ארצות הברית ורוסיה מגבשות אמנה לאבטחה מקוונת

על פי האמנה המתגבשת, האמריקנים והרוסים ישתפו מידע באופן קבוע וישפרו את התקשורת בכל הקשור לאבטחה מקוונת ● בכירים בתחום משתי המדינות נפגשו באחרונה וסיכמו "להתמודד יחדיו עם האיומים המקוונים ולצמצם את הסיכון שתתרחש תקרית כתוצאה מאי הבנה - אירוע שעלול לפגוע ביחסים בין המדינות"

ארצות הברית תתחיל לשתף באופן קבוע מידע שקשור לאבטחה מקוונת עם רוסיה, במסגרת המדיניות של ממשל אובמה לשוב ולהדק את הקשרים עם מוסקבה וליישב אי התאמות במדיניות המקוונת של שתי המדינות.

בכירים העוסקים באבטחה מקוונת משתי המדינות נועדו בחודש שעבר ודנו בתיאום המדיניות בתחום זה, כאשר משלחת רוסית, שבראשה עמד סגן המזכיר לביטחון לאומי של רוסיה, ניקולאי קלימשין, הגיעה לביקור בוושינגטון – כך עולה מהודעה שפרסם בבלוג המתאם האמריקני לאבטחה מקוונת, הווארד שמידט.

"הן ארצות הברית והן רוסיה מחויבות להתמודד יחדיו עם האיומים המקוונים ולצמצם את הסיכון שתתרחש תקרית כתוצאה מאי הבנה – אירוע שעלול לפגוע ביחסים בין המדינות", כתב שמידט. התקריות הללו עשויות לכלול, לדבריו, מתקפות של האקרים רוסים על תשתיות ורשתות של ארצות הברית, דוגמת המתקפות של ארגוני ההאקרים אנונימוס (Anonymous) ו-LulzSec.

מהודעה משותפת שפרסמו שמידט וקלימשין עולה, כי במפגשים ביניהם החלו השניים לגבש אמנה לשיתוף פעולה בתחום האבטחה המקוונת, ובכלל זה חילופי מידע על בסיס קבוע בין צוותי התגובה למקרי חירום בתחום המחשבים של שתי המדינות. עוד הם מסרו, כי הן ברוסיה והן בארצות הברית מתכוונים להשתמש בקווי התקשורת שנועדו על מנת למנוע משברים בין שתי המדינות גם בתחום האבטחה המקוונת.

"העמקת ההבנה ההדדית בסוגיות של ביטחון לאומי תסייע לשתי הממשלות לכונן תקשורת טובה יותר ביחס לאיומים קטנים או גדולים על הרשתות שלנו, להגביר את שיתוף הפעולה בתגובה לאיומים אלה ולצמצם סיכון של הסלמה למשבר", על פי הבכירים. הם הוסיפו, כי שתי המדינות הסכימו ליישם את האמצעים החדשים לאבטחה מקוונת עד סוף השנה.

היחסים בין האמריקנים והרוסים בתחום האבטחה המקוונת ידעו בעבר עליות ומורדות. ב-2009 העדיפה רוסיה לחתום על אמנה בינלאומית בתחום זה בעוד שבארצות הברית העדיפה שיתוף פעולה מצומצם יותר בין רשויות האכיפה של שתי המדינות.

הגברת שיתוף הפעולה עם מדינות זרות בתחום האבטחה המקוונת היא אחד ההיבטים במדיניות האבטחה המקוונת שפרסם ממשל אובמה בחודש מאי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים