תוכן שיווקי

בעקבות אירוע | טקסס אינסטרומנטס הופכת את העולם לירוק יותר עם בקרי המיקרו החדשים Concerto בעלי הליבה הכפולה

משה הלל, מנכ"ל טקסס אינסטרומנטס ישראל, מסביר על בקרי המיקרו החדשים - Concerto - של טקסס אינסטרומנטס, המבוססים על הליבות C28x ו-ARM Cortex–M3

07/07/2011 14:33

החל בבקרי המיקרו MSP430 הרב תכליתיים להספק נמוך ביותר, דרך בקרי המיקרו Cortex–M במשפחת Stellaris ועד בקרי המיקרו C2000 בעלי הביצועים הגבוהים לבקרה בזמן אמת, טקסס אינסטרומנטס מציעה טווח פתרונות בקרי המיקרו רחב ביותר ומאפשרת לאנשי הפיתוח לתכנן יישומים ירוקים יותר ובעלי יכולת התחברות טובה יותר. במהלך סמינר Embedded Software שנערך ב-23 ביוני, הכריזה החברה על סדרת של בקרי המיקרו (MCU) בעלי הליבה הכפולה – C2000 Concerto.

משה הלל, מנכ"ל טקסס אינסטרומנטס ישראל, אמר בעקבות ההכרזה, כי "בקרי המיקרו החדשים ל-32 סיביות בסדרת Concerto משלבים את ליבת C28x בעלת הביצועים המובילים של טקסס אינסטרומנטס, התקנים היקפיים לבקרה עם ליבת ARM Cortex–M3 והתקנים היקפיים לקישוריות ומספקים ארכיטקטורה עם חציצת משימות (partition) ברורה, אשר תומכת בבקרה בזמן אמת ובקישוריות מתקדמת בהתקן יחיד וכדאי מבחינת העלות".

לאיזה שווקים חדשים מכוונת טקסס אינסטרומנטס בסדרת המוצרים החדשה ומה ייחודי בה?
"זוהי פלטפורמת בקר המיקרו-מעבד DSP הראשונה של טקסס אינסטרומנטס השומרת על הפרדה ברורה בין ליבת הבקרה וליבת ניהול הפסיקות והתקשורות ברכיב ומיועדת לבקרת מנועים ולבקרת אנרגיה סולרית. הסדרה כוללת ריבוי של תכונות בטיחות ואבטחה והיא תואמת קוד על פני פלטפורמת C2000, כדי לאפשר יכולת שדרוג ומחזור קוד ביישומים ירוקים, כמו למשל בקרת מנועים חכמה, אנרגיה מתחדשת, רשת אספקת חשמל חכמה, ספקי כוח דיגיטליים וכלי רכב חשמליים. היתרון של שתי ליבות בשבב אחד מתבטא בכמות פסיקות קטנה יותר והורדת עומס הניהול המיותר עבור הבקר הפועל בזמן אמת על ידי כך שבקר הניהול מטפל בכל העומס הזה.

טקסס אינסטרומנטסכיצד באה לידי ביטוי התרומה של טקסס אינסטרומנטס ל"עולם ירוק יותר" באמצעות סדרת המוצרים החדשה?
"ליישומים ירוקים נדרשים ביצועים של בקר מיקרו לבקרה בזמן אמת, על מנת לבצע את האלגוריתמים המורכבים הנחוצים להמרת חשמל מדויקת ובנצילות גבוהה, שהיא התמצית של טכנולוגיות בעלות נצילות גבוהה שמיועדות לבקרת מנועים, לאנרגיות מתחדשות ולרשתות חכמות של אספקת חשמל. ואולם, על מנת להעלות את הנצילות הזו לרמות חדשות שיכולות לחסוך באנרגיה באופן דרמטי, יש לחבר את היישומים האלו לצורך שיתוף נתונים, ביצוע אבחונים, ניטור ובקרה; הכל מרחוק. בקרי המיקרו בסדרת Concerto מאפשרים לאנשי הפיתוח ליצור הן בקרה בזמן אמת והן קישוריות באמצעות בקר מיקרו אחד, תוך שהם מונעים את הצורך המסורתי לבחור בין ביצועים אופטימליים לבין קישוריות מתקדמת.

כיצד המפתחים יכולים להנות מתכונות המוצר?
מתכננים יכולים להאיץ את זמן היציאה לשוק על ידי שימוש בכלי החומרה והתוכנה המלאים של טקסס אינסטרומנטס, בהיצע הנרחב מאת צד שלישי ובתמיכה הטכנית. ערכת Concerto F28M35x Experimenter החדשה כוללת כרטיס controlCARD ל-F28M35x ו-Docking Station, המאפשרים לאנשי הפיתוח להתחיל בקלות בהערכה ובפיתוח. הכרטיס המודולרי תואם מבחינת החומרה לערכות הפיתוח הייעודיות ליישום C2000 של טקסס אינסטרומנטס ותוכנה מתאימה תהיה זמינה בהמשך שנה זו. הדרכה עבור בקרי המיקרו Concerto זמינה מייד באופן מקוון על פי דרישה, וזו דרך מצויינת העומדת לרשות אנשי הפיתוח להתחיל ולחקור את הארכיטקטורה החדשה והאופטימאלית של הרכיב ולהשתמש בכלי פיתוח התוכנה של טקסס אינסטרומנטס המאפשרת באמצעות פלטפורמה אחת לפתח את התוכנה לשתי הליבות בקלות רבה.

אירועים קרובים