אתר ויקיליקס מאיים: נתבע את ויזה ומסטרקארד אם לא יחדשו את העברת הכספים אלינו

האתר מאיים לתבוע את חברות האשראי באירופה בגין חסימת אפשרות העברת הכספים אליו, לאחר שחשף מסמכים אמריקניים סודיים ● לדבריו, מדובר במצור כלכלי "לא חוקי, מושפע מארצות הברית ומהווה הפרה של חוקי המסחר האירופיים"

ויקיליקס בשטח, כולם במתח

אתר הדלפות המידע ויקיליקס (WikiLeaks) מתכוון להגיש תביעה בדנמרק נגד חברות כרטיסי האשראי ויזה (Visa) ומסטרקארד (MasterCard). הארגון, בראשותו של ג'וליאן אסאנג', טוען שחסימת האפשרות להעביר תרומות לארגון על ידי שימוש בכרטיסי האשראי של שתי החברות מהווה הפרה של חוקי התחרות האירופיים במסחר.

על פי ויקיליקס, חברות האשראי הטילו עליו מצור כלכלי "לא חוקי, מושפע על ידי ממשלת ארצות הברית ונגד התקנות".

בדצמבר 2010 הטילו שתי החברות, כמו גם שירות התשלומים המקוון פיי-פאל (PayPal), חרם על העברת כספים לוויקיליקס, לאחר שהארגון פרסם מסמכים שחשפו את דרכי הפעולה של ארצות הברית בעיראק ובאפגניסטן. חשיפת המסמכים הובילו לחקירות נגד אסאנג' בחשד לביצוע מעשים מיניים, ואף למעצר זמני בלונדון, כשבתגובה ניהלו חסידי האתר מתקפת רשת נגד שרתים של חברות האשראי ושל בנקים שהטילו חרם על העברת כספים לארגון.

כעת, קצת יותר מחצי שנה לאחר מכן, דורשים הארגון וספקית האינטרנט הדנית Datacell, שתומכת בו, להסיר את החרם לאלתר. אם לא ייעשה כן, הם מתכוונים להגיש את התביעה לבית המשפט הדני לצי ולמסחר, בגין הפרת חוקי המסחר של המדינה. כמו כן, בכוונת הארגון להגיש תלונה לוועדת המסחר האירופית, בטענה שוויזה ומסטרקארד תיאמו את הפעילות נגדו, באופן שנוגד את המותר לפי חוקי המסחר האירופיים.

לפי ההודעה לעיתונות, מתכוון ויקיליקס לתבוע גם את חברת סילוק האשראי הדנית טלר (Teller), שמייצגת את ויזה ומאסטרקרד במדינה. בוויקיליקס טוענים, כי טלר כבר הביעה את נכונותה לחדש את שירותי העברת הכספים אך היא מנועה מלעשות זאת עקב הוראות מפורשות שקיבלה מהנהלת חברות האשראי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים