מג'יק השיקה פלטפורמה המאפשרת לפתח אפליקציה אחת עבור כמה סביבות סלולריות

הפלטפורמה נועדה לחסוך לארגונים את הזמן והכסף הכרוכים בפיתוח אפליקציות סלולריות בנפרד עבור כל מערכת הפעלה, דוגמת iPhone, אנדרואיד ובלקברי ● יכולותיה של הפלטפורמה מתאפשרות בזכות שימוש במנוע Metadata במקום בפיתוח קוד, המאפשר למפתח ליהנות מהפיתוח בשפה הטבעית של הסמארטפון ● אייל פייפל, CTO מג'יק: "המצב הקיים בשוק יוצר תלות מוחלטת של הארגון במערכת הפעלה מסוימת, מה שעומד בסתירה מוחלטת לריבוי מערכות ההפעלה הקיימות"

חברת התוכנה הישראלית מג'יק (Magic) השיקה פלטפורמה חדשה, המאפשרת לפתח אפליקציה אשר יכולה לרוץ על גבי מספר מערכות הפעלה סלולריות שונות. הפלטפורמה, יוניפס (uniPaaS), נועדה לחסוך לארגונים את הזמן והכסף הכרוכים בפיתוח אפליקציות סלולריות בנפרד עבור כל מערכת הפעלה, דוגמת iPhone, אנדרואיד (Android) ובלקברי (Blackberry).

יכולותיה של uniPaas מתאפשרות בזכות שימוש במנוע Metadata, במקום בפיתוח קוד. באופן זה, מאפשרת הפלטפורמה למפתח ליהנות מהפיתוח בשפה הטבעית של הסמארטפון, תוך שימוש ביכולות העיבוד המתקדמות ובחוויית המשתמש העשירה אותו מעניק הסמארטפון הספציפי. מג'יק השיקה בימים אלה תמיכה במערכת ההפעלה של הבלקברי (Blackberry), המצטרף ליכולת החלונות מובייל (Windows Mobile) הקיימת. בחודשים הקרובים צפויה החברה תשלים את התמיכה גם ב-iPhone ובאנדרואיד.

"עד היום, ניתן היה להריץ מערכות מידע עסקיות רק על סמארטפון בעבורו הוא פותח", הסביר אייל פייפל, ה-CTO של מג'יק. "לדוגמה, ארגון אשר פיתח מערכת מידע עבור iPhone, נאלץ לפתח אותה על ידי שמוש בשפת הפיתוח Objective-c של אפל (Apple), הייחודית לסביבה זו. במידה והארגון ירצה להריץ את אותה אפליקציה על סמארטפון אחר, דוגמת אנדרואיד או בלקברי, הוא ייאלץ לכתוב מחדש את האפליקציה בשפת הפיתוח הייחודית של כל סביבה. מצב זה יוצר תלות מוחלטת של הארגון במערכת הפעלה מסוימת, מה שעומד בסתירה מוחלטת לריבוי מערכות ההפעלה הקיימות בשוק, והעתידיות להגיע לשוק".

לדבריו, "מחקרים בשוק מראים, כי אורך החיים הממוצע של מכשיר סלולרי הינו שנה וחצי. ארגון המבקש להצטייד בטכנולוגיית סמארטפון חדשה, ייתכן ולא יוכל להשתמש בטלפון זה עקב ריבוי מערכות מידע, הקיימות על המכשיר בו הוא משתמש כרגע. לדוגמה, ארגון שפיתח חמש מערכות עבור iPhone, יבקש לאחר שנה וחצי לעבור לאנדרואיד. הוא לא יוכל – וזאת בגלל התלות המוחלטת של חמש המערכות במערכת ההפעלה של ה-iPhone".

אריק מיפנו, מנהל השיווק והפיתוח העסקי של מג'יק, מסר כי "על מנת להריץ אפליקציה אחת על מספר סמארטפונים שונים, נדרש לפתח את האפליקציה מחדש עבור כל סמארטפון בנפרד. על כן, הארגון נאלץ להשקיע משאבים גדולים על מנת לספק מענה למספר מערכות הפעלה. לעומת זאת, הפתרון שלנו מאפשר לפתח את האפליקציה פעם אחת ולהריץ אותה בכל הסביבות הסלולריות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים