משה ישי, קומסק: "רעידת האדמה ביפן היוותה אירוע מכונן בהיבט BCP"

"בעקבות רעידת האדמה והצונאמי ביפן למנהלי ארגונים 'נפל האסימון' בתחום ה-BCP", אמר ישי, סמנכ"ל ייעוץ ופרויקטים בקומסק ● לדבריו, "העלייה משתקפת בקרב הלקוחות הארגוניים; הם חולקים ביניהם יותר מידע בתחום, עורכים יותר פרויקטים ומטפלים בהיקף נרחב מבעבר בגיבוי הנתונים" ● הוא קרא "לבחון היטב את התרחישים שאליהם ה-BCP מכוון; יש להימנע משיטת ה-'סמוך', ה-'יהיה בסדר' הישראלית; התרגול הוא קרדינלי"

"רעידת האדמה ביפן והצונאמי שבא בעקבותיה היו אירועים מכוננים בהיבט ה-BCP – תוכניות המשכיות עסקית – והביאו לעלייה במודעות לנושא. למנהלי ארגונים 'נפל האסימון' בעקבותיהם", אמר משה ישי, סמנכ"ל ייעוץ ופרויקטים בקומסק.

ישי היה אחד הדוברים ברב שיח שהתקיים באחרונה בבית אנשים ומחשבים, לקראת כנס BCP 2011, שיתקיים ביום ה' במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה. מנחה רב השיח היה יהודה קונפורטס, העורך הראשי של אנשים ומחשבים.

לדברי ישי, העלייה במודעות לנושא החלה עם פיגועי הטרור בספטמבר 2001 והואצה בעקבות אסון הצונאמי ביפן. "העלייה משתקפת בקרב הלקוחות הארגוניים", אמר. "בסופו של דבר, דרג המנהלים הוא זה שמחליט האם לדחוף את הנושא או לא".

ישי ציין, כי ארגונים חולקים ביניהם יותר מידע בתחום, עורכים יותר פרויקטים, משרטטים תרחישים, מנתחים אותם ומטפלים בהיקף נרחב מבעבר בגיבוי הנתונים. בנוסף, אמר, "הארגונים מטפלים במסגרת ההיערכות שלהם במימד האנושי – מה עושים עם עובדים שלא יכולים להגיע למקום עבודתם. הם גם בוחנים היערכות והכשרה של מקומות חלופיים וממפים משאבים".

משה שוורץ, מנהל פיתוח עסקי בריטל. צילום: פלי הנמרהוא הוסיף, כי "יש לבחון היטב את התרחישים שאליהם ה-BCP מכוון; יש להימנע משיטת ה-'סמוך', ה-'יהיה בסדר' הישראלית; התרגול הוא קרדינלי". למרות זאת, סיכם ישי, "הנושא עדיין לא נמצא בבשלות מלאה ולא מתורגל מספיק בקרב ארגונים".

"קיימת בישראל מודעות ל-BCP"

משה שוורץ, מנהל פיתוח עסקי בריטל, ציין שהחברה מספקת פתרונות תשתית לחדרי מחשב, על מנת לאפשר לארגונים יתירות, שרידות והמשכיות עסקית, ברמה של עד 4Tier. לדבריו, ההמשכיות העסקית חשובה, ונדרשת לצידה גם הגנה פיזית על נכסי ה-IT. כך, אמר, הרגולטור באירופה מאלץ את הארגונים לבנות חדרי מחשב שיגנו על מערכות ה-IT מפני שריפה או חדירת גזים רעילים.

הוא ציין, כי ריטל משווקת חדרים ממוגנים שהופכים, במקרה של שריפה, להיות מגן תרמי, תוך מניעת התפשטות השריפה והגנה על המידע, כמו גם מניעת חדירת גזים רעילים או נוזלים. זאת, מאחר שקילוגרם אחד של PVC שנשרף יוצר אלפי קוב של גז רעיל.

אייל ראובני, CTO חברת Dor-IT. צילום: פלי הנמרשוורץ אמר, כי למרות הקושי התרבותי, יש בישראל מודעות לנושא, ובהתאם – מוטמעים פתרונות לתחום, אף שחלקם יקרים. הוא יעץ למנמ"רים "לא לשבת באופוריה ולומר 'לי זה לא יקרה'".

"על הממשלה לספק פתרונות לאסונות"

אייל ראובני, CTO חברת Dor-IT, אמר שעל הממשלה "לספק מגוון פתרונות, על מנת שאזרחי המדינה יוכלו להמשיך ולחיות לאחר אירוע שיוגדר כאסון. יש תהליכים במדינה שהאזרחים נדרשים להם, ובזמן חירום הם מקבלים משנה תוקף". הוא ציין ש-Dor-IT עובדת במגזר הממשלתי וסיפקה פתרון BCP שכולל מתודולוגיה, בניית תהליכים, הדרכים לכניסה לפרויקט שכזה, יצירת דפוס חשיבה של BIA (ר"ת ניתוח ההשפעה העסקית בעקבות אירוע) ובניית נהלים.

לדבריו, "מניסיוני, מנמ"רים לא מעטים פוחדים להתחיל את התהליך ואין להם מושג מה ואיך נדרש לעשות על מנת שהתוכנית תצלח".

לסיכום, ראובני יעץ למנמ"רים "לא לפחד. אל תתנו לפחד לשתק אתכם. עבדו לפי מתודולוגיה מסודרת, שתבטיח את הצלחת התהליך".

מתעניינים ב-BCP? הירשמו לכנס BCP 2011 של אנשים ומחשבים

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים