רונית קריספין: "ניהול סיכונים יכול לעשות את ההבדל בין נפילתה של חברה לשרידותה"

"ניהול סיכונים נכון יכול להאיר את הכרוניקה של משבר מתקרב, ובמקרים רבים למנוע אותו", אמרה קריספין, יועצת לניהול סיכונים ולניהול משברים ● לדבריה, "במקרים אחרים הוא יכול לצמצם באופן משמעותי את היקף הנזקים" ● "ניהול סיכונים טוב ימנע מדרמה קטנה להפוך לטרגדיה גדולה", ציינה

"חַבָרות רבות אינן מעסיקות מנהל סיכונים על בסיס קבוע ולא שוכרות שירות 'בדק בית', שיכול לחסוך הרבה מאוד כסף לחברה ובעיתות משבר יכול לעשות את ההבדל בין נפילתה לשרידותה", אמרה רונית קריספין, יועצת לניהול סיכונים ולניהול משברים.

קריספין דיברה בכנס BCP 2011, הוועידה המרכזית לנושא היערכות לקראת אסונות והמשכיות עסקית. האירוע נערך בסוף השבוע במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה. הוא הופק על ידי אנשים ומחשבים, הנחה אותו יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה, והשתתפו בו מאות מקצוענים מהתחום.

לכאורה, אמרה, "חברות עושות הכול כדי להימנע ממשבר, אלא שנראה שלא כך הדבר תמיד. יש עשרות דוגמאות של משברים מתחומים שונים שניתן היה לצפות אותם, לאמוד את הנזק שלהם ואפילו למנוע אותם כליל". קריספין ציינה בהקשר זה את רצח ראש הממשלה, יצחק רבין ז"ל, את פרשת הגניבה בבנק למסחר ואת פרשת מיכלי אבקת החלב הרעילים של רמדיה (Remedia). "אפילו אסונות טבע, כמו השריפה בכרמל או הצונאמי ביפן, ניתנים היו לצמצום משמעותי של הנזקים, אילו רק היו מקשיבים להיסטוריה, לומדים את העתיד ומתכוננים בהווה", הוסיפה.

קריספין אמרה, כי היא עוסקת בניהול סיכונים ומשברים יותר מעשור וחצי ובין שאר תפקידיה ניהלה את הסיכונים של כל חדרי המחשב של אינטל (Intel) בעולם, יעצה לחברות גדולות ובינלאומיות והכשירה מנהלי סיכונים פנים-ארגוניים.

"כמכורה לאדרנלין, אני חובבת יותר את ניהול המשברים בתפקידי מאשר את ניהול הסיכונים", אמרה קריספין. "יש בתחום הזה הרבה יותר אקשן, הרבה לילות לבנים וגם הרבה יותר כסף".

"ניהול סיכונים נכון יכול להאיר את הכרוניקה של משבר מתקרב, ובמקרים רבים למנוע אותו", סיכמה. "במקרים אחרים הוא יכול לצמצם באופן משמעותי את היקף הנזקים. ניהול סיכונים טוב ימנע מדרמה קטנה להפוך לטרגדיה גדולה. הרשו לעצמכם לישון טוב בלילה, נהלו את הסיכונים, כדי לצלוח את המשבר המתדפק על דלתות החברה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים