מחקר: טלפונים חכמים קשורים לעד 25% מתאונות הדרכים בארצות הברית

הסחת הדעת של הנהג כתוצאה משימוש בטלפונים חכמים תורמת לעד רבע מתאונות הדרכים בארצות הברית - כך עולה ממחקר שביצע איגוד Governors Highway Safety Association ● נתון נוסף מעלה שבעד מחצית מהמקרים הוסחה דעתם של הנהגים מהנעשה בדרך

הטלפונים הסלולריים, ובמיוחד הטלפונים החכמים, ממשיכים להציב איום של ממש על המשתמשים בדרכים בארצות הברית. ממחקר שערך איגוד GHSA (ר"ת Governors Highway Safety Association), שבמהלכו נבדקו 350 מסמכים מדעיים שונים, עולה שבעד מחצית מהמקרים הוסחה דעתם של הנהגים מהנעשה בדרך.

שימוש בטלפון סלולרי באופן כללי מעלה את הסבירות לכך שתתרחש תאונה, ושימוש בטלפון לצורך התכתבות בהודעות SMS מעלה אותה עוד יותר. ב-GHSA מעריכים, כי הסחת דעת קשורה ל-15%-25% מכלל התאונות – מכאלה שהסתיימו בפגיעה קלה לפגוש המכונית ועד לתאונות קטלניות.

"למרות העיסוק הרב בהסחת הדעת של הנהגים, עדיין רב הנסתר על הגלוי", אמרה ברברה הרשה, מנהלת GHSA. "אין ספק שנחוצים מחקרים נוספים כדי לעמוד על היקף הבעיה ולמצוא דרכים יעילות להתמודדות עמה".

ב-GHSA מבקשים מהמדינות השונות של ארצות הברית להגביר את המאמצים כדי לצמצם את היסח הדעת בנהיגה. באיגוד ממליצים לכל המדינות לאסור בחוק על התכתבות בהודעות SMS בזמן הנהיגה ולאסור לחלוטין על נהגים חדשים להשתמש בטלפון הסלולרי בזמן הנהיגה. כן ממליצים ב-GHSA להגביר את פעילות האכיפה של החוקים הקיימים.

גם על ארגונים עסקיים שמעסיקים עובדים ניידים להתייחס לסוגיה בכובד ראש, על פי האיגוד. אף על פי שבמקרים רבים אין ברירה וחייבים לצייד את הנהגים המקצועיים או את אנשי המכירות שיוצאים לשטח בטלפונים חכמים, הרי שיש להבטיח שייעשה במכשירים אלה שימוש נכון. כמו כן, יש לגבש מדיניות לשימוש ראוי בטלפון החכם ולוודא שהעובדים ישתמשו בטלפונים בהתאם למדיניות שגובשה.

אפילו במדינות שבהן מותר להשתמש בטלפון הסלולרי בזמן הנהיגה ממליץ האיגוד לאסור על כך במדיניות של הארגון – משום שכאשר העובד משתמש בטלפון הסלולרי בזמן הנהיגה, לא רק הוא עצמו נתון בסיכון, אלא גם הנוסעים עמו ושאר המשתמשים בדרך.

"על אף שהסחת הדעת בזמן הנהיגה היא בעיה שמעוררת יחס רגשי עז, הרי שעל המדינות להתמודד עם הבעיה בהתאם לתוצאות המחקרים ולהתעלם מההשלכות הרגשיות", אמרה הרשה. לדבריה, "עד שיתפרסמו תוצאות של מחקרים נוספים, המדינות צריכות לפעול בצורה מושכלת, שיטתית ואובייקטיבית".

מומלץ גם לארגונים לפעול בצורה דומה – לגבש מדיניות מתאימה ולוודא שהמשתמשים לא מתעלמים ממנה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים