תוכן שיווקי

לקראת אירוע | סאפ בשרשרת האספקה

סאפ ישראל בשיתוף קבוצת אנשים ומחשבים, תערוך כנס בתחום פתרונות שרשרת האספקה והרכש ● אבי שחם, מומחה פתרונות לוגיסטיקה וקיימות בסאפ ישראל, מספר על צורך מתעורר בשוק הישראלי לפתרונות בתחום

06/07/2011 15:45

תחת הכותרת Operate Better, תערוך סאפ (SAP) בשיתוף קבוצת אנשים ומחשבים, אירוע בתחום שרשרת האספקה והרכש. אל האירוע, שיתקיים ב-13 ביולי במלון שרתון תל אביב, יגיעו בכירים מסאפ EMEA, ביניהם Jan Heerema, מנהל הפיתוח העסקי של תחום ה-SCM, ו-Andrea Ricciarelli, האחראי על כל תחום התפעול בשרשרת האספקה, שירצו במליאת הכנס על אסטרטגית שרשרת האספקה של SAP. אורח נוסף, Claus Jensen, האחראי על פתרונות הרכש של סאפ, יישא הרצאה על אסטרטגית הרכש והמיקור של החברה. בתום המליאה יוזמנו המשתתפים לבחור באחד משלושת המסלולים: תכנון בשרשרת האספקה, תפעול בשרשרת האספקה, או רכש ומיקור. לדברי אבי שחם, מומחה פתרונות לוגיסטיקה וקיימות בסאפ ישראל, המודעות לצורך בפתרונות טכנולוגיים מתקדמים לתחום שרשרת האספקה והרכש הולכת וגוברת, ובתוך כך מצליחה סאפ להתבלט בשוק הישראלי בזכות יתרונות כמו חדשנות, אינטגרטיביות ואמינות.

אלו פתרונות וחידושים יוצגו בכנס?
"בתחום התכנון נציג פתרונות מתקדמים כמענה לצורך בבניית תחזיות מכירה, תכנון אספקה ותכנון הייצור. נציג גם את המענה שלנו לטרנד החדש בתחום, שנקרא SMOP (ר"ת Sales and Operations Planning); תחום מאוד מתפתח בעולם ולשמחתנו גם בארץ. נראה שסופסוף החלו גם הישראלים להתייחס ברצינות למושג Planning, שנראה שעד היום לא ממש היה לו תרגום בתרבות הישראלית, שכידוע נוהגת לפעול בשיטת הסמוך והאלתור.

בתחום הביצוע בשרשרת האספקה נשיק בכנס שני פתרונות חדשים. האחד, פתרון חדש לתכנון ההובלות (Transportation Management), תחום שאף הוא נמצא עתה במוקד עבור חברות שעוסקות בהובלה בישראל, כגון: שטראוס, כתר פלסטיק, נטפים, פלרם, כי"ל, וגם חברות תובלה כמו אל על, צים ואחרים. הפתרון שסאפ מציעה מאפשר הובלה ברמה בינלאומית, תוך מימוש תכנון, ביצוע ואופטימיזציה של תהליכים. פתרון חדש נוסף אותו נציג בכנס מאפשר ניהול מחסנים אוטומטיים. סאפ הטמיעה סנונית ראשונה בחברת טמפו. הפתרון של סאפ לניהול מחסנים מתקדם מהווה נדבך חשוב בפרויקט של טמפו, שכידוע מקימה עתה מרלוג עצום בואך נתניה. וגם על כך יוכלו באי הכנס לשמוע בפירוט, בהרצאה שתתקיים במסגרת מסלול הביצוע בשרשרת האספקה.

פתרון נוסף, חדש יחסית בשוק הישראלי, הוא הפתרון בתחום הרכש שמציעה סאפ ללקוחותיה. משמח לראות שבשנה האחרונה מתעוררת בישראל ההכרה שרכש הוא תחום אסטרטגי לארגון, וגדל הצורך לפתרונות רכש הן במגזר הציבורי והן בפרטי. מעניין לציין בהקשר זה, שאם עד כה היה נהוג שבפתרונות עסקיים-טכנולוגיים המגזר הפרטי מושך אחריו את המגזר הציבורי, אז במקרה זה המגמה היא הפוכה, זאת בשל עניינים כמו טוהר מידות וחוק חובת המכרזים. הפתרון שלנו מאפשר לעמוד כמעט במלוא דרישות חוק חובת המכרזים הישראלי, והוא זוכה להתעניינות רבה מצד ממשלת ישראל, גופים ציבוריים וגם גופים פרטיים. בכנס נעמיק אף בהיצע ה-RDS (ר"ת Rapid Deployment solution) שלנו בתחום, ונציג פתרונות כמו יישום מערכת מחסן חדשה תוך מספר שבועות בודדים במקום מספר חודשים – ממש כמו שהשוק הישראלי אוהב".

עוד מספר שחם כי בכנס תציג שירותי בריאות כללית סיפור הצלחה של פתרון מערכת שרשרת האספקה של החברה לציוד רפואי, המבוסס על המערכת של סאפ לתחום זה. "אנשים לא ממש יודעים את זה, אבל שירותי בריאות כללית היא מעצמה עולמית בתחום הבריאות. בכנס יוכלו המשתתפים לשמוע על הפתרון הקיים בשירותי בריאות כללית מפי מנהל התכנון והאספקה של החברה, שכדרך קבע מוזמן להרצות בכל הכנסים המרכזיים שנערכים בתחום ברחבי העולם. כדאי לשמוע וללמוד מהניסיון של אלה שעשו את זה בגדול", אומר שחם.

אירועים קרובים