אבי שחם, סאפ: "שרשרת האספקה וניהולה הם הדם והלב של הארגונים"

"ארגונים נדרשים לפתרון מקצועי ואיכותי, שמסוגל לנהל ולתזמן את כל מערך השינוע בתוך הארגון ומחוצה לו", אמר שחם, מנהל תחום לוגיסטיקה וקיימות בסאפ ישראל ● "כמו כן, עליהם לשמור על דיוק מלא בתוככי המערך הלוגיסטי ובינו לבין שאר חלקי הארגון", הוסיף

"שרשרת האספקה היא כמו מחזור הדם של הארגון, ומערכת ניהול שרשרת האספקה (SCM) היא הלב הפועם שלו. ארגונים נדרשים לפתרון מקצועי ואיכותי, שמסוגל לנהל ולתזמן את כל מערך השינוע בתוך הארגון ומחוצה לו, וכן לשמור על דיוק מלא בתוככי המערך הלוגיסטי ובינו לבין שאר חלקי הארגון", כך אמר אבי שחם, מנהל תחום לוגיסטיקה וקיימות בסאפ (SAP) ישראל.

שחם דיבר בפתחו של כנס שערכה החברה שבמהלכו הוצגו פתרונות שרשרת האספקה והרכש של סאפ. לאירוע, בהפקת אנשים ומחשבים, הגיעו יותר מ-200 מנהלי רכש ולוגיסטיקה מארגונים ממגוון מגזרים במשק, לקוחות סאפ ישראל. הכנס נערך היום (ד') במלון שרתון בתל אביב.

לדברי שחם, יש לסאפ חבילת פתרונות המסייעת לארגונים להתייעל בהיבט שרשרת האספקה, וכך להיות תחרותיים יותר ובעלי ערך רב ללקוחות ולספקים שמולם ועימם הם עובדים.

"ארגונים בארץ הבינו שעם כל הכבוד לאלתור הישראלי המפורסם, יש חשיבות רבה לתהליכים ולתכנון", אמר. "רק אלה הם שיביאו לעבודה בצורה מסודרת, שתביא לקיצור תהליכים, ולייעול המצוי כדרישת סף בכל ארגון".

עוד אמר שחם, כי "היבט התכנון הוא מרכיב חשוב בשרשרת האספקה. נדרש לערוך תחזית מדויקת ככל האפשר, על מנת שהמתכנן יוכל לעמוד מאחורי התכנון שלו, שלא ייווצר חלילה מצב שיש בו עודף סחורה, וחמור מזאת – מחסור. על מנהלי הלוגיסטיקה להימצא במצב שבו האספקה תהיה מתוכננת ככל הניתן לפרטיה, שכל אחד יידע מה לפזר והיכן".

העולם כיום, אמר שחם, מצוי בפני הצורך להגיב, ובזריזות, ולהיערך בפני משתנים בלתי צפויים. "יום אחד יש צונאמי ביפן, למחרת יש אפר וולקני באיסלנד ושבוע לאחר מכן יש את האביב הערבי", אמר. "לכל אחד מהתרחישים הללו יש השפעות ניכרות על שרשרת האספקה. פה מוצרים יכולים להיתקע במזרח הרחוק, כאן מתפרה במצרים לא תספק את הסחורה ושם מטוס עם סחורה יקורקע ולא יגיע ליעדו. תפקידן של התוכנות לניהול שרשרת האספקה הוא לגשר על כלל הפערים הללו ולייעל את התהליך".

שחם הוסיף, כי "על מערכות האספקה להיות גמישות ויעילות. עליהן להגיב בזריזות למצבים משתנים, לדרישות שוק עולות או יורדות ולהיערך בהתאם בכלל התהליכים הארגוניים. יעילות שכזו תביא לארגון יכולת למנף את עצמו, להפכו לתחרותי יותר ובעל ערך רב יותר עבור הלקוחות. כך, ארגון שכזה יכול להיות זול ויעיל יותר".

כדוגמה, הוא הביא את סיפורה של יצרנית השבבים הענקית Nvidia, "שכבר לפני שנים ייעלה את שרשרת האספקה שלה בעזרת תוכנות של סאפ. המנכ"ל שלה הפך להיות 'שגריר' שלנו, כשהוא נשבע שוב ושוב שהצלחת החברה בעולם נבעה משיפור התהליכים של שרשרת האספקה והפיכתה לתחרותית יותר בעולם דינמי".

"אנחנו רואים בשנה האחרונה התעוררות בתחום", סיכם שחם. "ארגונים מתחילים להפנים את חשיבות התכנון כבסיס לשיפור תהליך שרשרת האספקה, מיטוב השינוע והגעה להתייעלות ולחסכון במשאבים".

לאחר דבריו של שחם התפצל הכנס למסלולים מקצועיים. במסלול תכנון שרשרת האספקה הציגו אייל שפירא, אחראי יישומי שרשרת אספקה בשירותי בריאות כללית, ויעקב שגיא, מומחה יישום APO ב-HP ישראל, את הטמעת הכלי בקופה. מדובר בכמה תוכנות המשווקות תחת השם Advanced Planning and Optimization, שכוללות מענה לתכנון הביקושים; לתכנון פעילות שרשרת האספקה בהתאם לאילוצים ולקיבולות איחסון; למיטוב התכנון ברמה היומית; להתחייבות איש המכירות לגבי מועד האספקה; ולתכנון הובלה, כולל הגדרת נתיבים, יכולות שינוע, איחסון של כלי הרכב ועוד.

במסלול תפעול בשרשרת האספקה הציג יאיר בן שאול, מומחה יישום פתרונות מחסן מתקדמים בטמפו, את הטמעת כלי EWM (ניהול מחסן מורחב) של סאפ בחברה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים