כריסטיאן הילר, EMC: "ה-IT הפך להיות מוטה מידע במקום שרתים – והאיחסון בהתאם"

"כיום, השרת הפך להיות מוצר צריכה, ואם הוא נשבר - אתה קונה חדש", אמר הילר, נשיא אזור דרום EMEA ב-EMC, בראיון לאנשים ומחשבים ● לדבריו, למגמות העיקריות שמולן מתמודדים המנמ"רים הן התפוצצות המידע ושכפולו בכמויות, הצורך לנהל אותו והיותו בלתי מובנה, חזותי וקולי

"בעבר, המיחשוב הארגוני היה מוטה שרתים ומונע שרתים. כשעבדתי ביבמ (IBM) ובסאן (Sun), דבר ראשון חיפשתי את השרת אצל הלקוח. כיום, השרת הפך להיות מוצר צריכה, ואם הוא נשבר – אתה קונה חדש. ה-IT הפך להיות מוטה מידע, ובהתאם – גם האיחסון", כך אמר כריסטיאן הילר, נשיא אזור דרום EMEA ב-EMC.

הילר הגיע לישראל על מנת להיפגש עם לקוחות של ענקית תשתיות המידע בארץ. האזור שעליו הוא אחראי כולל 72 מדינות ומניב, לדבריו, 62% ממכירות מהחברה מחוץ לארצות הברית. "לכן, חשוב שנגיב בזריזות לדרישות הלקוחות", ציין.

בראיון לאנשים ומחשבים התייחס הילר למגמות העיקריות שמולן מתמודדים המנמ"רים כיום. "אין ספק שהתפוצצות המידע ושכפולו בכמויות היא מגמת העל העיקרית שמולה מתמודדים המנמ"רים ומנהלי התשתיות", אמר. הוא ציין, כי "לפני כמה ימים התפרסם המחקר השנתי שערכה IDC במימון EMC, שהראה שכמות המידע בעולם יותר ממוכפלת מדי שנתיים, וב-2011 ייווצר וישוכפל מידע בנפח עצום של 1.8 זטה-בייט (1.8 מיליון פטה-בייט). המספרים הללו בלתי נתפסים, כמות האפסים שבהם נפח המידע נמדד היא לא יאומנת".

"כשהתחלתי את דרכי בהיי-טק, ב-1991, עבדתי ביבמ והחלפנו לבנק אירופי גדול את כל מערך האיחסון, בנפח 80 ג'יגה-בייט. זה נתון מצחיק יחסית להיום, כשהמידע גדל בקצב שנתי של 50%-60%", הוסיף. "כמו כן, חלק ניכר מהמידע הוא בלתי מובנה, חזותי וקולי. המידע הפך לליבת הארגון, ובלעדיו הוא לא יכול להתקיים. זו משמעות המגמה של מיחשוב שהפך להיות מוטה מידע".

עוד אמר הילר, כי "בשל הבעיות בעולם האיחסון, נולד הצורך לנהל אותו. לצד מניעת השכפול, גבר הצורך ביצירת אתרי גיבוי ובבניית תוכניות להמשכיות עסקית ולהתאוששות מאסון. EMC מצויה בכל העולמות הללו: אנחנו מטפלים במידע לכל אורך מחזור חייו – החל מהיצירה, עבור באיחסון, התעדוף בעת הארכוב, הגיבוי וכלה באבטחה שלו".

"עלויות האיחסון מביאות לכך שעל המנמ"רים לשנות את האופן שבו הם מתייחסים אליו – לנהל אותו, לצמצם את עלותו, למטב את התהליכים השונים הכרוכים בו", הוסיף. "הדבר נעשה בין השאר בהטמעת טכנולוגיות דחיסת נתונים, בטיפול ב-Big Data  (כמויות נתונים עצומות) בהטמעת מערכות וירטואליזציה ובשימוש בטכנולוגיות דה-דופליקציה (מניעת שכפול נתונים)".

לאן פונה עולם האיחסון?
"לטיפול בנתונים בהיקפים גדולים – Big Data – ובניתוח שלהם. זאת הסיבה ש-EMC רכשה לפני שנה את גרינפלאם (Greenplum Software), ספקית בסיס נתונים ותוכנות לניתוח נתונים בהיקף נרחב. גרינפלאם מספקת יכולות לטיפול ולניתוח בנפחים גדולים של נתונים רבים, לרבות בתצורת מיחשוב ענן. תוכנת הדגל של החברה מיועדת לחישובים מורכבים, לניתוחי בינה עסקית ולטיפול חכם בתהליכים עסקיים בארגון. החברה מטפלת בנתונים המרובים בצורה מהירה, על ידי הפרדתם לבסיסי נתונים קטנים יותר וטיפול בהם במקביל. הטכנולוגיה שלה פועלת מול תשתיות בסיסי הנתונים והאיחסון ומאפשרת לבצע שאילתות מול בסיסי הנתונים לכלל עובדי הארגון – ולא רק לאנשי ה-IT.

הלקוחות הארגוניים מצויים במצב של התמודדות עם נפחי מידע הולכים וגדלים והצורך בניתוח חכם שלהם. ארגונים מתמודדים כיום עם צורות רבות של מידע המצוי במקומות רבים בארגון ושהכמות שלו הולכת וגדלה ללא הרף. גרינפלאם מטפלת ומנתחת את הנתונים בביצועים ובמהירות הגבוהים פי 10-100 מהמקובל בשוק. שילוב גרינפלאם עם התשתיות הווירטואליות של הענן הפרטי שלנו מספק את הפתרון המיטבי להתמודדות עם נפחי המידע ההולכים וגדלים".

כיצד אתה מנתח את המתחרים של EMC בעולם האיחסון?
"יבמ ו-HP פועלות בכל עולמות המיחשוב ואינן ממוקדות, כמונו, באיחסון ובניהול תשתיות המידע. אין להן את היכולת לטפל במורכבות ההולכת וגדלה של האיחסון הארגוני. HP אף ממוקדת יתר על המידה בלקוחות הפרטיים עם מוצרי צריכה.

נט-אפ (NetApp) גדולה בעולם ה-NAS אבל חסרת יכולת בעולמות האיחסון האחרים, לרבות דה-דופליקציה. היטאצ'י (Hitachi) היא חברה מכובדת, אולם אין לה נוכחות בשוק הישראלי. יש לה טכנולוגיה טובה אבל לא דברים מסביב – אבטחת מידע ויכולות גיבוי. ארגונים רוצים מספקית איחסון מפת דרכים טכנולוגית ולא ברור להם מהי המפה של היטאצ'י.

EMC היא החברה היחידה שיש לה היצע מלא לטיפול במידע בכל השכבות – איחסון, ניהול האיחסון, טיפול בנפחי איחסון עצומים, ארכוב, גיבוי, אבטחה עם RSA וניהול תוכן עם דוקומנטום. זאת, לצד הווירטואליזציה עם VMware".

איך אתה מתרשם מהשוק הישראלי?
"אני מכיר את ישראל היטב. השוק הישראלי הוא מאמץ מוקדם של טכנולוגיות, וזה טוב לנו. זה שוק קשה אבל מאתגר.

הגדלנו את מצבת כוח האדם של הסניף המקומי, ונעשה זאת גם בהמשך. EMC משקיעה באזור שבאחריותי הכי הרבה משאבים. ברבעון הראשון של 2011, נתח השוק של הסניף הישראלי של EMC עמד על 41%. זאת עלייה לעומת 36% ברבעון האחרון של 2010, וזה נתון טוב יחסית לעולם.

יש לי כמה ציפיות מדני נויברגר (מנכ"ל EMC ישראל) ומאנשיו. הכי חשובה לי שביעות רצון של הלקוחות. אני לא רוצה שדני ואנשיו ימכרו עוד 'קילו' איחסון, אלא שיביאו ללקוחות ערך עסקי, עם יכולות ניהול של האיחסון".

EMC

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים