לראשונה בגרופון: קופון לרכישת רכב

החברה מציעה לאמריקנים, תמורת 199 דולרים, קופון שמעניק הנחה של 500 דולרים ברכישה או חכירה של רכב חדש או משומש בסוכנות רכב בדטרויט ● מדובר בסימן ראשון לקראת הרחבת הפעילות של החברה למוצרי צריכה יקרים יותר

גרופון (Groupon) הציעה אתמול (ג') בארצות הברית קופון לרכישת רכב. מדובר בסימן ראשון לקראת הרחבת הפעילות של החברה למוצרי צריכה יקרים יותר.

החברה מציעה, תמורת 199 דולרים, קופון שמעניק הנחה של 500 דולרים ברכישה או חכירה של רכב חדש או משומש בסוכנות הרכב LaFontaine שבדטרויט.

יש לגרופון יותר מ-80 מיליון חברים, ובדרך כלל היא מציעה הנחות לשירותים דוגמת ארוחות במסעדות או ביקורים בספא. על פי רוב, גובה החברה מבעל העסק נתח של 50% מהמחיר שמשלם הלקוח תמורת הקופון. מעבר למוצרי צריכה יקרים יותר עשוי להותיר בידיה של החברה סכום גדול יותר מכל עסקה.

"המעבר מסמן פתיחה של שווקים חדשים בפניה של גרופון, דוגמת שווקי הרכב והליסינג", אמר בן אדלמן, מרצה בבית הספר למנהל עסקים באוניברסיטת הרווארד. "אולם, השאלה היא אם החברה תצליח להוסיף ולשמור בידיה נתח של 50% מכל עסקה".

לא מכבר הציעה החברה קופון שמקנה הנחה של 50% ממחירי הסגירה ברכישת נדל"ן, אך תחום הרכב עשוי להתגלות כבעייתי יותר, על פי אדלמן. "הקופון מתייחס לחלק קטן מאוד מעלות הרכישה של הרכב או עסקת הליסינג, כך שאפשר לראות בו בעצם התחייבות לרכישה או חכירה של רכב מהסוכנות. למעשה, מתחילים מחזיקי הקופון את המשא ומתן על רכישת הרכב מעמדת חולשה מול הסוכן, שעלול לנצל זאת כדי להרוויח יותר".

עוד ציין אדלמן, כי בחלק גדול מההצעות של גרופון מצוין מחיר המוצר מראש על הקופון, וכך יודעים הלקוחות בדיוק מה הם מקבלים. במקרה של הקופון לרכישת רכב, לא ברור שיעור ההנחה. "הם צריכים לתקן נקודות אלה לפני שהמודל יוכל לשגשג", אמר.

לא ניתן היה לקבל תגובה מבוב מילנר, המנהל של סוכנות הרכב LaFontaine.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים