ח"כ רוברט אילטוב: "משרד האוצר חייב להפסיק לפגוע בהיי-טק"

"עלינו לדאוג לכך שהשינויים בתקנות החזר תמלוגים של חברות הנהנות מתמיכות המדען הראשי לא יפגעו בהיי-טק, ובוודאי שלא בחברות שמהוות את עמוד השדרה של ההכנסות בתעשייה", אמר ח"כ אילטוב, יושב ראש השדולה של הכנסת למען תעשיות עתירות הידע ● דבריו נאמרו במסגרת דיון שנערך בוועדת הכספים בנוגע לכוונת האוצר להחיל את חוק המו"פ גם על התעשייה המסורתית, ובנוסף - לשנות את מתווה התמלוגים של החברות הגדולות והקטנות

"האוצר חייב להפסיק לפגוע בתעשיית ההיי-טק. עלינו לדאוג לכך שהשינויים בתקנות החזר תמלוגים של חברות הנהנות מתמיכות המדען הראשי לא יפגעו בהיי-טק, התעשייה המובילה בישראל, ובוודאי שלא בחברות שמהוות את עמוד השדרה של ההכנסות בתעשייה", כך אמר ח"כ רוברט אילטוב, יושב ראש השדולה של הכנסת למען תעשיות עתירות הידע, בדיון שנערך אתמול (ב') בוועדת הכספים. הדיון נערך בעקבות כוונת משרד האוצר להכניס שינויים בתקנות התמלוגים בחוק המו"פ.

כיום, החברות המגובות על ידי המדען הראשי משלמות תמלוגים כאחוז מהמכירות שלהן. חברות גדולות משלמות 5% וחברות קטנות – 3%. האוצר מבקש במסגרת התקנות החדשות להחיל את חוק המו"פ גם על התעשייה המסורתית, ובנוסף – לשנות את מתווה התמלוגים של החברות הגדולות והקטנות.

השינויים המהותיים הם שינויי ההגדרה של חברה גדולה, כך שתחול על חברות עם מחזור מכירות של 70 מיליון דולרים ולא 100 מיליון, כפי שמוגדר כיום. הצעה נוספת של האוצר היא לשנות את שער הריבית שחל על הסכום שעל החברה הגדולה להחזיר, כך שיעלה מפריים לפריים+2. נציגי האוצר טענו, כי הגדרתן של רק חמש חברות תשונה כתוצאה מההצעה מחברה קטנה לחברה גדולה.

ח"כ אילטוב אמר, כי הוא לא מתנגד להחלת חוק המו"פ על התעשייה המסורתית ועל השיפורים בתנאיהן של החברות הקטנות, אולם הוא מתנגד להרעת התנאים של החברות הגדולות. לדבריו, "תמוה שהאוצר, שטוען שהשינויים הללו מינוריים, מסרב לוותר עליהם, ובכך פוגע באחת השדרות החשובות בתעשיית ההיי-טק – החברות הגדולות".

יושב ראש הוועדה, ח"כ הרב משה גפני, הורה למשרדי האוצר והתמ"ת להגיע להסכמות בנושא עם ח"כ אילטוב, וקבע, כי הדיון בנושא יימשך.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים