חוקרים: דפוסים בעייתיים של שימוש באינטרנט נפוצים יותר מאסתמה

דפוסים מסוימים של שימוש במדיה יכולים להוביל לדיכאון בקרב סטודנטים ולפגוע בהרגלי השינה של ילדים קטנים - כך עולה משני מחקרים שבוצעו באחרונה ● באחד המחקרים, שנערך בקרב 224 סטודנטים שעברו מבחן התמכרות לאינטרנט, נמצאה בקרב 4% מהם "בעיה" או "התמכרות"

משני מחקרים שפורסמו באחרונה על ידי מכון המחקר לילדים של סיאטל עולה, כי דפוסים מסוימים של שימוש במדיה יכולים להוביל לדיכאון בקרב סטודנטים ולפגוע בהרגלי השינה של ילדים קטנים.

במחקר הראשון, שנערך בקרב 224 סטודנטים שעברו מבחן התמכרות לאינטרנט, נמצאה בקרב 4% מהם "בעיה" או "התמכרות". שיעור זה גבוה משיעור החולים באסתמה.

"רופאי ילדים והורים ממשיכים לדווח על שימוש יתר באינטרנט בקרב מטופלים וילדים", אמר ד"ר דימיטרי כריסטקיס ממכון המחקר. "בהתחשב בעובדה שרשת האינטרנט היא חלק בלתי נפרד מחייהם של הילדים כיום, הרי שיש ממש בחששות מפני התמכרות והסטודנטים נמצאים כיום בסיכון".

המחקר השני נערך על ידי ד"ר מישל גריסון בקרב יותר מ-600 ילדים, בגילאי שלוש עד חמש. עולה ממנו, כי בעיות שינה – ובכלל זה קשיי הירדמות, סיוטי לילה, התעוררות בלילה ונטייה להירדם בשעות היום – גוברות בעקבות כל שעה שבה נחשף הילד לתכנים אלימים או למדיה בשעות הערב. צפייה בתכנים לא אלימים בשעות היום לא הובילה לבעיות שינה.

"נמצא קשר בין הפרעות שינה בגיל צעיר לבין השמנת יתר, בעיות התנהגות וביצועים גרועים בבית הספר", אמרה גריסון. "אנחנו מציעים להורים לבחור בתכנים לא אלימים ולהימנע מצפייה בשעה שלפני השינה. מומלץ שבחדר השינה של הילדים לא יהיו מכשירי טלוויזיה ושאר אמצעי תקשורת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים