בארצות הברית חושדים שרכיבים מתוצרת חוץ מקלים על ביצוע מתקפות מקוונות

במשרד האמריקני לביטחון פנים לא פירטו באילו רכיבים מדובר, מה מקורם וכיצד יוצרו באופן שמקל על ביצוע מתקפות ● עם זאת, מדברי בכיר במשרד עולה, כי הרכיבים מיוצרים על ידי חלק מחברות האלקטרוניקה, משמשים כ-"סוסים טרויאניים" וחושפים את הרשת כולה לפריצות וחבלות שמבוצעות מרחוק, באמצעות האינטרנט

פקיד בכיר במשרד לביטחון פנים של ארצות הברית הביע חשד שרכיבי מחשב מתוצרת חוץ מיוצרים באופן שמקל על ביצוע מתקפות מקוונות נגד חברות אמריקניות ומשתמשים פרטיים. "היו כבר מקרים כאלה", אמר גרג שפר, סגן המזכיר לביטחון לאומי ומנהל תוכניות במשרד.

הוא לא פירט באילו רכיבים מדובר, מה מקורם וכיצד יוצרו באופן שמקל על ביצוע מתקפות. אולם, מדבריו עולה שבממשל חושדים שחלק מחברות האלקטרוניקה מייצרות רכיבים מסוימים שחושפים את המשתמשים בארצות הברית למתקפות ממוקדות. רכיבים אלה משמשים כ-"סוסים טרויאניים" וחושפים את הרשת כולה לפריצות וחבלות שמבוצעות מרחוק, באמצעות האינטרנט.

שפר אמר את הדברים בדיון על איומים מקוונים שנערך בסוף השבוע בוועדה של בית הנבחרים האמריקני. בעבר דווח על חקירה שמתנהלת בכל הנוגע לנתבים מזויפים שנמכרו לסוכנויות ממשל בארצות הברית – כאלה שנשאו תווית של סיסקו (Cisco) אך לא יוצרו על ידה – אולם זו הפעם הראשונה שבה פקיד בכיר בממשל מאשר את החשד.

רכיבים מתוצרת חוץ, שמקורם בעיקר במזרח אסיה, ממלאים תפקיד חשוב במוצרי האלקטרוניקה הבידורית ובתשתיות הלאומיות של ארצות הברית. במשרד לביטחון פנים בוושינגטון פועלים להגן על התשתיות הלאומיות, אך אין להם סמכות להתערב בנעשה בחברות פרטיות. "האיום הנובע מזיהום של שרשרת האספקה יוצר סיכון של ממש, אולם כולם חשופים לכך באותה מידה, משום ששרשרת האספקה היא עולמית", אמר שפר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים