יבמ מעודדת קירוב לבבות בין המגזרים במסגרת מחנה קיץ מיוחד לתלמידות מצטיינות

המחנה המיוחד, שהתקיים במעבדת המחקר של יבמ בחיפה, נערך במסגרת תוכנית של יבמ העולמית ובשיתוף פעולה עם רשת אורט ● המטרה, לקדם מפגש ושיתוף פעולה בין בנות ממגזרים שונים, אשר הצטיינותן במדעים מאחדת ומכשירה אותן לעבודה משותפת ● התלמידות המצטיינות נבחרו ממספר בתי ספר של אורט בצפון ● זו הפעם הרביעית שהענק הכחול מקיים תוכנית זו

23 תלמידות מצטיינות – יהודיות, ערביות ודרוזיות – סיימו לאחרונה מחנה קיץ טכנולוגי, שאורגן על ידי יבמ (IBM).

המחנה המיוחד, שהתקיים במעבדת המחקר של יבמ בחיפה, נערך במסגרת תוכנית של יבמ העולמית הנקראת EX.I.T.E   (ר"ת Exploring Interests in Technology and Engineering), שנועדה לעודד תלמידות בגיל העשרה להשקיע וללמוד מקצועות בתחומי הטכנולוגיה, על מנת שיוכלו להשתלב בעתיד בתחומי ההיי-טק.

התוכנית מתקיימת זה מספר שנים באתרי יבמ ברחבי העולם, במטרה לעודד את ההיכרות של בני נוער ממגזרים שונים עם עולם הטכנולוגיה, ולהמריצם להשתלב בעולם הזה. בשבוע שעבר התקיימה התוכנית זו השנה הרביעית גם בארץ, בשיתוף פעולה ייחודי עם רשת אורט ישראל. התלמידות המצטיינות נבחרו ממספר בתי ספר של אורט באזור הצפון: אורט כרמים, אורט סאג'ור  ואורט רונסון מעוספיה.

הנערות התארחו במעבדות המחקר והפיתוח של יבמ בחיפה לימי פעילות מרוכזים, במהלכם הן נחשפו  לעולם ההיי-טק באמצעות סדנאות, ניסויים והרצאות ייחודיות. כל הפעילויות הועברו בהתנדבות על ידי עובדים, מדענים ומהנדסים של מעבדת המחקר של יבמ. בין השאר, עסקו הבנות בנושאים כמו עולם חכם יותר, רשתות חברתיות וכלים חברתיים ברשת, פיתוח מנהיגות ופיתוח תוכנה. נושאים נוספים שאליהן נחשפו הבנות: מדעי המחשב, רובוטיקה, תיכנות משחק מחשב ובריאות הציבור. כמו כן, עסקו בניסויים מדעיים והתמודדו עם חידות אתגר מתמטיות.

מחנה הקיץ הטכנולוגי נועד לקדם מפגש ושיתוף פעולה בין בנות ממגזרים שונים, אשר הצטיינותן במדעים מאחדת ומכשירה אותן לעבודה משותפת. במהלך ימי המחנה, אפשרו להן  גם להשתלב בשגרת היום-יום של מעבדת המחקר, לרבות ארוחות בחדר האוכל יחד עם העובדים – הכל על מנת להיחשף ולטעום מאוירת העבודה בחברת היי-טק.

בטקס הסיום הציגו הבנות את תוצרי הפרוייקטים שעבדו עליהם במהלך המחנה בפני הוריהן, נציגי יבמ והחונכים במעבדת יבמ בחיפה, נציגי בתי הספר ונציגי רשת אורט ישראל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים