אורקל רכשה את חברת Pillar Data בה השקיע לארי אליסון

מוצרי החברה הנרכשת ישלימו את היצע המוצרים של אורקל בתחום של רשתות SAN ● העסקה כפופה להסכמה על תנאי הסגירה המקובלים וסגירתה צפויה ביולי ● בהודעה שנמסרה לרשות האמריקנית לניירות ערך נכתב, כי "נכון ל-29 ביוני חייבת Pillar Data לאליסון ולשותפיו סכום של כ-544 מיליון דולרים, כולל ריבית"

אורקל (Oracle) רכשה את החברה הפרטית Pillar Data Systems, שהוקמה ב-2001 על ידי המנכ"ל, מייק וורקמן, וזכתה למימון מ-Tako Ventures, חברת ההשקעות הפרטית של מנכ"ל אורקל, לארי אליסון.

החברה הנרכשת משווקת את מערכי האיחסון שפיתחה, מסדרת Axiom, שכוללים שלושה מכשירים לאיחסון, בקרה וניהול. המערכת מציעה רמות שונות של שירותי איחסון, על בסיס תפיסה חדשנית של ערוצים לגישה מהירה לכוננים קשיחים עבור הנתונים שהיקף השימוש בהם הוא הרב ביותר וערוצים איטיים יותר לנתונים שבהם משתמשים פחות. זאת, באמצעות זיכרונות SSD, סיבים אופטיים ושכבות של כונני דיסקים SATA.

לחברת Pillar כ-600 לקוחות שמפעילים 1,500 מערכי Axiom ב-24 מדינות. המשרדים הראשיים של החברה נמצאים בסן חוזה, סמוך למשרדים הראשיים של אורקל ברדווד שורס.

מאורקל נמסר, כי המוצרים של החברה הנרכשת ישלימו את מערכת המוצרים שלה בתחום רשתות ה-SAN. סביר להניח שבעקבות הרכישה ימוזגו ערוצי השיווק של Pillar באלה של אורקל.

כן מסרה אורקל, כי בעקבות הרכישה היא תוכל "להציע ללקוחות מערך מלא של מוצרי איחסון שיאפשרו לתוכנות אורקל לפעול בקצב מהיר יותר ובצורה יעילה יותר ממוצרי האיחסון הקיימים. כך יוכלו הלקוחות להפיק תועלת רבה יותר מיישומי אורקל, מסדי הנתונים, התווכות ומערכות ההפעלה, בעזרת פתרונות האיחסון שלנו".

במכתב לשותפים של אורקל ו-Pillar הובהר, כי העסקה כפופה להסכמה על תנאי הסגירה המקובלים וכי סגירתה צפויה ביולי. עד אז תוסיף כל חברה לפעול כרגיל, בצורה עצמאית.

רוב המניות של Pillar מצויות בבעלותו של אליסון. בהודעה שהוגשה לרשות האמריקנית לניירות ערך נמסר, כי "נכון ל-29 ביוני 2011 חייבת Pillar Data לאליסון ולשותפיו סכום של כ-544 מיליון דולרים, כולל ריבית". מאורקל נמסר, כי הערכת השווי והמשא ומתן שקדמו לעסקה נוהלו על ידי ועדה עצמאית שבה היו חברים דירקטורים ממועצת המנהלים של אורקל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים