ארצות הברית: כנס השותפים השנתי של מיקרוסופט נפתח בלוס אנג'לס

כ-15,000 משתתפים מכל העולם צפויים ללמוד במשך ארבעת הימים הקרובים, לאן צועדת הענקית מרדמונד ואיזה תפקיד היא מייעדת להם באקו-סיסטם שלה ● את הכנס יפתח סטיב באלמר, מנכ"ל מיקרוסופט העולמית ● מישראל משתתפים השנה יותר מ-60 נציגי חברות שותפות של מיקרוסופט ועובדי מיקרוסופט ישראל עצמה

11/07/2011 17:17

הכנס השנתי העולמי של שותפיה העסקיים של מיקרוסופט (Microsoft) נפתח היום (ב') בלוס אנג'לס. כ-15,000 משתתפים מכל העולם צפויים ללמוד במשך ארבעת הימים הקרובים, לאן צועדת הענקית מרדמונד ואיזה תפקיד היא מייעדת להם באקו-סיסטם שלה, שנחשב לגדול בעולם ה-IT ומוערך במאות מיליארדי דולרים בשנה. סטיב באלמר, מנכ"ל מיקרוסופט, יפתח בשאגותיו המפורסמות את הכנס, שמתקיים באצטדיון הנושא את שמה של רשת חניות הציוד המשרדי, Staples.

מיקרוסופט החלה את דרכה לפני 35 שנה בפתרונות למיחשוב המשרדי. לא עוד. עכשיו היא עברה ומעבירה את שותפיה לעידן הענן הארגוני – הציבורי, הפרטי וההיברידי – ומקווה לעבור בהצלחה לנוכחות חזקה גם בעולם המובייל, בעזרת נוקיה (Nokia) שעברה לפלטפורמת חלונות מובייל (Windows Mobile), לאחר שאיבדה ההובלה לאפל (Apple) ולגוגל (Google). מיקרוסופט מקווה גם להעמיק אחיזתה בעולם הריטייל – עם קונסולות המשחק xbox וטלוויזיית ה-IP. אם תחשבו על כל לעומק, הכול מתחבר: מובייל דרך הענן ועד הבית.

באלמר, העומד זה עשור בראשה של חברת התוכנה הגדולה בעולם, רוצה סוף-סוף לרשום על שמו את ההצלחה לשינוי כיוונה של החברה לצמיחה מחודשת. נכון הוא שבכל שנה המכירות נוסקות והרווחים ממשיכים לצמוח, אך גוגל, אפל ואמזון (Amazon) עדיין נחשבות למובילות בתחומים החדשים: אינטרנט, מובייל וענן. השלוש ניצלו את מצמוצו של באלמר, שלא צפה כלל שמהן תצמח לו הרעה. הוא חשב להילחם בגוגל בתחום החיפוש וכמעט ורכש את יאהו! (!Yahoo) בסכום דמיוני של 44 מיליארד דולרים. מזל שלא הסתייע לו… עכשיו הוא מגייס את כל המאמצים והשותפים להסתער על השוק ולהיות החברה המובילה בפלטפורמות הענן, בשירותי ענן ובעולם המובייל.

אז מה יהיו הנושאים האטרקטיביים בכנס השנה? סביר להניח שחלונות 8 (Windows 8) בגרסת הבטה שלה ו-"מנגו" – חלונות 8 למכשירי המובייל, אותה יצרני מכשירי הסלולר יציבו מול אפל וגוגל ו-RIM – יצרנית הבלקברי (Blackberry) וגם מול HP עם WebOS, שרק החודש הצטרפה לחגיגת הקרב על מערכת ההפעלה והיישומים למובייל. לצידם נראה גם את מסע השכנוע: "מיקרוסופט כולה ערוכה ומוכנה לעידן הענן". נושא נוסף שוודאי יעלה לדיון, הוא לאן הולכים עם סקייפ (Skype) – שעלתה למיקרוסופט יותר משמונה מיליארד דולרים?

שער הכניסה לכנס השנתי של שותפיה העסקיים של מיקרוסופט באצטדיון Staples בלוס אנג'לס. צילום: פלי הנמר

מישראל משתתפים השנה יותר מ-60 נציגי חברות שותפות של מיקרוסופט ועובדי מיקרוסופט ישראל עצמה. את הקבוצה מוביל אלון רפאל, מנהל השותפים הרוחבי מקבוצת ה-SMB בראשותו של המנהל החדש שלה, רונן אשכנזי, שהחליף את עופר רחום, שהחליף את אורן דרור כמנהל חטיבת המיחשוב הארגוני, EPG. דרור משתתף בכנס השנה ובקרוב מאוד אמור להתפרסם הג'וב הבכיר החדש שלו, במרחב האירופי של מיקרוסופט.

בין השותפים החדשים שהגיעו לכנס השנה בולטת ג'יגהספייסס – המתמחה בפיתוח בעולם הג'אווה (Java), שעברה לאחרונה לפתח ג'אווה גם בפלטפורמה של מיקרוסופט. שותפים ותיקים שהגיעו גם השנה הם מחברות אינטגרציה גדולות וקטנות, מרכזי הדרכה, חברות BI, מטמיעות מוצרי Dynamics ועוד. שלוש חברות יזכו השנה גם בפרסי שותפים: מלם-תים, מכללת סלע וריטליקס.

דיווחים נוספים מהאירוע יפורסמו בהמשך השבוע.

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לארצות הברית

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים