולים לפעול גם במכשירי iOS של אפל.

"אפשר להעלות קובץ SWF ו-Swifty יפיק גרסת HTML5 שלו, שיכולה לפעול בדפדפנים מודרניים בעלי תמיכה מתקדמת ב-SVG, דוגמת כרום (Chrome) וספארי (Safari)", כתב מרסל גורדון, מנהל מוצר של גוגל, בהודעה שפרסם בבלוג. לדבריו, "אנחנו נמצאים עדיין בשלבים מוקדמים, ולא כל התכנים של פלאש מומרים, אבל הכלי כבר פועל היטב ביחס לפרסומות ואנימציות".

אף על פי שגוגל שילבה באחרונה תמיכה בשפת HTML5 בכלי DoubleClick Studio להכנת פרסומות, החברה עדיין אינה זונחת לחלוטין את טכנולוגיית פלאש. התמיכה של אנדרואיד בפלאש נחשבת ליתרון חשוב שלה על פני מערכות iOS, אך ההשקה של כלי ההמרה מצרפת את גוגל, במידה מסוימת, למחנה הגדל של החברות שמקדמות את HTML5 כתחליף לפלאש.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים