מיחשוב רטרו: הקומודור 64 חוזר למדפים

המחשב המיתולוגי חוזר עם אותו מראה חיצוני, אבל מפרט חזק בהרבה ● בדגמים החדשים תמצאו את אותו לוח מקשים, אותו הלוגו ואפילו את צבע הבז' המוכר, אולם בפנים תגלו מעבד של אינטל, זיכרון RAM בנפח 4 ג'יגה-בייט ואפילו כונן בלו-ריי ● המחיר: בין 595 ל-895 דולרים

חשים נוסטלגיה כלפי המחשבים של פעם? מתגעגעים ל-"ימים ההם"? אם כן, בוודאי תשמחו לשמוע שמחשבי הקומודור 64 (Commodore 64) חוזרים למדפים. המחשב המיתולוגי, שהיה מהמובילים בשוק במחצית השנייה של שנות השמונים והצליח לשמור על מעמדו אפילו בתחילת שנות התשעים, חוזר עם אותו מראה חיצוני, אבל מפרט חזק בהרבה.

בדגמים החדשים של הקומודור 64 תמצאו את אותו לוח מקשים שמבוסס על המכניזם של יבמ (IBM), אותו לוגו בפינה העליונה והכי חשוב: צבע הבז' המוכר. אבל מתחת למכסה המנוע מדובר כבר במחשב מודרני, ואפילו עוצמתי במיוחד. Commodore USA מוכרת את המחשב החדש/ישן בארבע תצורות ובמחירים שנעים מ-595 ל-895 דולרים – כולן מבוססות על מעבד אטום (Atom) כפול ליבה של אינטל (Intel) במהירות שעון של 1.8 ג'יגה-הרץ וכרטיס גרפי מסוג ION2 של Nvidia.

המחשבים, בהתאם לתצורה, מגיעים עם 2 או 4 ג'יגה-בייט של זיכרון RAM, כונן קשיח בנפחים שנעים  מ-160 ג'יגה-בייט ל-1 טרה-בייט וכונן אופטי, כאשר המחשב היקר שבחבורה מגיע עם כונן בלו-ריי. מאחור אפשר למצוא את כל היציאות שצריך כדי לחבר את המחשב להתקני תצוגה מודרניים, כולל טלוויזיות HD עם חיבור HDMI.

למרות שניתן להתקין על הקומודור 64 החדש את חלונות 7 (Windows 7), נמכר המחשב עם מערכת ההפעלה אובונטו 10.10 (Ubuntu 10.10). בעתיד הקרוב אמורה החברה לשחרר את גם את Commodore OS – מערכת הפעלה שתסופק בחינם לרוכשי המכשיר, שתכלול בין היתר גם מצב מיוחד שיאפשר להפעיל את המחשב במצב שמדמה את הקומודור 64 המקורי, לרבות האפשרות להריץ את כל המשחקים והתוכנות הישנות שניתנות להורדה מהרשת.

המתעניינים יוכלו למצוא פרטים נוספים באתר קומודור בכתובת הבאה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים