סקר: האהדה ל-iPad גוברת ככל שמשתמשים בו יותר

סקר שנערך באוניברסיטת מיזורי מגלה, כי בניגוד למכשירים אחרים, אותם ממצים המשתמשים במשך הזמן, חווית השימוש ב-iPad רק גוברת ככל שחולף הזמן ● לדברי רוג'ר פידלר מאוניברסיטת מיזורי, שערך את הסקר, מדובר בתופעה חריגה: "ברוב המקרים, רמת שביעות הרצון יורדת לאחר כ-13 שבועות של שימוש" ● בין הסיבות לכך, על פי פידלר, נמנית עיצוב המסך וקלות ההפעלה והכיבוי

העובדה שמשתמשי iPad כל כך מרוצים מהמכשיר שברשותם, ודאי מרתיעה יצרנים ששוקלים להיכנס לשוק הטאבלטים ולנגוס בנתח של אפל (Apple). אך האם המתחרה הפוטנציאלי עלול לחוות אתגר גדול יותר משצפה? לפי סקר שנערך לאחרונה מסתבר, כי רמת הסיפוק של בעלי ה-iPad רק הולכת וגוברת עם השימוש.

רוג'ר פידלר, מנחה תכנית ההוצאה לאור הדיגיטלית במכון ריינולדס לעיתונות אשר באוניברסיטת מיזורי בארצות הברית, ערך בשנה האחרונה מספר סקרים בקרב משתמשי iPad.  בסקר הראשון, שנערך בספטמבר 2010 בקרב 1,600 בעלי מכשירים, גילה פידלר כי 94% מהם מרוצים עד מרוצים מאוד מהמכשיר. בסקר עוקב שערך פידלר במחצית הראשונה של 2011 בקרב 561 משתמשים שענו לסקר הקודם, הוא גילה, כי 70% מהם אף מרוצים יותר מהשימוש ביחס לסקר הקודם.

בראיון שנתן פידלר לשירות החדשות של האוניברסיטה הוא ציין, כי האהדה המתגברת למכשיר היא תופעה חריגה. "ברוב המקרים, רמת שביעות הרצון יורדת לאחר כ-13 שבועות של שימוש", אמר, "אין ספק שזה לא המצב כאשר מדובר ב-iPad".

הממצאים של פידלר מאשרים את העובדה שה-iPad הפך להיות כלי קריאה מצוין, בעיקר בכל המדובר בחדשות, אף יותר ממחשבים ניידים או מכשירים ניידים אחרים. באופן לא מפתיע, המשיבים לסקר ציינו, כי בעיקר הם נהנים להשתמש במכשיר בזמן מנוחה כאשר הם במצב ישיבה.

עובדה בולטת נוספת שנובעת מתוך הממצאים לפי פידלר היא, שבעלי המכשירים בעיקר שבעי רצון מנוחות המכשיר ומהקלות בה הם פותחים או סוגרים את המכשיר. "הם אמרו שה-iPad הוא רמה אחרת של מחשב – נוח יותר לשימוש ותמיד 'שם' כשצריך אותו", הסביר.

סיבה נוספת לכך שהמכשיר כה אטרקטיבי, על פי פידלר, היא המסך.  כך, מאמין פידלר, כי היצרנים המתחרים לא היו ערים לכך שיחס מסך של 4:3, הקרוב במימדיו לדף המודפס, גורם למכשיר להיות מושך יותר. לדבריו, מחשבי הלוח המתחרים מצוידים לרוב ביחס מסך של 16:9 או 16:10. פורמט זה,הסביר, מתאים יותר לצפייה בווידיאו או למשחקים מאשר לקריאה.

מחקר שפורסם בסוף השבוע האחרון על ידי חברת המחקר IDC, מגלה, כי גם ה-iPad שולט בשוק גם מבחינת משלוחים. לפי תוצאות המחקר, 28% ממחשבי הלוח שנשלחו ברבעון הראשון של 2011 היו מכשירי iPad, זאת הודות לרעש וההתרגשות סביב יציאתו לשוק של ה-iPad 2. בטווח הארוך, צופים המומחים של IDC עתיד ורוד לשוק הטאבלטים. לפי התחזית, צפויים המשלוחים לגדול מ-50.4 ל-53.5 מיליון עד סוף 2011.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים