קלאוס ינסן, סאפ: "ארגונים שלא ייעלו את שרשרת האספקה לא יעמדו בתחרות"

"הגלובליזציה והחשיפה לשווקים חדשים מותחים את שרשראות האספקה לרמות שאותן לא הכרנו בעבר", אמר ינסן, מנהל פיתוח עסקי של סאפ לאזור EMEA ● הוא דיבר בכנס שערכה סאפ ישראל, שבו הוצגו פתרונות שרשרת האספקה והרכש של החברה

"ניהול שרשרת האספקה הפך להיות קריטי בימים אלה, שלאחר המשבר הכלכלי העולמי. השוק הופך לדינמי ותחרותי יותר ויותר ופתרונות לייעול ולניהול שרשרת האספקה הפכו להיות בעלי מימד קריטי בהתנהלותם של ארגונים. ארגונים שלא יעשו זאת – לא ישרדו", כך אמר קלאוס ינסן, מנהל פיתוח עסקי של סאפ (SAP) לאזור EMEA.

ינסן היה דובר המפתח בכנס שערכה היום (ד') סאפ ישראל, שבו הוצגו פתרונות שרשרת האספקה והרכש של החברה. לאירוע, שנערך במלון שרתון בתל אביב והופק על ידי אנשים ומחשבים, הגיעו יותר מ-200 מנהלי רכש ולוגיסטיקה מארגונים ממגוון מגזרים במשק – לקוחות סאפ ישראל. מנחה הכנס היה אבי שחם, מומחה פתרונות לוגיסטיקה וקיימות בסניף הישראלי של סאפ.

לדברי ינסן, "בעקבות המשבר הכלכלי, יותר מנכ"לים קפוצים בחשבון ההוצאות של ארגוניהם. הדבר משפיע על כלל התהליכים בארגון, ולכן דורש ייעול שלהם. על כל מנהל רכש לדעת על מה הוא הוציא את תקציביו והאם המשאבים הוצאו באופן החסכוני ביותר. כך, מנהלי הלוגיסטיקה נדרשים לדווח שהתהליכים שבאחריותם הם היעילים ביותר".

ינסן ציין, כי על מנת להבין את האתגרים בפניהם ניצבים מנהלי שרשרת האספקה והרכש, יש לבחון את הסביבה העסקית שבה הם פועלים. לצד ההיחלצות מהמשבר העולמי, הוסיף ינסן, "יש כמה מגמות גלובליות שהן בעלות אופי כלכלי, טכנולוגי ותרבותי. מגמות אלה הן שמעצבות כיום את הסביבה העסקית של שרשראות האספקה".


צילום ועריכת וידיאו: גיא רז

יאן הרמה, מנהל פיתוח עסקי בסאפ לאזור EMEA. צילום: קובי קנטור

הוא ציין כמה מגמות: האחת היא הגלובליזציה, "שמותחת את שרשראות האספקה לרמות אותן לא הכרנו בעבר". השנייה היא החשיפה לשווקים חדשים, שבעבר היו מוגנים על ידי רגולציות שונות מפני תחרות. השלישית, מגמת ה-"הצטרכנות", היא מצב שבו הכול הופך למוצרי צריכה, תוך הגברת קצב הצריכה מחד והקטנת שולי הרווח מאידך. לצד אלה, ציין, יש להתחשב בדינמיות של השוק ובצורך להיערך לקראת מצבים משתנים, דוגמת אסונות טבע ומלחמות. הוא אמר, כי מגמות אלה "יוצרות אתגר גדול עבור אנשי הרכש והלוגיסטיקה בארגונים; כיצד להפוך את שרשרת האספקה לגמישה, זריזה ומגיבה במהירות לשינויים ובה בעת גם לצמצם את העלויות של המערך הלוגיסטי".

סאפ, סיכם ינסן, "מציעה מגוון של פתרונות לתכנון ביקושים ואספקה, תכנון ופיקוח על הייצור, שיתוף פעולה מתקדם בין ספקים ללקוחות, תכנון וביצוע הובלה וניהול מחסנים מתקדם. לצד אלה, אנחנו מציעים פתרונות בתחום הרכש – החל מניהול אסטרטגי של רכש ומיקור וכלה בפתרונות לעולם הייצור וניהול רצפת הייצור. כל אלה מוצעים בשילוב עם הכלים האנליטיים המתקדמים ביותר לניתוח ולניהול ביצועי שרשרת האספקה".

"לעבור מאספקה ליניארית לכזו המאפשרת שיתוף פעולה"

יאן הרמה, מנהל פיתוח עסקי בסאפ לאזור EMEA, הציג את פתרון החברה לשיפור התקשורת בין הספקים. "כדי להגביר את היעילות, לשפר את התקשורת עם הספקים ולהפחית את עלויות התפעול, הדבר הנכון הוא לעבור משרשרת אספקה ליניארית לרשת אספקה המאפשרת שיתוף פעולה", אמר הרמה.

אנדריאה ריצ'רלי, מנהל הפיתוח העסקי של סאפ לאזור EMEA. צילום: קובי קנטור

הוא הציג את תוכנת SAP SCM  (ר"ת SAP Supply Chain Management), שלדבריו "יכולה לתרום לשינוי משמעותי בארגונים, הודות לשיתוף הפעולה שהיא מאפשרת בין הספקים. התוכנה יוצרת שקיפות ברמות המלאי, ובכך מאפשרת להגביר את הייצור ולעמוד בביקוש בפועל מצד הלקוחות". בדרך זו, הסביר, "מתקבלים שיתוף פעולה בין השותפים העסקיים, תכנון טוב יותר, כי הספקים מקבלים נתונים בזמן אמת, שקיפות של התהליכים לשותפים העסקיים ותאימות ושילוב בין הנתונים במערכות ה-IT השונות".

אנדריאה ריצ'רלי, מנהל הפיתוח העסקי של סאפ לאזור EMEA, הציג בסיומה של המליאה המרכזית את פתרון החברה שהושק באחרונה לתחום תכנון ההובלות (Transportation Management). הוא הסביר, כי הפתרון "מאפשר הובלה ברמה בינלאומית, תוך מימוש תכנון, ביצוע ומיטוב של תהליכים".

לאחר מכן התפצל הכנס לשלושה מסלולים: תכנון בשרשרת האספקה, תפעול בשרשרת האספקה ורכש ומיקור.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מיקי רופט

    3 אנשים שונים עם אותו תואר ???

אירועים קרובים