ישראל נעזרה בפייסבוק לזיהוי פעילים פרו-פלסטיניים במטס המחאה

ישראל נעזרה בתכנים ובהתכתבויות שהופיעו ברשת החברתית, כדי ליצור רשימה שחורה של מאות פעילים פרו-פלסטיניים שהיו מעורבים במטס ● ממשרד החוץ נמסר בתגובה, כי "בהחלט עשינו שימוש במידע גלוי שהיה בפייסבוק לגבי המשתתפים במטס ולגבי תוכניות הפעולה שלהם"

ישראל נעזרה בתכנים ובהתכתבויות שהופיעו בפייסבוק (Facebook), כדי ליצור רשימה שחורה של מאות פעילים פרו-פלסטיניים שהיו מעורבים במטס המחאה. משרד החוץ אישר את הידיעה.

בסוף השבוע העבירו אנשי משרד החוץ את הרשימה לידי חברות התעופה הזרות, וביקשו מהן למנוע את הגעת הכלולים ברשימה מלעלות לטיסות ארצה. יגאל פלמור, דובר משרד החוץ, אמר לעיתונות הטכנולוגית בארה"ב כי "הרשימה הוכנה מכאלה שחשבנו שהם עלולים ליצור פרובוקציות. הם הודיעו באתרים שונים ברשת לחבריהם כי כל מטרת הגעתם היא לעורר מהומות. יצרנו קשר עם משרדים מקבילים לנו בעולם, ופשוט שלחנו להם לינקים לתכנים אלה. מניעת כניסה על רקע כזה היא פרקטיקה מקובלת בכל מדינה".

כניסתם של 200 פעילים נמנעה כבר בנמלי המוצא באירופה, מסר פקד מיקי רוזנפלד, דובר המשטרה לתקשורת זרה, "חברות התעופה מנעו את כניסתם כי הבהרנו להם בפירוש שהם לא יוכלו להגיע לישראל". ממשרד הפנים נמסר כי נמנעה כניסתם של 69 מהמשתתפים שהגיעו ארצה למרות הכל.

ממשרד החוץ נמסר בתגובה, כי "בהחלט עשינו שימוש במידע גלוי שהיה בפייסבוק לגבי המשתתפים במטס ולגבי תוכניות הפעולה שלהם".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים