ענב גנד גלילי, TVK – Strategies Online: "תפקיד הבלוג עלי אדמות הוא החזר השקעה"

"אנו מצויים בעולם שיווקי והבלוג יכול להוות עוד כלי במלחמה על עינו ותשומת ליבו של הצרכן והצרכן הפוטנציאלי", אמרה גנד גלילי, מייסדת TVK - Strategies Online ● לדבריה, "הבעיה היא בקשב הנמוך של האנשים והרצון להגיע לכמה שיותר קוראים"

KMI - פורום ניהול הידע של אנשים ומחשבים

"כל תפקידו של הבלוג הארגוני עלי אדמות הוא החזר ההשקעה עליו. אנו מצויים בעולם שיווקי והבלוג יכול להוות עוד כלי במלחמה על עינו ותשומת ליבו של הצרכן והצרכן הפוטנציאלי", כך אמרה ענב גנד גלילי, מייסדת TVK – Strategies Online.

גנד גלילי הייתה בין הדוברות בפורום KMI מקבוצת אנשים ומחשבים שהתקיים בשבוע שעבר במלון ליאונרדו רמת גן. לדבריה, "הבעיה היא בקשב הנמוך של האנשים והרצון להגיע לכמה שיותר קוראים. בלוג מקודם יפה בגוגל (Google) ומקדם את אתר החברה ואת שמה. יש לו ערך אם הוא יוצר עוקבים, ולכן על הקוראים אותו לחוש שקיבלו ערך בעצמם".

המטרה, אמרה גנד גלילי היא "בניית אמון מול הקורא, יצירת עקביות בכתיבה, וחשוב ליצור קשר מול העוקבים". הדבר ייעשה, הסבירה, "על ידי יצירת תוכן מקורית בבלוג, באורך 2-5 פסקאות, כל אחת לא יותר מחמש שורות. על התוכן להיות יעיל, קצר ואפקטיבי. אנשים מצפים שהתוכן יהיה כזה שניתן למדוד את ערכו, הכירו בערך שמביא הבלוג בהיבטי כסף וזמן".

הבעיה בכתיבת בלוג, הסבירה, "היא שלא כל אחד יכול לכתוב בלוג. יש חוקים לכתיבת תוכן אינטרנטי. לכן, צריך לקבל שירותים של כתיבה חיצונית על בסיס חומרי הגלם".

הבלוג, אמרה, "מביא 'לידים' לעסק. נדרש שהחומר בו יהיה מקורי". היא סיכמה בציינה, כי "הבלוג הוא אמצעי בונה אמון לחיבור לעסק, ומהווה שיקוף של העסק. בניית האמון היא החזר ההשקעה הגדול ביותר. אמון זה עקביות, תוכן מדויק, בלוג מביא כסף בטווח הארוך. מבלוג ניתן לצאת לשיחות שוק שמביאות לדיאלוג שסופו קשר איכותי עם פוטנציאל מכירה".

את המפגש הנחתה ד"ר מוריה לוי, מנכ"ל ROM Knowledgeware, וחברת ועדת ההיגוי של הפורום. לדבריה "הבלוג הוא הגרסה המודרנית של סיפור סיפורים. הוא יכול לסייע לארגונים בהיבטים שונים, אך נדרש לעמוד בכמה תנאים". כך, אמרה לוי, "בלוג חייב להיות אותנטי ולכן נדרש לשנות את דרך הכתיבה ולכתוב בגוף ראשון. חוסר האותנטיות יחזור כבומרנג. לצד האותנטיות, נדרשת זהירות – כי בעת כתיבה אישית עלולות להיחשף עובדות פרטיות".

הבלוג, סיכמה לוי, "הוא אמצעי לזכירה של פרטים בשל עטיפת ההיבטים המקצועיים באנקדוטות ובדברים אישיים. הבלוג חייב להיות בעל ערך מוסף לקוראים. בלוג עסקי צריך להיות מתוחם בקביעות של הכתיבה".

מורן פזואלו, מנהלת תחום ניהול ידע, חטיבת משאבי אנוש, בזק, הציגה את שלוש מערכות הבלוגים הפנימיים בארגון. למערכות הבלוגים, אמרה, מחוברים כ-5,000 מעובדי החברה. "קשה לנהל בלוגיה של ארגון שכותבים 30 איש ומגיבים אלפים. זה דורש הרבה תשומת לב. הניהול שלהם נעשה במשותף על ידי צוות פנימי עם דובר וייעוץ חיצוני", אמרה.

מטרות הבלוגים, אמרה פזואלו, "הן השטחה של החברה, ויצירת קשר ישיר יותר בין העובד הזוטר והמנכ"ל, יצירת תקשורת דו כיוונית וישירה בין העובדים, יצירת תקשורת שוויונית, שקופה זמינה ומהירה, קבלת משובים ורעיונות מתוך הארגון, יצירת סביבה של פתיחות וחדשנות, הגברת מעורבות העובדים".

הנהלת בזק הבינה, סיכמה פזואלו, "כי תרבות ארגונית שונה תביא להגדלת רווחי החברה. יצרנו ערוץ שיחה שלא הייתה יכולה להתקיים בשום ערוץ תקשורת אחר".

חתמה את המפגש הדס מטס, מנחה לכתיבת בלוגים ויועצת לניהול ידע, מכבי שירותי בריאות. לדבריה, במכבי פועלת מזה יותר משנתיים מערכת של בלוגיים ארגוניים במגוון תחומים – רפואה, שירותי בריאות, ניהול וכן בלוגים אישיים. מטס תיארה את אופן בניית ה"בלוגידע", במסגרת ניהול הידע במכבי, ואת הדרך בה הביאה לגיבושה של קבוצת הבלוגרים, אופן טיפוחה ותחזוקת הכתיבה והכותבים, לצד הדרך בה הבלוגים מוטמעים בחיי הארגון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים