ח"כ מאיר שטרית: "מתקפות קיברנטיות עלולות להסב נזק משמעותי לביטחון המדינה"

"המתקפות יסבו נזק לכלכלה, לביטחון ולהיבטים נוספים - הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך", אמר ח"כ שטרית, יושב ראש ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת, בדיון שעסק בהיערכות המדינה לטרור קיברנטי ● הוועדה קראה לממשלה לאמץ את המסקנות של הוועדה העליונה למדע ולטכנולוגיה בראשות פרופ' יצחק בן ישראל, שהמליצה על הקמת מטה סייבר לאומי כפוף לראש הממשלה בעלות של 100 מיליון שקלים

"מתקפות קיברנטיות על תשתיות ממוחשבות במדינת ישראל בכלל, ועל תשתיות לאומיות קריטיות בפרט, עלולות להסב נזק משמעותי לכלכלה, לביטחון ולהיבטים נוספים של החברה – הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך".  דברים אלה אמר אתמול (ב') ח"כ מאיר שטרית, יושב ראש ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת, במהלך דיון שהוועדה קיימה בנושא היערכות המדינה למתקפות טרור קיברנטי.

בדיון קראה הוועדה לממשלה לאמץ את המסקנות של הוועדה העליונה למדע ולטכנולוגיה בראשות פרופ' יצחק בן ישראל. זו המליצה על הקמת מטה סייבר לאומי, שיהיה כפוף ישירות לראש הממשלה, בעלות של 100 מיליון שקלים.

פרופ' בן ישראל אמר במהלך הדיון, כי "לאחר בדיקה מקיפה הגענו למסקנה שאין גוף מטה לאומי לקביעת מדיניות קיברנטית בישראל. אין כיום מענה ברמה מספקת להתקפות ממוקדות על המרחב האזרחי. מדינת ישראל נמצאת אמנם במצב לא רע ויש לה פוטנציאל להיות שחקן מוביל בעולם בתחום ההגנה הקיברנטית, אך חסרה פעילות מחקר ופיתוח מספקת בנושא".

הוא הוסיף, כי "יש באקדמיה הישראלית את מובילי הדרך החזקים בעולם בתחום הצופן. בתחום התיאוריה אנחנו מהטובים בעולם, אולם בתעשייה עצמה יש מקום לשיפור. קיים צורך בסימולציה של המרחב הקיברנטי במערכת הביטחון ובאקדמיה לצרכי תרגול ופיתוח".

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. Danny Lieberman

    I agree with Dr. Avi Cohen that one of the fundamental problems in both corporate information security and national cyber security policy is the involvement of vendors in the decision making process. A case in point are the various comments made by government officials in the US and UK regarding the extent of cyber security I have blogged about that here http://www.software.co.il/wordpress/2011/03/cyber-crime-costs-over-1-trillion/ Having said that , there is something fundamentally wrong with the way we approach cyber security and cyber terror in particular. The notion that there are 2 separate worlds - a physical and cyber world is clearly incorrect. There is only a continuum of people, channels and attacks. I have called on a change in cyber terror policy in my post here http://www.software.co.il/wordpress/2011/07/a-strategy-for-combating-cyber-terror/ Danny Lieberman

  2. איתן כספי

    אתה צודק מאוד מר שטרית. אולי אפילו יחדרו למאגר הביומטרי שאתה דוחף להקמתו ללא לאות - תנסה לקשר בין הדברים.

  3. ד"ר אבי כהן

    יצירת פאניקה היא חלק ממטרות החברות המתפרנסות מכך. זה נראה בדיוק כמו באג אלפיים והפאניקה המיותרת. אז אמרתי שזה מיותר וגם עכשיו! רצוי שהזר יתעץ עם גורמים שאין להם נגיעה לרווח עתידי (כולל כל יועצי החברות המעורבות). נכון שצריך מוכנות אבל זה רחוק מהפאניקה שקוראים כאן.

אירועים קרובים