מלם מערכות העלתה לאוויר מערכת ERP של סאפ בבנק ישראל; ההיקף: 25 מיליון שקלים

מערכת ה-ERP שהוטמעה, מחליפה 26 מערכות IT, פרי פיתוח פנימי, שהוטמעו במהלך השנים בבנק, או פעילויות שנוהלו בגיליונות אלקטרוניים ● המודולים שעלו בשלב א' של הפרויקט הם: חשבות, תקציב ותמחיר, משאבי האנוש, רכש ולוגיסטיקה וכן מכירת פרסומים בהוצאה לאור ● עוד עלו במסגרת הפרויקט פורטל ארגוני, מודול דיווחים ודוחות וכן מודול לאירכוב מסמכים ● שלב ב' של הפרויקט יחל באוגוסט השנה וצפוי להסתיים ביוני 2012

ההנחיות של בנק ישראל - פתח למגזרים אחרים

מלם מערכות מקבוצת מלם-תים העלתה לאוויר מערכת ERP של סאפ (SAP) בבנק ישראל. השלב הראשון של הפרויקט החל ביוני 2010 והסתיים ביום ששי האחרון. היקף הפרויקט כולו עומד על 25 מיליון שקלים.

מערכת ה-ERP שהוטמעה, מחליפה 26 מערכות IT, פרי פיתוח פנימי, שהוטמעו במהלך השנים בבנק, או פעילויות שנוהלו בגיליונות אלקטרוניים. המערכות שהוחלפו היו ברובן מבוססות על טכנולוגיות מיושנות ורמת בקרות נמוכה באופן יחסי. המערכת משמשת  200 מעובדי הבנק.

המודולים שעלו בשלב א' של הפרויקט הם: חשבות, תקציב ותמחיר, משאבי האנוש, רכש ולוגיסטיקה וכן מכירת פרסומים בהוצאה לאור. עוד עלו במסגרת הפרויקט פורטל ארגוני, מודול דיווחים ודוחות (Business Warehouse) וכן מודול לאירכוב מסמכים.

שלב ב' של הפרויקט יחל באוגוסט השנה וצפוי להסתיים ביוני 2012. במסגרתו יורחב מודול משאבי אנוש, ויוטמעו יכולות לנושא גיוס אלקטרוני של עובדים, הדרכה, שולחן עבודה למנהל ולעובד.

הפרויקט נוהל על ידי רפאל לנקרי, מנהל חטיבת משאבי אנוש ומינהל והממונה על החשבות ומערכות התשלומים והסליקה, בשיתוף עם חטיבת טכנולוגיית המידע בבנק. בראש ועדת ההיגוי העליונה עמד חזי כאלו, מנכ"ל בנק ישראל. לנקרי אמר כי "אני רואה בפרויקט זה המשך לארגון מחדש המוצלח שעבר הבנק. אני זוקף את ההצלחה חסרת התקדים של פרויקטים גדולים אלה למקצועיות ולמסירות העובדים והמנהלים ושיתוף הפעולה הפורה בין הבנק לנציגות העובדים ולגיבוי מצד נגיד הבנק, פרופ' סטנלי פישר, מנכ"ל הבנק והנהלת הבנק. מערכת ה-ERP תסייע בהמשך קידום הבנק לסטנדרטים הגבוהים אליהם הבנק שואף".

מבנק ישראל נמסר כי "בכך, בנק ישראל, כבנק מרכזי, מצטרף לשורת בנקים מרכזיים בעולם שיישמו מערכת ERP. הפרויקט הינו פרויקט מורכב, הן ברמה הניהולית והן ברמה המקצועית והלוגיסטית. המערכת מאפשרת ניהול, בקרה ומידע ברמה גבוהה".

עוד נמסר מהבנק כי "העלייה לאוויר המוצלחת הינה פרי של עבודת תכנון, היערכות, עבודה מאומצת ומסורה של כלל השותפים לפרויקט במשך כשנה. בנוסף, שיתוף הפעולה הפורה בין הגורמים הרבים השותפים לפרויקט, מהווה אחד הגורמים המרכזיים להצלחת הפרויקט".

תגובות

(4)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אלון

    לתמיר, נראה אותך קונה דירה במיליון שח ובסוף אומרים לך שזה 2 מיליון.... גם בפרויקט SAP עם עושים RFP ממוקד ונכון, ומשתמשים ביועצים מובילים אזי תקבל גם עמידה בתקציב וגם תמסור מערכת איכותית. אוי ואבוי אם מיישמים SAP והמשתמשים לוחצים על שינוי תהליכים... מלמ זכו בפרויקט בתור ספק יחיד כי שאר החברות לא רצו להוריד את המכנסיים. שים לב שלא פורסם במלמ כמה הם הרוויחוו או הפסידו בפרויקט.

  2. תמיר

    זאב ואחד שיודע- אתם כנראה לא יודעים. מניסיוני כאשר סוגרים על פרוייקט הטמעה יש סכום בצ"מ, שוש"ים או איך שלא תגדירו אותו שברור לשני הצדדים שהוא ינוצל. במהלך ההטמעה משנים המון תהליכים כתוצאה מלחץ של הארגון המוטמע ומשתמשיו. זו הסיבה העקרית לתשלומים נוספים. אם מיימים פרויקט "ונילה" המחיר בפועל זהה לתקציב. אתם כנראה לא אובייקטיבים

  3. אחד שיודע

    כל הכבוד למל"ם!!! מוכרים במחיר זול ואז פותחים את המטריה כך שבסיום המחיר קופץ או משתלש אבל מה שחשוב שכולם שמחים ומוציאים פרסומים לעיתונות - ראו גם מה שקרה ברכבת.

  4. זאב

    שימו לב למספרים. שערורייה עלה 25 מיליון עד כה, כפול ממה שמלם התחייבה במכרז צפוי לעלות 50 מיליון וישמש 200 משתמשים קרי כל משתמש עולה 250000 ש"ח!!!

אירועים קרובים