דרוש מנכ"ל: ארבעה מועמדים להחליף את ג'ו טוצ'י מ-EMC

על פי הרג'יסטר הבריטי, הארבעה הם: פול מריץ, מנכ"ל VMware; פט גלסינגר, נשיא ומנהל תפעול של חטיבת מוצרי תשתיות המידע ב-EMC; הווארד אליאס, נשיא ומנהל תפעול חטיבת שירותי ענן של החברה; ודיוויד גולדן, סגן נשיא בכיר וסמנכ"ל הכספים של ענקית האיחסון ● עיתונאי האיחסון הוותיק של המגזין מעריך, כי מי שייבחר יהיה אליאס או גלסינגר

מי יחליף את ג'ו טוצ'י, מנכ"ל, יושב ראש ונשיא EMC? על פי כריס מלור, עיתונאי האיחסון הוותיק של הרג'יסטר (Register) הבריטי, ארבעה מצויים בראש בורסת שמות המועמדים להחלפה.

הארבעה הם: פול מריץ, מנכ"ל VMware, חברה בת של EMC; פט גלסינגר, נשיא ומנהל תפעול של חטיבת מוצרי תשתיות המידע של EMC; הווארד אליאס, נשיא ומנהל תפעול חטיבת שירותי ענן של החברה; ודיוויד גולדן, סגן נשיא בכיר וסמנכ"ל הכספים שלה. בסופו של דבר, מלור מעריך, כי אליאס או גלסינגר הם שיזכו בתפקיד.

בשיחה עם אנליסטים שנערכה לפני כחודש אמר טוצ'י שהוא מחפש מועמדים פנימיים להחליפו, לכשיפרוש, לאחר 2012. "אני מתמקד במחליפים לתפקיד שלי מתוך החברה, כאלה שאני חושב שיוכלו להתכונן אליו", אמר אז טוצ'י. "אינני רוצה לחסום מי מהם". בראיון שנתן לוול-סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal) ב-2009 הוא מנה שלושה מועמדים אפשריים להחלפתו: גלסינגר, אליאס וגולדן. עם זאת, הוא ציין באותו הראיון שאין שום ערובה שאחד מהם הוא שיעמוד, בסופו של דבר, בראש EMC.

טוצ'י משמש כנשיא ומנכ"ל החברה מאז 2001, ומאז 2006 – גם כיושב הראש שלה. ב-2009 הוא אמר, כי יישאר מנכ"ל ענקית האיחסון למשך שלוש שנים נוספות.

האתגרים שיעמדו בפני מחליפו של טוצ'י

אנליסטים בעיתונות הטכנולוגית ציינו כמה אתגרים שצפויים לעמוד בפני מחליפו של טוצ'י. הראשון, המובן מאליו, הוא הליכה של ארגונים מאיחסון וארכוב פנימי לעבר איחסון באירוח בענן ציבורי או ענן בן כלאיים. מצב זה יביא לכך שהוצאות האיחסון של ארגונים יפחתו והם ירכשו פחות חומרה בתחום. שאלה נוספת העולה ממגמת מיחשוב הענן היא האם על EMC להציע שירותי איחסון בענן בעצמה. במידה שכן, העריכו האנליסטים, היא תעשה זאת עם Nirvanix, המספקת שירותי איחסון בענן.

אתגר נוסף שעומד מול המנכ"ל הבא של ענקית תשתיות המידע הוא האם להישאר רק בתחום זה או להרחיב את עסקיה לתחומים משיקים ב-IT, בעולמות התקשורת והשרתים. זאת, כחלק מהמגמה של אספקת פתרון כולל של IT ב-"ערימות", כפי שמציעה כיום אורקל (Oracle), ו-HP ויבמ (IBM) הולכות בעקבותיה. על פי האנליסטים, אם EMC תחליט ללכת בכיוון זה, ייפגע שיתוף הפעולה ההדוק שלה עם סיסקו (Cisco).

אפשרות אחרת נמצאת בעולם השירותים המקצועיים. האנליסטים העלו את השאלה האם על EMC לרכוש חברה בתחום זה, כפי שעשו ענקיות IT אחרות. כך, דל (Dell) רכשה בספטמבר 2009 את פרו סיסטמס (Perot Systems), ספקית שירותי מיחשוב מטקסס, בסכום של 3.9 מיליארד דולרים. העסקה הפכה את יצרנית המחשבים לשחקנית משמעותית בשוק הרווחי של שירותי המיחשוב. בנוסף, במאי 2008 רכשה HP את EDS בעסקת ענק בת 13.9 דולרים. מגמת רכישת החברות בתחום השירותים המקצועיים החלה ב-2002, כשיבמ רכשה את חטיבת הייעוץ של פירמת רואי החשבון הענקית PWC תמורת 3.5 מיליארד דולרים.

אתגר נוסף ניצב בפני טוצ'י עצמו, בשלהי כהונתו: לאחר שיוחלט על המנכ"ל הבא, יש סיכוי סביר ששלושת המועמדים שלא ייבחרו, כולם או חלקם, יעזבו את החברה. הדבר מצריך היערכות למציאת מחליפים לפורשים הפוטנציאליים לעתיד.

היתרונות והחסרונות של כל אחד מהמועמדים

על פי מלור, גלסינגר, שהגיע ל-EMC אחרי 30 שנים באינטל, עדיין לא נכשל בתפקידו, אך גם לא הצליח בו. מריץ, לעומתו, אמר בעבר, כי אין לו שאיפות לשמש כמנכ"ל EMC. מגבלתו העיקרית של מריץ היא בהיותו איש תוכנה, בעוד שמירב עסקי EMC, כאמור – החברה ש-VMware נמצאת בבעלותה, הם בעולם החומרה.

עם הגיעו של גלסינגר לחברה נאלץ אליאס לוותר על כמה מתחומי אחריותו ולהעבירם לגלסינגר. המשמעות היא שאם אליאס הוא שייבחר כמנכ"ל, גלסינגר לא יוכל להישאר בתפקידו. אליאס ותיק ב-EMC ויש לו ניסיון שיווקי ותקשורתי.

לגולדן, סמנכ"ל הכספים, יש ניסיון שיווקי והתמחות במיזוגים ורכישות. על אף שהוא היה שותף לחזון האסטרטגי של טוצ'י, מלור מעריך שלא בטוח שביכולתו ליצור חזון עתידי בעצמו. שתי מגרעות נוספות של גולדן שמלור מציין הן היותו בריטי ואיש כספים. לדבריו, אנשי כספים הם זהירים מטבעם ולא נוטלים סיכונים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים